#1
|
||||
|
||||
ombouwen origineel Golf MK1 naar Golf MK4 tdi remmen
hallo,
ik ben bezig met een restauratie van een golf 1 cabrio. Nu wil ik er toch wel betere remmen onder. Het liefst meteen naar 5x100. Na een tijdje snuffelen kwam ik een setje tegen van een golf 4 tdi. heel de ophanging rondom compleet met rembekrachtiger alles. (op de veerpoten na.) Nu is mijn vraag. -> Is dit te doen?(het ombouwen) -> heeft iemand hier ervaring mee? ik hoor het graag en zo snel mogelijk aub. MVG franklin Ps als ik geen reacties krijg probeer ik het gewoon. |
#2
|
||||
|
||||
nog een vraagje: -> Is het gat met kartels waar de aandrijfas (in de naaf) ingaat hetzelfde bij een golf 4 en een golf 1 cabrio?
|
#3
|
||||
|
||||
Dat gaat niet zomaar lukken.
Er past orgineel niet veel van. 1 Fusee stuk van een golf1 2 Gebruik een dom met 5x100 van een vr6 (bv). Laat deze afdraaien naar de maten van een golf1 lager. 3 Schijven van een vr6 of golf4 of tt 4 Klauwen van een van deze auto,s 5 Adaptor voor de klauw, naar de golf1 fusee maten. |
#4
|
||||
|
||||
Maar het is te doen, weet ook wel dat het niet 1 2 3 gaat.
Dan denk ik toch dat ik het setje maar ga aanschaffen. |
#5
|
||||
|
||||
nou vandaag dus afgesproken met de verkoper om een middagje te gaan schroeven.
na 3 uur schroeven begon hij over de eigenlijk wel lage prijs te zeiken. Maargoed een man een man een woord een woord. Ik kreeg dus alles mee voor de afgesproken prijs. Heb nu de complete voorwielophanging. Complete achteras. complete pedalen en de handrem. En de ABS, wie weet of we dat aan de praat krijgen. lijkt me wel grappig een golf 1 cabrio met ABS. Toennet even gemeten voor de achteras wat het verstandigste is om te doen. als conclusie voor het makkelijke en mooie werk toch besloten om de complete achteras over te zetten. Uiteraard wel versmallen en nieuwe ophang beugels maken, maar het is te doen. Morgen zal ik me eens verdiepen in de voorkant want dat zal een groter probleem worden. Ben nog steeds op zoek naar iemand die hier ook mee bezig is of het al heeft gedaan of althans geprobeerd. Tips voor zoiets zijn meer dan welkom!!! uiteraard zal ik jullie fotog*ile mensen ook tevreden stellen met regelmatig een update, moet van mijn hele resto ook ee nkeer een topic maken maar druk druk druk |
#6
|
||||
|
||||
Hoi,
Ik heb ook ABS op mijn cabbie, is zeker te doen! Ik heb alleen G60 remmen rondom, niet van een Golf 4. Succes!
__________________
Groeten, Jeroen. |
#7
|
||||
|
||||
Je gaat problemen krijgen met de wiel geometrie voor.
Ik heb de complete ophanging van een type 1 in 3D gemeten en dat in mijn 3D (catia v5) geprogrammeerd. Daar kwam uit: Dat als ik de Golf 3 Vr6 plus ophanging goed pas wou hebben. Zodat de Ackermann principe weer correct is en dat de uitlijning van de wielen rekening houdend met de lengte van bestaande aandrijfassen goed is...... Er veel aan verbogen moest worden. De pitmann armen moesten samen 18 graden omgezet worden. De positie van de fusee kogels moest 11mm naar buiten op de draagarm en nog wat dingen. Aangezien het gietijzeren fusees zijn heb ik dit uitbesteed bij een kameraad (oud klasgenoot) Die nu in Engeland werkt bij een motorsport bedrijf. Daar hebben ze de mogelijkheid om zonder sterkte te verliezen gietijzer aan te passen. Ja, wat jij wil is dus ook mogelijk maar er komt heel veel bij kijken om een goed rijdende auto te krijgen. lees een veilig rijdende auto te krijgen. Suc6
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#8
|
||||
|
||||
Dat is interessante stof Bert! Welke opleiding heb je gedaan? Of heb je dit op je werk geleerd?
|
#9
|
||||
|
||||
we zullen zien haha.
ga nu eerst een paar dagen op vakantie en dan kan ik me verdiepen in de voorkant. Maar er is niemand die dit al gedaan heeft? |
#10
|
||||
|
||||
Autotechniek in Arnhem gestudeerd. Ik heb een poos in de racerij gewerkt voor ophangings en rem modificaties. Werk nu in Keulen bij Ford Europa op de body design afdeling als designer.
@franklincabrio'79: Ik denk dat je voor de voorzijde vrijwel de identieke problemen gaat krijgen als ik met mijn plus ophanging had. (daarom schreef ik het ook.) De wiel geometrie wordt bepaald door de afstand tussen de sturende punten in de vooras en de wielbasis. Die bepalen hoofdzakelijk je hoek van de pitmann arm. Dus dit niet gelijk is aan dat van de golf 1 (hoogst waarschijnlijk niet) Dan is de kans zeer groot dat de auto in bochten gaat glijden of in het asfalt gaat happen...... Of tewel de auto wordt gevaarlijk en onvoorspelbaar.
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#11
|
||||
|
||||
Ah dat had ik al gedacht, ben nu bezig om mijn 1e stage af te sluiten (ga het nieuwe schooljaar dus beginnen met 3e jaar).
|