Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   ombouwen origineel Golf MK1 naar Golf MK4 tdi remmen (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=23401)

Franklin 03-08-2006 17:59

ombouwen origineel Golf MK1 naar Golf MK4 tdi remmen
 
hallo,
ik ben bezig met een restauratie van een golf 1 cabrio.
Nu wil ik er toch wel betere remmen onder.
Het liefst meteen naar 5x100.
Na een tijdje snuffelen kwam ik een setje tegen van een golf 4 tdi.
heel de ophanging rondom compleet met rembekrachtiger alles. (op de veerpoten na.)

Nu is mijn vraag. -> Is dit te doen?(het ombouwen)
-> heeft iemand hier ervaring mee?

ik hoor het graag en zo snel mogelijk aub.
MVG franklin

Ps als ik geen reacties krijg probeer ik het gewoon.

Franklin 03-08-2006 21:16

nog een vraagje: -> Is het gat met kartels waar de aandrijfas (in de naaf) ingaat hetzelfde bij een golf 4 en een golf 1 cabrio?

Ruud 03-08-2006 22:20

Dat gaat niet zomaar lukken.
Er past orgineel niet veel van.

1 Fusee stuk van een golf1
2 Gebruik een dom met 5x100 van een vr6 (bv).
Laat deze afdraaien naar de maten van een golf1 lager.
3 Schijven van een vr6 of golf4 of tt
4 Klauwen van een van deze auto,s
5 Adaptor voor de klauw, naar de golf1 fusee maten.

Franklin 04-08-2006 08:27

Maar het is te doen, weet ook wel dat het niet 1 2 3 gaat.
Dan denk ik toch dat ik het setje maar ga aanschaffen.

Franklin 06-08-2006 00:03

nou vandaag dus afgesproken met de verkoper om een middagje te gaan schroeven.
na 3 uur schroeven begon hij over de eigenlijk wel lage prijs te zeiken.
Maargoed een man een man een woord een woord.
Ik kreeg dus alles mee voor de afgesproken prijs.
Heb nu de complete voorwielophanging. Complete achteras. complete pedalen en de handrem.
En de ABS, wie weet of we dat aan de praat krijgen. lijkt me wel grappig een golf 1 cabrio met ABS.

Toennet even gemeten voor de achteras wat het verstandigste is om te doen.
als conclusie voor het makkelijke en mooie werk toch besloten om de complete achteras over te zetten. Uiteraard wel versmallen en nieuwe ophang beugels maken, maar het is te doen.

Morgen zal ik me eens verdiepen in de voorkant want dat zal een groter probleem worden.

Ben nog steeds op zoek naar iemand die hier ook mee bezig is of het al heeft gedaan of althans geprobeerd. Tips voor zoiets zijn meer dan welkom!!!

uiteraard zal ik jullie fotog*ile mensen ook tevreden stellen met regelmatig een update, moet van mijn hele resto ook ee nkeer een topic maken maar druk druk druk

bolku 06-08-2006 09:11

Hoi,

Ik heb ook ABS op mijn cabbie, is zeker te doen!
Ik heb alleen G60 remmen rondom, niet van een Golf 4.
Succes!

DÁ-BRT 07-08-2006 18:33

Je gaat problemen krijgen met de wiel geometrie voor.

Ik heb de complete ophanging van een type 1 in 3D gemeten en dat in mijn 3D (catia v5) geprogrammeerd.

Daar kwam uit: Dat als ik de Golf 3 Vr6 plus ophanging goed pas wou hebben. Zodat de Ackermann principe weer correct is en dat de uitlijning van de wielen rekening houdend met de lengte van bestaande aandrijfassen goed is......

Er veel aan verbogen moest worden. De pitmann armen moesten samen 18 graden omgezet worden. De positie van de fusee kogels moest 11mm naar buiten op de draagarm en nog wat dingen.

Aangezien het gietijzeren fusees zijn heb ik dit uitbesteed bij een kameraad (oud klasgenoot) Die nu in Engeland werkt bij een motorsport bedrijf.

Daar hebben ze de mogelijkheid om zonder sterkte te verliezen gietijzer aan te passen.

Ja, wat jij wil is dus ook mogelijk maar er komt heel veel bij kijken om een goed rijdende auto te krijgen. lees een veilig rijdende auto te krijgen.

Suc6

RubenD 07-08-2006 21:28

Dat is interessante stof Bert! Welke opleiding heb je gedaan? Of heb je dit op je werk geleerd?

Franklin 07-08-2006 22:16

we zullen zien haha.

ga nu eerst een paar dagen op vakantie en dan kan ik me verdiepen in de voorkant.

Maar er is niemand die dit al gedaan heeft?

DÁ-BRT 08-08-2006 07:07

Autotechniek in Arnhem gestudeerd. Ik heb een poos in de racerij gewerkt voor ophangings en rem modificaties. Werk nu in Keulen bij Ford Europa op de body design afdeling als designer.

@franklincabrio'79:
Ik denk dat je voor de voorzijde vrijwel de identieke problemen gaat krijgen als ik met mijn plus ophanging had. (daarom schreef ik het ook.)

De wiel geometrie wordt bepaald door de afstand tussen de sturende punten in de vooras en de wielbasis. Die bepalen hoofdzakelijk je hoek van de pitmann arm. Dus dit niet gelijk is aan dat van de golf 1 (hoogst waarschijnlijk niet) Dan is de kans zeer groot dat de auto in bochten gaat glijden of in het asfalt gaat happen...... Of tewel de auto wordt gevaarlijk en onvoorspelbaar.

RubenD 08-08-2006 08:01

Ah dat had ik al gedacht, ben nu bezig om mijn 1e stage af te sluiten (ga het nieuwe schooljaar dus beginnen met 3e jaar).


All times are GMT +1. The time now is 21:49.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.