Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Derby, Polo MK 1,2 en 3
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 20-10-2005, 17:34
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

GT: Dat zegt niet zoveel

't gaat om t blok wat erin ligt! (Polo GT is ook met 55 pk blok geleverd)

Maar goed: je hebt een 3F blok: 75 pk standaard.

Dat blok is (te opzichte van een standaard 1.3 blok) al redelijk 'goed' door VW behandeld.

Inlaatspruitstuk: geliefd onder NZ en G40 rijders: standaard zijn de poorten reeds groter.
Compressie: 't is gewoon een 1.3 blok, zoals de MH, NZ, maar met speciale zuigers, waardoor de compressie al ietsje hoger is dan standaard (alleen de GK heeft standaard een hogere compressie (1 op 10 ipv 1 op 9,5).
Inspuiting: Digifant: zelfde systeem dat je ook terug vind op de G40 en G60 motoren.
Nokkenas: Standaard al 1 van de 'scherpere'

Vandaar: bij een NZ is er 'makkelijker' meer uit het blok te halen, want die begint met een schamele 55 pk.. Jij begint al met een leuke setup: 20 pk meer dan een NZ... Met spullen waar je met een NZ +40 pk tevoorschijn tovert, kom jij misschien op +20 of +25 uit..
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
Reply With Quote
  #22  
Old 20-10-2005, 18:58
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

ik zat op 96,3 pk met standaard gk onderblok ,3f nokkenas ,36mm keihin carbs ,supersprint facher ,en mijn eigen kop van mh motor .een 110 is te doen uit een gk .120 ook wel ,maar dan moet de trukenkast los
__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote
  #23  
Old 20-10-2005, 23:00
Lexo's Avatar
Lexo Lexo is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 897
Send a message via MSN to Lexo
Default

Quote:
Originally Posted by sjampoo
GT: Dat zegt niet zoveel

't gaat om t blok wat erin ligt! (Polo GT is ook met 55 pk blok geleverd)

Maar goed: je hebt een 3F blok: 75 pk standaard.

Dat blok is (te opzichte van een standaard 1.3 blok) al redelijk 'goed' door VW behandeld.

Inlaatspruitstuk: geliefd onder NZ en G40 rijders: standaard zijn de poorten reeds groter.
Compressie: 't is gewoon een 1.3 blok, zoals de MH, NZ, maar met speciale zuigers, waardoor de compressie al ietsje hoger is dan standaard (alleen de GK heeft standaard een hogere compressie (1 op 10 ipv 1 op 9,5).
Inspuiting: Digifant: zelfde systeem dat je ook terug vind op de G40 en G60 motoren.
Nokkenas: Standaard al 1 van de 'scherpere'

Vandaar: bij een NZ is er 'makkelijker' meer uit het blok te halen, want die begint met een schamele 55 pk.. Jij begint al met een leuke setup: 20 pk meer dan een NZ... Met spullen waar je met een NZ +40 pk tevoorschijn tovert, kom jij misschien op +20 of +25 uit..



kijk nou snap ik het. tnx voor de info!
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects.

||Corrado G60||
Reply With Quote
  #24  
Old 21-10-2005, 16:38
sander_beer's Avatar
sander_beer sander_beer is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 681
Default

Quote:
Originally Posted by Lexo
het gaat hier om een gt he, die heeft standaard toch zo'n 80 pk?

je wint dan toch wel meer vermogen met carbs, bewerkte kop en andere nokkenas?

maar dat wil ik dan ook samen meteen laten doen
als je t begin had gelezen wist je dat
Reply With Quote
  #25  
Old 22-10-2005, 13:58
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

Quote:
Originally Posted by sjampoo
GT: Dat zegt niet zoveel

't gaat om t blok wat erin ligt! (Polo GT is ook met 55 pk blok geleverd)

Maar goed: je hebt een 3F blok: 75 pk standaard.

Dat blok is (te opzichte van een standaard 1.3 blok) al redelijk 'goed' door VW behandeld.

Inlaatspruitstuk: geliefd onder NZ en G40 rijders: standaard zijn de poorten reeds groter.
Compressie: 't is gewoon een 1.3 blok, zoals de MH, NZ, maar met speciale zuigers, waardoor de compressie al ietsje hoger is dan standaard (alleen de GK heeft standaard een hogere compressie (1 op 10 ipv 1 op 9,5).
Inspuiting: Digifant: zelfde systeem dat je ook terug vind op de G40 en G60 motoren.
Nokkenas: Standaard al 1 van de 'scherpere'

Vandaar: bij een NZ is er 'makkelijker' meer uit het blok te halen, want die begint met een schamele 55 pk.. Jij begint al met een leuke setup: 20 pk meer dan een NZ... Met spullen waar je met een NZ +40 pk tevoorschijn tovert, kom jij misschien op +20 of +25 uit..



zoemer
gk heeft 11 op 1 en 3f 10,2 op 1 compressie verhouding

en digijet is makkelijker mee te kloten dan digifant injecties .
__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote
  #26  
Old 10-11-2005, 15:37
sander_beer's Avatar
sander_beer sander_beer is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 681
Default

http://i4.ebayimg.com/03/i/05/58/1d/c6_1_b.JPG
Sie bieten hier auf eine komplette originale Einspritzanlage einer Yamaha FJR 1300
http://i14.ebayimg.com/04/i/05/32/d6/18_1_b.JPG
of van een yamaha R1
is dit ook mogelijk om op mijn blokje te zetten een 3f of moet ik dan de elektronika van die motor ook eerst zoeken ??

Last edited by sander_beer : 10-11-2005 at 15:45.
Reply With Quote
  #27  
Old 10-11-2005, 18:22
Lexo's Avatar
Lexo Lexo is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 897
Send a message via MSN to Lexo
Default

Quote:
Originally Posted by sander_beer
maar dat wil ik dan ook samen meteen laten doen
als je t begin had gelezen wist je dat



ja als jij goed had gelezen had je door dat ik bedoelde dat je met die aanpassingen uit een nz blok van standaard 55pk al dat vermogen haalt, dus verwachte ik dat je uit een 3f blok met standaard 75 pk, meer vermogen zou halen met die aanpassingen
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects.

||Corrado G60||
Reply With Quote
  #28  
Old 01-07-2006, 15:27
sander_beer's Avatar
sander_beer sander_beer is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 681
Default

eindelijk is t dan zo ver ik ga er eens aan beginnen
vanmiddag cilinder kop inlaat spruitstuk en gasklep naar serge gebracht
die gaat dat allemaal bewerken
een andere nokken as besteld
volledige uitlaat + spruitstuk + k&n inlegfilter had ik al
kan er bij de 3f motor ook aan chiptuning worden gedaan ?
zijn er zo nog dingen die ik misschien kan doen en waar ook al iemand positieve ervaring mee heeft andere injectoren ofzo
Reply With Quote
  #29  
Old 01-07-2006, 19:16
wolfswagen wolfswagen is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 36
Default

ga op vakantie... dus ben benieuwd wat er allemaal voor leuks staat te gebeuren als ik terug kom.... succes...
Reply With Quote
  #30  
Old 29-07-2006, 20:54
sander_beer's Avatar
sander_beer sander_beer is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 681
Default

zo net terug van mijn nokkenas halen ik kan niet wachten tot ie er in zit

en serge je hebt goei werk gelevert want ik voel t verschil wel

nu nog wachten op de chip
Reply With Quote
  #31  
Old 29-07-2006, 22:10
Jeroentjuh's Avatar
Jeroentjuh Jeroentjuh is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 652
Default

En dan maar rollen.....
Reply With Quote
  #32  
Old 30-07-2006, 16:14
sander_beer's Avatar
sander_beer sander_beer is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 681
Default

hij zit er eindelijk in
hij wilde eerst niet starten toen t stationair toerental heel wat hoger getzet en toen broem
eerst een stukje rustig gereden tot ie goed warm was en toen eens lekker gas gegeven
lekker wat een verschil
nu misschien nog een verstelbaar nokkenaswiel
wat kost t ongeveer om dat te laten afstellen op een testbank ?
Reply With Quote
  #33  
Old 31-07-2006, 07:08
Lexo's Avatar
Lexo Lexo is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 897
Send a message via MSN to Lexo
Default

vertel eens, heb je nu over de gehele toeren linie meer vermogen? of vooral hoger in de toeren? hoeveel graden is jouw nokkenas???
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects.

||Corrado G60||
Reply With Quote
  #34  
Old 31-07-2006, 09:55
sander_beer's Avatar
sander_beer sander_beer is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 681
Default

hij is 271 graden
ik heb nog niet zoveel gereden maar onderin is ie een klein beetje sterker
en hij trekt gewoon een stuk harder tot aan de begrenzer hij wilt nog wel verder maar t kan niet
over een week of 2 heb ik ook een andere chip met een toerental begrenzer van 8000tr/min eens zien wat ie dan doet
Reply With Quote
  #35  
Old 04-09-2006, 18:46
sander_beer's Avatar
sander_beer sander_beer is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 681
Default

zo chipje is binnen ik heb er nu jammer genoeg nog niks aan na mijn ongeval
maar t blok komt in mijn nieuwe polo en dan kan ik lekker toeren draaien
Reply With Quote
  #36  
Old 06-09-2006, 18:36
RĂ©trokroezer RĂ©trokroezer is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 420
Default

Geen pics, van de bewerkte onderdelen ofzo? (zeer interessant topic hier'
(even hier vragen ook:'voor de kenners' ; zou het gemakkelijk te doen zijn om een dergelijk blokje in een golf 1 'gewone1300' over te zetten?

Last edited by RĂ©trokroezer : 06-09-2006 at 18:43.
Reply With Quote
  #37  
Old 06-09-2006, 18:52
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

ja
__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote
  #38  
Old 06-09-2006, 19:21
RĂ©trokroezer RĂ©trokroezer is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 420
Default

Kwa Motor,versnellingsbak-steunen,is alles zelfde als bij de Polo?
En wat komt daar dan allemaal bij te kijken ,wat je bij een golf 1 niet hebt;stuurdoos+injectie, en wat méér kabels en dergelijke? of komt er nog meer bij te kijken?

Last edited by RĂ©trokroezer : 06-09-2006 at 19:31.
Reply With Quote
  #39  
Old 07-09-2006, 20:17
RĂ©trokroezer RĂ©trokroezer is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 420
Default

Niemand?
Reply With Quote
  #40  
Old 07-09-2006, 21:27
sander_beer's Avatar
sander_beer sander_beer is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 681
Default

ik weet t niet zeker maar ik denk dat t dat zowat is wat je daar opnoemt
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum