#21
|
||||
|
||||
GT: Dat zegt niet zoveel
't gaat om t blok wat erin ligt! (Polo GT is ook met 55 pk blok geleverd) Maar goed: je hebt een 3F blok: 75 pk standaard. Dat blok is (te opzichte van een standaard 1.3 blok) al redelijk 'goed' door VW behandeld. Inlaatspruitstuk: geliefd onder NZ en G40 rijders: standaard zijn de poorten reeds groter. Compressie: 't is gewoon een 1.3 blok, zoals de MH, NZ, maar met speciale zuigers, waardoor de compressie al ietsje hoger is dan standaard (alleen de GK heeft standaard een hogere compressie (1 op 10 ipv 1 op 9,5). Inspuiting: Digifant: zelfde systeem dat je ook terug vind op de G40 en G60 motoren. Nokkenas: Standaard al 1 van de 'scherpere' Vandaar: bij een NZ is er 'makkelijker' meer uit het blok te halen, want die begint met een schamele 55 pk.. Jij begint al met een leuke setup: 20 pk meer dan een NZ... Met spullen waar je met een NZ +40 pk tevoorschijn tovert, kom jij misschien op +20 of +25 uit..
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
|
#22
|
||||
|
||||
ik zat op 96,3 pk met standaard gk onderblok ,3f nokkenas ,36mm keihin carbs ,supersprint facher ,en mijn eigen kop van mh motor .een 110 is te doen uit een gk .120 ook wel ,maar dan moet de trukenkast los
__________________
kopbewerking ,pm |
#23
|
||||
|
||||
Quote:
kijk nou snap ik het. tnx voor de info!
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects. ||Corrado G60|| |
#24
|
||||
|
||||
Quote:
maar dat wil ik dan ook samen meteen laten doen als je t begin had gelezen wist je dat |
#25
|
||||
|
||||
Quote:
zoemer gk heeft 11 op 1 en 3f 10,2 op 1 compressie verhouding en digijet is makkelijker mee te kloten dan digifant injecties .
__________________
kopbewerking ,pm |
#26
|
||||
|
||||
http://i4.ebayimg.com/03/i/05/58/1d/c6_1_b.JPG
Sie bieten hier auf eine komplette originale Einspritzanlage einer Yamaha FJR 1300 http://i14.ebayimg.com/04/i/05/32/d6/18_1_b.JPG of van een yamaha R1 is dit ook mogelijk om op mijn blokje te zetten een 3f of moet ik dan de elektronika van die motor ook eerst zoeken ?? Last edited by sander_beer : 10-11-2005 at 15:45. |
#27
|
||||
|
||||
Quote:
ja als jij goed had gelezen had je door dat ik bedoelde dat je met die aanpassingen uit een nz blok van standaard 55pk al dat vermogen haalt, dus verwachte ik dat je uit een 3f blok met standaard 75 pk, meer vermogen zou halen met die aanpassingen
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects. ||Corrado G60|| |
#28
|
||||
|
||||
eindelijk is t dan zo ver ik ga er eens aan beginnen
vanmiddag cilinder kop inlaat spruitstuk en gasklep naar serge gebracht die gaat dat allemaal bewerken een andere nokken as besteld volledige uitlaat + spruitstuk + k&n inlegfilter had ik al kan er bij de 3f motor ook aan chiptuning worden gedaan ? zijn er zo nog dingen die ik misschien kan doen en waar ook al iemand positieve ervaring mee heeft andere injectoren ofzo |
#29
|
|||
|
|||
ga op vakantie... dus ben benieuwd wat er allemaal voor leuks staat te gebeuren als ik terug kom.... succes...
|
#30
|
||||
|
||||
zo net terug van mijn nokkenas halen ik kan niet wachten tot ie er in zit
en serge je hebt goei werk gelevert want ik voel t verschil wel nu nog wachten op de chip |
#31
|
||||
|
||||
En dan maar rollen.....
|
#32
|
||||
|
||||
hij zit er eindelijk in
hij wilde eerst niet starten toen t stationair toerental heel wat hoger getzet en toen broem eerst een stukje rustig gereden tot ie goed warm was en toen eens lekker gas gegeven lekker wat een verschil nu misschien nog een verstelbaar nokkenaswiel wat kost t ongeveer om dat te laten afstellen op een testbank ? |
#33
|
||||
|
||||
vertel eens, heb je nu over de gehele toeren linie meer vermogen? of vooral hoger in de toeren? hoeveel graden is jouw nokkenas???
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects. ||Corrado G60|| |
#34
|
||||
|
||||
hij is 271 graden
ik heb nog niet zoveel gereden maar onderin is ie een klein beetje sterker en hij trekt gewoon een stuk harder tot aan de begrenzer hij wilt nog wel verder maar t kan niet over een week of 2 heb ik ook een andere chip met een toerental begrenzer van 8000tr/min eens zien wat ie dan doet |
#35
|
||||
|
||||
zo chipje is binnen ik heb er nu jammer genoeg nog niks aan na mijn ongeval
maar t blok komt in mijn nieuwe polo en dan kan ik lekker toeren draaien |
#36
|
|||
|
|||
Geen pics, van de bewerkte onderdelen ofzo? (zeer interessant topic hier'
(even hier vragen ook:'voor de kenners' ; zou het gemakkelijk te doen zijn om een dergelijk blokje in een golf 1 'gewone1300' over te zetten? Last edited by RĂ©trokroezer : 06-09-2006 at 18:43. |
#37
|
||||
|
||||
ja
__________________
kopbewerking ,pm |
#38
|
|||
|
|||
Kwa Motor,versnellingsbak-steunen,is alles zelfde als bij de Polo?
En wat komt daar dan allemaal bij te kijken ,wat je bij een golf 1 niet hebt;stuurdoos+injectie, en wat méér kabels en dergelijke? of komt er nog meer bij te kijken? Last edited by Rétrokroezer : 06-09-2006 at 19:31. |
#39
|
|||
|
|||
Niemand?
|
#40
|
||||
|
||||
ik weet t niet zeker maar ik denk dat t dat zowat is wat je daar opnoemt
|