tunen van een gt
wat is er allemaal mogelijk en hoeveel kost t ongeveer de auto is nog wel voor dagelijks gebruik
ik heb nu 102000km en is van 91 is dat te veel om motorisch te tunen of is een rivisie nog te vroeg mijn auto |
motorcode?
|
Quote:
3f |
Wat wil je en hoeveel mag het kosten?
|
de prijs maakt niet zoveel uit
ik zal er toch effe voor moeten sparen maar ik wil graag weten wat er mogelijk is en hoeveel ik nog moet gaan sparen |
268 nokkenas ,spaghetty spruitstuk ,kop bewerkt ,,benzine druk omhoog ,aangepaste chip in je computer .goed voor 90 a 95 pk
|
prijs serge: 1450 euro
|
pfff 1450 euro voor 15 pk erbij??? dat lijkt me erg duur...
een gt met een 3f motor heeft standaard al 80 pk toch??? [edit: of komt er 90 pk bij??? (lijkt me ook erg veel)] |
Voor 1450 komt Serge z'n bed vast wel uit.. :)
Voor de genoemde aanpassingen ben je naar schatting wel een 600-700 euro kwijt. 3F schijnt in de polo 2 78pk te hebben (zonder kat als ik het goed heb), in de 2f 75pk. |
Quote:
wat word er aan de kop allemaal gedaan dan ? |
wel de kop wordt gevlakt ,poorten bewerkt ,klepkamers geoptimaliseerd .optioneel vervang ik de kleprubbers en polijst ik de kleppen
|
zijn er nog dingen die je kan doen voor meer pk's of slijt t dan allemaal te hard ?
|
injectie ovberboord en carburateurs er op
|
en naar welke moet ik dan zoeken 40 er webers of iets anders wat kost t ongeveer en hoeveel pk's ongeveer
|
webers (of dellorto's of solex equivalent)
of motorfiets (van CBR/Fireblade of equivalent) of einzeldrossel ('race' injectie) of je doet t exotisch: kugelfisher injectie stromberg constant depression bing Wat jij wilt. Verwacht alleen geen grote wonderen: 75 pk voor 1.3 is leuk. 100 pk is er wel uit te krijgen (met werk), maar ongeblazen ga je de 100 pk/liter niet snel voorbij. Ach: Ga nou eerst maar gewoon eens sparen, praten we daarna verder. Een polo kan hard zat gaan, en menig golfje zoek rijden,.. trust me, maar je zult wel moeten investeren... en niet alleen in de motor. Fahrwerk is net zo belangrijk! |
met een goede setup ,welke betrouwbaar is is 40%winst te halen
|
met welke carb heb je de beste ervaring want van motoren vind je er nogal makkelijk op ebay en de prijs valt ook nog wel mee
wat kost t dan ongeveer om dat nog eens te laten passen en dat af te stellen en met die 40% winst ongeveer is dus 120pk wel realiseerbaar als ik t goe begrijp |
spruitstuk moet je zelf (laten) maken.. en da kost centen.
Afstellen & finetunen doet de rest. Kosten voor kopbewerking: zie Serge. |
Maar vergeet die 120pk met alleen carbs (overigens is met de injectie ook genoeg te doen).
Voor 120pk zal het het hele blok moeten aanpakken = €€€ Motorcarbs + bewerkte kop + nokkenas => +- 90-95pk bij goede afstelling. |
het gaat hier om een gt he, die heeft standaard toch zo'n 80 pk?
je wint dan toch wel meer vermogen met carbs, bewerkte kop en andere nokkenas? |
All times are GMT +1. The time now is 02:48. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.