Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 25-10-2024, 21:22
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 1,055
Default

Wat voor bobine is het? Geen dis of wel?
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #22  
Old 25-10-2024, 22:31
Trollepoten's Avatar
Trollepoten Trollepoten is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2017
Posts: 209
Default

Is gewoon een enkele bobine, die verbonden is met een rotor. Ga toch maar eens een hallgever bestellen denk ik
__________________
- Golf MK2 Rabbit 1992 1.3 (Daily)
- Golf MK3 VR6 1992
- Golf MK3 VR6 1992
- Corrado VR6 1991
- Golf MK4 R32
Reply With Quote
  #23  
Old 07-11-2024, 21:56
Trollepoten's Avatar
Trollepoten Trollepoten is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2017
Posts: 209
Default

Hallgever vervangen, nog steeds geen vonk. Rip mn daily
__________________
- Golf MK2 Rabbit 1992 1.3 (Daily)
- Golf MK3 VR6 1992
- Golf MK3 VR6 1992
- Corrado VR6 1991
- Golf MK4 R32
Reply With Quote
  #24  
Old 08-11-2024, 11:35
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,205
Default

Kabel van de bobine naar de rotorkap al eens doorgemeten? En bobine zelf?

Tussen Terminal 1 en 15 moet je ca. 0.5 tot 0.7 Ohm meten.
Tussen Terminal 15 en 4 (4 = aansluiting bougie/verdelerkabel) moet je ca. 3 tot 4 KiloOhm (dus 3000 tot 4000 Ohm) meten.

Op de Plug van de bobine (3 polig moet je tussen contact 1 en 3 (de buitenste) minimaal 11 Volt mete:

Checking voltage supply
- Pull 3 pin plug off ignition transformer.
- -> Connect multimeter to measure voltage with aux. cables from V.A.G 1594 to the contacts 1+3 of the
disconnected connector.
- Switch on ignition.
Specification: Min. 11 V

If no voltage is present:
- Switch off ignition.
- Check wire between 3 pin connector contact 1 and earth for open circuit according to current flow diagram.
Wire resistance: Max. 1.5 ?
- Check wire between 3 pin connector contact 3 and relay plate for open circuit according to current flow
diagram.
Wire resistance: Max. 1.5 ?

Last edited by RobertVoorst : 08-11-2024 at 11:59.
Reply With Quote
  #25  
Old 08-11-2024, 14:09
Trollepoten's Avatar
Trollepoten Trollepoten is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2017
Posts: 209
Default

Quote:
Originally Posted by RobertVoorst
Kabel van de bobine naar de rotorkap al eens doorgemeten? En bobine zelf?

Tussen Terminal 1 en 15 moet je ca. 0.5 tot 0.7 Ohm meten.
Tussen Terminal 15 en 4 (4 = aansluiting bougie/verdelerkabel) moet je ca. 3 tot 4 KiloOhm (dus 3000 tot 4000 Ohm) meten.

Op de Plug van de bobine (3 polig moet je tussen contact 1 en 3 (de buitenste) minimaal 11 Volt mete:

Checking voltage supply
- Pull 3 pin plug off ignition transformer.
- -> Connect multimeter to measure voltage with aux. cables from V.A.G 1594 to the contacts 1+3 of the
disconnected connector.
- Switch on ignition.
Specification: Min. 11 V

If no voltage is present:
- Switch off ignition.
- Check wire between 3 pin connector contact 1 and earth for open circuit according to current flow diagram.
Wire resistance: Max. 1.5 ?
- Check wire between 3 pin connector contact 3 and relay plate for open circuit according to current flow
diagram.
Wire resistance: Max. 1.5 ?


Tussen die terminals meten, is dat de connector van de ECU? Ik stak mn bougie rechtstreeks op de bobine. Getest op mn vr6 en die gaf wel vonk, dus kabel is wel nog goed. Ik ga er vanavond mee aan de slag! Bedankt alvast voor je hulp
__________________
- Golf MK2 Rabbit 1992 1.3 (Daily)
- Golf MK3 VR6 1992
- Golf MK3 VR6 1992
- Corrado VR6 1991
- Golf MK4 R32
Reply With Quote
  #26  
Old 08-11-2024, 15:40
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,205
Default

Quote:
Originally Posted by Trollepoten
Tussen die terminals meten, is dat de connector van de ECU? Ik stak mn bougie rechtstreeks op de bobine. Getest op mn vr6 en die gaf wel vonk, dus kabel is wel nog goed. Ik ga er vanavond mee aan de slag! Bedankt alvast voor je hulp


Dat is de 3-polige connector die op de bobine zit, weer niet zeker of deze via de ecu komt of hier alleen maar via het contact 12V op komt.

Hier kun je bijna alle schema's etc. vinden https://vwts.ru/vw_golf3_1h.html

Wel ff vertalen in je webbrowser tenzij je Russisch kunt
Reply With Quote
  #27  
Old 08-11-2024, 19:36
Trollepoten's Avatar
Trollepoten Trollepoten is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2017
Posts: 209
Default

Kan niet direct iets terug vinden over de ontsteking op die site, geen idee waar Terminal 1 15 & 4 zijn. Aangezien er maar 3 pinnen op de hallgever zitten & 3 op de bobine
__________________
- Golf MK2 Rabbit 1992 1.3 (Daily)
- Golf MK3 VR6 1992
- Golf MK3 VR6 1992
- Corrado VR6 1991
- Golf MK4 R32
Reply With Quote
  #28  
Old 09-11-2024, 10:06
vagg freak vagg freak is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 686
Send a message via MSN to vagg freak
Default

Wat voor bobine gebruik je
__________________
golf mk1 g40
golf1 cabrio
Golf mk7 variant
Polo 6r
Reply With Quote
  #29  
Old 09-11-2024, 12:09
Trollepoten's Avatar
Trollepoten Trollepoten is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2017
Posts: 209
Default

Op de bobine,
zwarte draad die op een aparte relais zit, contact aan krijgt stroom.
Groene draad loopt naar de ecu pin 24, loopt ononderbroken
Bruin gele draad is de aarding, weerstand lager dan 1.5.

De hallgever bij de ontsteking op het blok
Rood-zwarte draad pin 8 op de ecu, geeft gewoon door
Groen witte draad pin 13 op de ecu, geeft ook gewoon door.
Bruin gele draad is de aarding. Werkt gewoon goed

Bobine werkt 100% zeker. Enige wat nu nog kapot kan zijn is de ecu lijkt mij.
__________________
- Golf MK2 Rabbit 1992 1.3 (Daily)
- Golf MK3 VR6 1992
- Golf MK3 VR6 1992
- Corrado VR6 1991
- Golf MK4 R32
Reply With Quote
  #30  
Old 09-11-2024, 13:49
Trollepoten's Avatar
Trollepoten Trollepoten is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2017
Posts: 209
Default

Bobine en hallgever krijgen ook stroom trouwens
__________________
- Golf MK2 Rabbit 1992 1.3 (Daily)
- Golf MK3 VR6 1992
- Golf MK3 VR6 1992
- Corrado VR6 1991
- Golf MK4 R32
Reply With Quote
  #31  
Old 09-11-2024, 14:49
Trollepoten's Avatar
Trollepoten Trollepoten is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2017
Posts: 209
Default

Er is iets met de aparte relais (1) die ook naar de ecu gaat. Zekeringskast krijgt maar 10.5V bij het starten. Die relais klikt niet. Plots hoor ik hem klikken 1x en de benzine pomp bleef maar pompen.

Pin 30 12V van de zekeringkast
Pin 87 is aarding

Pin 85 is stroom ECU
Pin 86 zou de stationairpositiesensor moeten zijn. Geen idee wat dat is, loopt rechtstreeks naar de ECU

Denk niet dat het normaal is dat de zekeringkast maar 10.5V krijgt bij starten? Hoe kan ik dit fixen? Andere batterij erin helpt niet
__________________
- Golf MK2 Rabbit 1992 1.3 (Daily)
- Golf MK3 VR6 1992
- Golf MK3 VR6 1992
- Corrado VR6 1991
- Golf MK4 R32
Reply With Quote
  #32  
Old 09-11-2024, 15:02
Trollepoten's Avatar
Trollepoten Trollepoten is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2017
Posts: 209
Default

87 zou geen aarding mogen zijn, ergens kortsluiting dus
__________________
- Golf MK2 Rabbit 1992 1.3 (Daily)
- Golf MK3 VR6 1992
- Golf MK3 VR6 1992
- Corrado VR6 1991
- Golf MK4 R32
Reply With Quote
  #33  
Old 09-11-2024, 15:19
Trollepoten's Avatar
Trollepoten Trollepoten is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2017
Posts: 209
Default

Is van de voorverwarming, schema die ik heb klopt dus niet. Heb geen idee welke pin stroom geeft aan de ecu
__________________
- Golf MK2 Rabbit 1992 1.3 (Daily)
- Golf MK3 VR6 1992
- Golf MK3 VR6 1992
- Corrado VR6 1991
- Golf MK4 R32
Reply With Quote
  #34  
Old 11-11-2024, 13:40
Trollepoten's Avatar
Trollepoten Trollepoten is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2017
Posts: 209
Default

Pin 21 zou stroom moeten geven aan de ECU volgens andere schemas die ik gevonden heb van een 1.8 75p. Maar geeft ook gewoon stroom
__________________
- Golf MK2 Rabbit 1992 1.3 (Daily)
- Golf MK3 VR6 1992
- Golf MK3 VR6 1992
- Corrado VR6 1991
- Golf MK4 R32
Reply With Quote
  #35  
Old 11-11-2024, 15:46
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,205
Default

Quote:
Originally Posted by Trollepoten
Kan niet direct iets terug vinden over de ontsteking op die site, geen idee waar Terminal 1 15 & 4 zijn. Aangezien er maar 3 pinnen op de hallgever zitten & 3 op de bobine


https://vwts.ru/vw/g3/vw-golf-3-aam...jection-eng.pdf Deze moet je downloaden, dan bij bladzijde 82. Zo te zien zitten terminal 1 & 15 achter een kapje op de bobine
Reply With Quote
  #36  
Old 11-11-2024, 19:34
Trollepoten's Avatar
Trollepoten Trollepoten is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2017
Posts: 209
Default

Quote:
Originally Posted by RobertVoorst
https://vwts.ru/vw/g3/vw-golf-3-aam...jection-eng.pdf Deze moet je downloaden, dan bij bladzijde 82. Zo te zien zitten terminal 1 & 15 achter een kapje op de bobine

Daar kan ik wat mee, tijd om een testlicht te bestellen, bedankt alvast!
__________________
- Golf MK2 Rabbit 1992 1.3 (Daily)
- Golf MK3 VR6 1992
- Golf MK3 VR6 1992
- Corrado VR6 1991
- Golf MK4 R32
Reply With Quote
  #37  
Old 16-11-2024, 15:50
Trollepoten's Avatar
Trollepoten Trollepoten is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2017
Posts: 209
Default

Vandaag de tests uitgevoerd, nogmaals bedankt! Bobine is nog goed, krijgt stroom op buitenste contact. Nooit op de middelste bij het starten. Geen draadbreuken.
->ECU moet vervangen worden.

Hallgever krijgt stroom en geen draadbreuk tot aan de ecu.
->Gehele ontstekingsysteem in het blok moet vervangen worden

Volgens die pdf althans. Zit eigenlijk al een nieuwe hallgever op. Maar ga toch maar eens een complete onsteking bestellen denk ik. Vervangende ECU is al onderweg.
__________________
- Golf MK2 Rabbit 1992 1.3 (Daily)
- Golf MK3 VR6 1992
- Golf MK3 VR6 1992
- Corrado VR6 1991
- Golf MK4 R32
Reply With Quote
  #38  
Old 17-11-2024, 01:00
Trollepoten's Avatar
Trollepoten Trollepoten is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2017
Posts: 209
Default

Ecu vervangen, helaas geen vordering
__________________
- Golf MK2 Rabbit 1992 1.3 (Daily)
- Golf MK3 VR6 1992
- Golf MK3 VR6 1992
- Corrado VR6 1991
- Golf MK4 R32
Reply With Quote
  #39  
Old 18-11-2024, 21:47
Trollepoten's Avatar
Trollepoten Trollepoten is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2017
Posts: 209
Default

Wauw. Het contactslot is dus niet hetzelfde van een golf 2 en 3. Slot met kabelboom gestoken van die golf 3 en start direct
__________________
- Golf MK2 Rabbit 1992 1.3 (Daily)
- Golf MK3 VR6 1992
- Golf MK3 VR6 1992
- Corrado VR6 1991
- Golf MK4 R32
Reply With Quote
  #40  
Old 19-11-2024, 08:34
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,030
Default

Was je contactblokje van de golf 2 unit niet gewoon kapot? Die gaan best nog wel eens stuk waardoor de auto ook niet meer wil starten. Een golf 3 heeft dat trouwens ook.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 19:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum