#1
|
|||
|
|||
ABU nokkenas in GG
Past er een nokkenas van een ABU 1.6 smallblock in mijn 1100c GG motor?
Beide zijn 8v smallblock motoren en ik las ergens dat deze cam werd aangeraden voor een beetje extra koppel. Kan iemand die bevestigen? Welke alternatieven zijn er qua goedkope upgrades (max +/- 80 eu)? Het is puur een experimentje voordat ik mn engine swap afmaak. |
#2
|
|||
|
|||
De eene is een sleper de ander een stoter
__________________
golf mk1 g40 golf1 cabrio Golf mk7 variant Polo 6r |
#3
|
||||
|
||||
Past niet helaas. Hydrostoter vs Sleeptuimelaar.
ABU heeft ook gewoon ontsteking aandrijving op de nokkenas. Alleen niets voor de brandstofpomp, wat bij een sleeptuimelaar en carb-hydrostoter blokken noodzakelijk is (of je moet met electrisch pompje gaan werken, maar dan nog past die nokkenas alleen in hydrostoter blokken) Makkelijkste is overstappen naar motorfietscarbs. Zijn soms heel goedkoop te vinden als je goed zoekt
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#4
|
|||
|
|||
Klopt het dat de golf 2 smallblock motoren dan wel passen? Voor zover ik het kan vinden zijn dat toch ook sleeptuimelaar blokken die net zo als de golf 1 blokjes werken? Is er een resource waar ik de verschillende nokkenas info naast elkaar kan leggen van VW? Het liefst wil ik zelf natuurlijk kijken wat er mogelijk is, maar ik kan het op de gebruikelijke plekken niet vinden.
Van de motorfiets carbs was ik op de hoogte, maar ik wilde gewoon eens kijken wat een nokkenas aan verandering teweeg brengt. Uiteraard wordt dan ook de carbs opnieuw gesteld. |
#5
|
||||
|
||||
Volgens mij zijn in golf 2 alleen hydrostoter blokken geleverd. Wel smallblock inderdaad.
Overigens moet je het hele blok wisselen als je de overstap maakt naar hydrostoter. Meeste sleeptuimelaars hebben de verbrandingsruimte anders dan bij de hydrostoters.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#6
|
|||
|
|||
Quote:
Ah kak, dat betekent dus eigenlijk dat je weinig zo in je 1100cc blokje kunt drukken om het ietsje meer pit te geven. Met het vermogen dat ze hebben is 5pk of nm5 al veel Edit: volgens mij kan ik deze gewoon gebruiken dan toch: https://www.besteonderdelen.nl/ajusa-7250461.html Last edited by Lucasmolen : 08-12-2017 at 15:11. |
#7
|
||||
|
||||
Het kan wel, maar niet goedkoop.
|
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Nope; tot 8/85 hadden de kleine 1300cc blokje's van de Golf 2 sleeptuimelaars, pas vanaf 8/85 werden die 1300 cc'tjes met hydrostoters. Edit; net zoals alle andere blokken; dus 1600 en 1800cc, tot die tijd geen hydrostoters hadden, maar deze grote (re) motoren hadden ipv sleeptuimelaars komstoters.
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 |
#9
|
|||
|
|||
Maar dan kan ik de nokkenas uit mijn edit van mn vorige post dus gewoon gebruiken? Het doel is ook maar rond de 60pk uit te komen hoor. Het blok in kwestie is helemaal opnieuw opgebouwd.
Last edited by Lucasmolen : 09-12-2017 at 13:10. |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Dat eerste was me niet bekend, Weer wat geleerd Dat de big block anders zijn (ook me betrekking tot het type stoters) maakt in deze weinig uit. Dat spul past sowieso niet op smallblock (uitzonderingen en modificaties daargelaten) Edit: die nokkenas kan passen. De vraag is of het nut heeft qua waardes. En voor dat geld kun je beter een catcams of schrick as zoeken. (weet niet of ze nog nieuw gemaakt worden trouwens)
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! Last edited by The_Maxx : 09-12-2017 at 16:39. |
#11
|
|||
|
|||
De assen waar ik naar zit te kijken zijn die van de GK, HH en GF motoren. Deze hebben op zowel de in- als uitlaat 9 graden hogere waardes dan standaard in een GG 50pk blok. Heeft iemand een idee of dit iets oplevert?
|
#12
|
|||
|
|||
Kop 1mm vlakken geeft meer pit
__________________
golf mk1 g40 golf1 cabrio Golf mk7 variant Polo 6r |