ABU nokkenas in GG
Past er een nokkenas van een ABU 1.6 smallblock in mijn 1100c GG motor?
Beide zijn 8v smallblock motoren en ik las ergens dat deze cam werd aangeraden voor een beetje extra koppel. Kan iemand die bevestigen? Welke alternatieven zijn er qua goedkope upgrades (max +/- 80 eu)? Het is puur een experimentje voordat ik mn engine swap afmaak. |
De eene is een sleper de ander een stoter
|
Past niet helaas. Hydrostoter vs Sleeptuimelaar.
ABU heeft ook gewoon ontsteking aandrijving op de nokkenas. Alleen niets voor de brandstofpomp, wat bij een sleeptuimelaar en carb-hydrostoter blokken noodzakelijk is (of je moet met electrisch pompje gaan werken, maar dan nog past die nokkenas alleen in hydrostoter blokken) Makkelijkste is overstappen naar motorfietscarbs. Zijn soms heel goedkoop te vinden als je goed zoekt ;) |
Klopt het dat de golf 2 smallblock motoren dan wel passen? Voor zover ik het kan vinden zijn dat toch ook sleeptuimelaar blokken die net zo als de golf 1 blokjes werken? Is er een resource waar ik de verschillende nokkenas info naast elkaar kan leggen van VW? Het liefst wil ik zelf natuurlijk kijken wat er mogelijk is, maar ik kan het op de gebruikelijke plekken niet vinden.
Van de motorfiets carbs was ik op de hoogte, maar ik wilde gewoon eens kijken wat een nokkenas aan verandering teweeg brengt. Uiteraard wordt dan ook de carbs opnieuw gesteld. |
Volgens mij zijn in golf 2 alleen hydrostoter blokken geleverd. Wel smallblock inderdaad.
Overigens moet je het hele blok wisselen als je de overstap maakt naar hydrostoter. Meeste sleeptuimelaars hebben de verbrandingsruimte anders dan bij de hydrostoters. |
Quote:
Ah kak, dat betekent dus eigenlijk dat je weinig zo in je 1100cc blokje kunt drukken om het ietsje meer pit te geven. Met het vermogen dat ze hebben is 5pk of nm5 al veel Edit: volgens mij kan ik deze gewoon gebruiken dan toch: https://www.besteonderdelen.nl/ajusa-7250461.html |
Het kan wel, maar niet goedkoop.
|
Quote:
Nope; tot 8/85 hadden de kleine 1300cc blokje's van de Golf 2 sleeptuimelaars, pas vanaf 8/85 werden die 1300 cc'tjes met hydrostoters. Edit; net zoals alle andere blokken; dus 1600 en 1800cc, tot die tijd geen hydrostoters hadden, maar deze grote (re) motoren hadden ipv sleeptuimelaars komstoters. |
Maar dan kan ik de nokkenas uit mijn edit van mn vorige post dus gewoon gebruiken? Het doel is ook maar rond de 60pk uit te komen hoor. Het blok in kwestie is helemaal opnieuw opgebouwd.
|
Quote:
Dat eerste was me niet bekend, Weer wat geleerd :thumbup: Dat de big block anders zijn (ook me betrekking tot het type stoters) maakt in deze weinig uit. Dat spul past sowieso niet op smallblock (uitzonderingen en modificaties daargelaten) Edit: die nokkenas kan passen. De vraag is of het nut heeft qua waardes. En voor dat geld kun je beter een catcams of schrick as zoeken. (weet niet of ze nog nieuw gemaakt worden trouwens) |
De assen waar ik naar zit te kijken zijn die van de GK, HH en GF motoren. Deze hebben op zowel de in- als uitlaat 9 graden hogere waardes dan standaard in een GG 50pk blok. Heeft iemand een idee of dit iets oplevert?
|
Kop 1mm vlakken geeft meer pit
|
All times are GMT +1. The time now is 05:08. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.