Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 20-10-2014, 21:53
vento tdi vento tdi is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,510
Default

Ik hoefde het iig niet.
Reply With Quote
  #22  
Old 20-10-2014, 22:21
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

Nee je kunt er wel 500pk in proppen. Maar de keurmeester mag je ten alle tijde na Lelystad sturen bij twijfel. Ik ging van 37 kw na 110kw en afgelopen jaar van 110kw na 184kw :-) IN een mk1
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb.

Immo off voor de digi 3.8 en me7
Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1


KABELBOOM OP MAAT vag only.
Reply With Quote
  #23  
Old 22-10-2014, 00:38
Gertjan's Avatar
Gertjan Gertjan is offline
Married to PC
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 3,683
Default

Niet. Of je naar Lelystad moet ligt tegenwoordig aan je bouwjaar, niet meer aantal vermogen.
Die grens ligt nu ergens rond 1998.
Auto uit 1980 krijg je met een v8 gewoon goedgekeurd.
Reply With Quote
  #24  
Old 22-10-2014, 06:37
Dokter D's Avatar
Dokter D Dokter D is offline
Draaideur donateur - MKII=Life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 3,846
Default

Daarom zegt ie ook: bij twijfel. En bij twijfel ga je zeker naar Lelystad.
Reply With Quote
  #25  
Old 22-10-2014, 08:50
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Ik heb een tijdje terug toevallig hetzelfde probleem gehad met omkeuren. De motor 1.8T die ik kocht stond daar al een tijd en er was niet meer bekend uit welke auto die kwam.

Daarnaast is bij het startblokkeringsvrij maken (of hoe het ook is gebeurt) alles uit de ECU gereset, dus geen chassisnummer meer of iets dergelijks.

Dus ik dacht: shit, ik heb een probleem.
Toch maar naar het RDW en hopen dat ze er niks van zeiden, maar toch. Ik stond na een tijdje weer buiten met het bericht dat ze bewijs wilden zien waar de motor vandaan kwam


Nu het goede nieuws:

Op je onderblok staat ook een serienummer (op zo'n 1.8T), ik heb even een bonnetje getypt op de computer van een fictief bedrijf, met daarop de motor en daarbij heel duidelijk het motorserienummer vermeld + aankoopbewijs etc.

Naar het RDW en hoppa, na een paar minuten stond ik weer buiten met de 1.8T op kenteken.
Dit alles is amper een maand geleden dus nog vers Als je wil kan ik je de bon doormailen, dan hoef je enkel even het serienummer op de bon aan te passen en uit te printen




Wat betreft die regeling voor wel of niet omkeuren. Daar is het RDW zelf ook heel vaak een beetje wazig over, maar bij mijn weten is die 20% vermogenstoename bij ALLE auto's voor 1998.
Nog een belangrijk weetje, de prijzen voor omkeuren zijn omlaag gegaan dit jaar, je betaald nu nog geen 30 euro. Dus ik zou zeker weten langs het RDW, dan kunnen ze je nooit iets maken bij een controle of eventueel ongeluk wanneer ze een andere motor aantreffen
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #26  
Old 22-10-2014, 09:07
Van Limburg's Avatar
Van Limburg Van Limburg is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 2,208
Default

Dus schriftvervalsing? Nu begrijp ik wel dat het RDW gewoon 'iets' moet hebben, maar dit is wettelijk gezien volgens mij niet zo zuiver.
Reply With Quote
  #27  
Old 22-10-2014, 09:41
Oudelut's Avatar
Oudelut Oudelut is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,076
Default

Uiteindelijk zijn er altijd mensen die bewijzen waarom er dergelijke regelingen in het leven worden geroepen...
__________________
Quote:
Originally Posted by GerardMkIIVR6
Nee dank je zijn net BBS wielen iedereen rijdt ermee
Reply With Quote
  #28  
Old 22-10-2014, 09:43
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Quote:
Originally Posted by Van Limburg
Dus schriftvervalsing? Nu begrijp ik wel dat het RDW gewoon 'iets' moet hebben, maar dit is wettelijk gezien volgens mij niet zo zuiver.



Precies dat ja. Die keurmeester legde het zo uit: het is een momentopname, net zoals bij een APK. Op dat moment moet alles kloppen en als zei een 'geloofwaardige' bon te zien krijgen tekenen ze op dat moment af dat de motorherkomst gecheckt is.
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #29  
Old 22-10-2014, 12:08
maurice2708 maurice2708 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 11
Default

Heel mooi heb er een stuk meer vertrouwen in maar mijn motornummer is VER en normaal de eerste 3 zijn zelfde als de motorcode maar die heeft mijn motor niet dus zou ik gewoon op de bon auq als code zette en ver0000000 als nummer?
Reply With Quote
  #30  
Old 22-10-2014, 12:38
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Ja dat moet je zelf weten welk motornummer :P

Is het een AUQ? Het gaat uiteindelijk om het vermogen bij dat nummer. Als je een 180pk versie hebt zou ik AUQ wegzetten. Anders gewoon een 150pk AGU. Of natuurlijk een 225pk BAM.
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #31  
Old 22-10-2014, 20:39
Shai928's Avatar
Shai928 Shai928 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 4
Default

Zelf ben ik bezig met een Golf 1 cabrio 20VT project. Ik heb via Pon de gegevens opgevraagd, aan de hand van het motornummer en type blok kan het RDW het vermogen op het kenteken wijzigingen. Je krijgt dan via Pon een brief thuisgestuurd met de motorgegevens. Dat is voor RDW keuringstation Amsterdam voldoende om je auto omgekeurd te krijgen qua papier werk dan.
Ik heb het e-mail adres en volgens mij de contact persoon gegevens nog liggen, de service van PON is kosteloos. Mocht je geïnteresseerd zijn stuur me dan ff een PB.

06-03-15 Edit: Helaas is de service van PON niet meer kosteloos. Men rekent er nu €33,- voor!

Last edited by Shai928 : 06-03-2015 at 18:54.
Reply With Quote
  #32  
Old 18-02-2015, 23:04
Oldie79 Oldie79 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 427
Default

dan is mijn onduidelijkheid weg.
mijn motornummer is net wel net niet geheel (duidelijk) leesbaar.

maar via de ECU is het chassis nummer dus geheelk uitlees baar, alvorens deze word vrijgeschreven
Reply With Quote
  #33  
Old 18-02-2015, 23:17
Dokter D's Avatar
Dokter D Dokter D is offline
Draaideur donateur - MKII=Life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 3,846
Default

Of je googled op 20vt sloper/in onderdelen, checked t kenteken op de rdw site, wanneer t kenteken niet meer bestaad dan geef je dat kenteken op bij de omkeuring.

Check deze maar eens:



Last edited by Dokter D : 18-02-2015 at 23:20.
Reply With Quote
  #34  
Old 21-02-2015, 20:43
bults bults is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 100
Default

Even een vraagje erbij... Rijden jullie zonder katalysator?
Reply With Quote
  #35  
Old 24-02-2015, 12:01
SchokR SchokR is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 242
Default

ja zonder kat of enige tussenpot enkel einddemper
__________________
'70's
Golf fährt man nicht, Golf spielt man
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 16:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum