|
|
Thread Tools | Search this Thread |
#21
|
|||
|
|||
Ik hoefde het iig niet.
|
#22
|
|||
|
|||
Nee je kunt er wel 500pk in proppen. Maar de keurmeester mag je ten alle tijde na Lelystad sturen bij twijfel. Ik ging van 37 kw na 110kw en afgelopen jaar van 110kw na 184kw :-) IN een mk1
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb. Immo off voor de digi 3.8 en me7 Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1 KABELBOOM OP MAAT vag only. |
#23
|
||||
|
||||
Niet. Of je naar Lelystad moet ligt tegenwoordig aan je bouwjaar, niet meer aantal vermogen.
Die grens ligt nu ergens rond 1998. Auto uit 1980 krijg je met een v8 gewoon goedgekeurd. |
#24
|
||||
|
||||
Daarom zegt ie ook: bij twijfel. En bij twijfel ga je zeker naar Lelystad.
|
#25
|
||||
|
||||
Ik heb een tijdje terug toevallig hetzelfde probleem gehad met omkeuren. De motor 1.8T die ik kocht stond daar al een tijd en er was niet meer bekend uit welke auto die kwam.
Daarnaast is bij het startblokkeringsvrij maken (of hoe het ook is gebeurt) alles uit de ECU gereset, dus geen chassisnummer meer of iets dergelijks. Dus ik dacht: shit, ik heb een probleem. Toch maar naar het RDW en hopen dat ze er niks van zeiden, maar toch. Ik stond na een tijdje weer buiten met het bericht dat ze bewijs wilden zien waar de motor vandaan kwam Nu het goede nieuws: Op je onderblok staat ook een serienummer (op zo'n 1.8T), ik heb even een bonnetje getypt op de computer van een fictief bedrijf, met daarop de motor en daarbij heel duidelijk het motorserienummer vermeld + aankoopbewijs etc. Naar het RDW en hoppa, na een paar minuten stond ik weer buiten met de 1.8T op kenteken. Dit alles is amper een maand geleden dus nog vers Als je wil kan ik je de bon doormailen, dan hoef je enkel even het serienummer op de bon aan te passen en uit te printen Wat betreft die regeling voor wel of niet omkeuren. Daar is het RDW zelf ook heel vaak een beetje wazig over, maar bij mijn weten is die 20% vermogenstoename bij ALLE auto's voor 1998. Nog een belangrijk weetje, de prijzen voor omkeuren zijn omlaag gegaan dit jaar, je betaald nu nog geen 30 euro. Dus ik zou zeker weten langs het RDW, dan kunnen ze je nooit iets maken bij een controle of eventueel ongeluk wanneer ze een andere motor aantreffen
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#26
|
||||
|
||||
Dus schriftvervalsing? Nu begrijp ik wel dat het RDW gewoon 'iets' moet hebben, maar dit is wettelijk gezien volgens mij niet zo zuiver.
|
#27
|
||||
|
||||
Uiteindelijk zijn er altijd mensen die bewijzen waarom er dergelijke regelingen in het leven worden geroepen...
__________________
Quote:
|
#28
|
||||
|
||||
Quote:
Precies dat ja. Die keurmeester legde het zo uit: het is een momentopname, net zoals bij een APK. Op dat moment moet alles kloppen en als zei een 'geloofwaardige' bon te zien krijgen tekenen ze op dat moment af dat de motorherkomst gecheckt is.
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#29
|
|||
|
|||
Heel mooi heb er een stuk meer vertrouwen in maar mijn motornummer is VER en normaal de eerste 3 zijn zelfde als de motorcode maar die heeft mijn motor niet dus zou ik gewoon op de bon auq als code zette en ver0000000 als nummer?
|
#30
|
||||
|
||||
Ja dat moet je zelf weten welk motornummer :P
Is het een AUQ? Het gaat uiteindelijk om het vermogen bij dat nummer. Als je een 180pk versie hebt zou ik AUQ wegzetten. Anders gewoon een 150pk AGU. Of natuurlijk een 225pk BAM.
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#31
|
||||
|
||||
Zelf ben ik bezig met een Golf 1 cabrio 20VT project. Ik heb via Pon de gegevens opgevraagd, aan de hand van het motornummer en type blok kan het RDW het vermogen op het kenteken wijzigingen. Je krijgt dan via Pon een brief thuisgestuurd met de motorgegevens. Dat is voor RDW keuringstation Amsterdam voldoende om je auto omgekeurd te krijgen qua papier werk dan.
Ik heb het e-mail adres en volgens mij de contact persoon gegevens nog liggen, de service van PON is kosteloos. Mocht je geïnteresseerd zijn stuur me dan ff een PB. 06-03-15 Edit: Helaas is de service van PON niet meer kosteloos. Men rekent er nu €33,- voor! Last edited by Shai928 : 06-03-2015 at 18:54. |
#32
|
|||
|
|||
dan is mijn onduidelijkheid weg.
mijn motornummer is net wel net niet geheel (duidelijk) leesbaar. maar via de ECU is het chassis nummer dus geheelk uitlees baar, alvorens deze word vrijgeschreven |
#33
|
||||
|
||||
Of je googled op 20vt sloper/in onderdelen, checked t kenteken op de rdw site, wanneer t kenteken niet meer bestaad dan geef je dat kenteken op bij de omkeuring.
Check deze maar eens: Last edited by Dokter D : 18-02-2015 at 23:20. |
#34
|
|||
|
|||
Even een vraagje erbij... Rijden jullie zonder katalysator?
|
#35
|
|||
|
|||
ja zonder kat of enige tussenpot enkel einddemper
__________________
'70's Golf fährt man nicht, Golf spielt man |