Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Help wil mijn 20vt op kenteken laten zettten maar heb aleen een motornummer.. (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=129560)

maurice2708 05-10-2014 21:15

Help wil mijn 20vt op kenteken laten zettten maar heb aleen een motornummer..
 
Hallo,
ik ben in het bezit van een golf mk1 uit 1980
zoals in de titel beschreven is heb ik alleen het motornummer van de 20vt en dat is VER100134 is er misschien iemand die via het nummer na kan gaan uit welk type vag dit blok komt en misschien zelfs het chassisnummer kan achterhalen? of hoe ik dit anders moet aanpakken om hem op kenteken te krijgen.. alvast bedankt :thumbup:

MelG60 06-10-2014 00:12

VER motorcode is testmotor.

maurice2708 06-10-2014 08:07

Hoe kan ik dat dan het beste aanpakke naar de sloop gaan en papiere van een of andere auto waar een 20vt in ligt meenemen naar de rdw?

maurice2708 06-10-2014 19:56

Niemand een idee? moet een motornummer matchend zijn met een chassisnummer? want een ruilmotor bijvoorbeeld klopt ook niet meer met het chasis nummer...

turbojo2 06-10-2014 20:45

Ik rijd al 5 jaar met een 20 VT in mijn golf 1. Hij is op kenteken een 1.8 Gti. Ik heb de aankoop factuur erbij van Hulsen Turbo Tuning. Ben al langer van plan hem op kenteken te zetten maar dat is er nog steeds niet van gekomen. Wil je hem op kenteken hebben voor de verzekering? Boven de 300 PK betaal je een toeslag.

Dokter D 06-10-2014 20:56

Ombouwen en rijden is geen probleem.
Tis alleen wanneer je bij een ongeval betrokken bent en de technische recherche komt erbij dat je verzekering behoorlijk moeilijk kan doen.

Stel je rijdt iemand invalide en de verzekering komt er achter dat er een ander blok in ligt dan hang je. Dat risico wil ik niet lopen voor de 6 tientjes die je bij de rdw kwijt bent.

Pewi Vwteam 06-10-2014 21:39

Loopt ie op orginele ecu zo ja chassisnummer uitlezen en daar mee na rdw gaan.

d0n 07-10-2014 10:47

We hebben een 1 jaar geleden een golf 1 VR6 op kenteken gezet en er was niet eens gekeken naar een motornummer, geschiedenis of wat dan ook. Hij kreeg zijn testjes, remmen, uitstoot en klap op ze kont... en we stonden na 20 minuten weer buiten.

turbojo2 07-10-2014 17:53

Weet dat het zo makkelijk gaat moet het eigenlijk gewoon gaan doen. Ik ben het al heel lang van plan en denk iedere keer van nou dat doen we dan wel in de zomervakantie en dan is het zomervakantie en denk ik weer laten we het maar doen in september ofzo. Ik ben erg van het uitstellen. Ik heb in mijn leven al buiten mijn schuld al 3 auto's totall loss gereden dus het is ook beter als alles op kenteken staat.
Ik ben ook bang dat mijn 20VT te veel geluid maakt uit de uitlaat wordt daar nog naar gekeken?

DeGolf1 07-10-2014 21:44

Houd er ook rekening mee als je in een politie fuik rijd (algemene controle)
En ze zien dat het niet op kenteken staat, dat je je wagen gewoon kwijt bent.
Het is wel echt noodzaak dat ie op kenteken komt

SchokR 07-10-2014 22:12

Bij mijn omkeuring was enkel een papier van gelijkaardige motor nodig ivm motorcode, voor de rest niets, RDW Arnhem was dat, bekijken motor, remmen en gewicht opmeten, klaar.

Dokter D 08-10-2014 06:51

Stelt idd niets voor, ik had de hele dag vrijgemomen maar zat om half 10 alweer op kantoor :d
8:00 aanwezig, 3e wachtende en om 8:35 reed ik weer naar huis.

d0n 08-10-2014 09:44

Die VR6 maakte ook redelijk veel geluid, maar daar is niets over gezegd. Ik zelf moet ook nog me golfje op kenteken zetten, maar vergeet dat ook steeds xD. Ook maar eens binnenkort doen.

yuli 08-10-2014 09:56

Ik heb het al eens eerder gezegt in andere topics over dit onderwerp;

De strengheid is per keurstation, keurmeester verschillend! Ik kwam er destijds bijna niet doorheen omdat mijn motornummer was overgeslagen en het type plaatje kwijt was van mij golf in de motorruimte.

Mijn advies is probeer je toch maximaal voor te bereiden zodat je elke vraag kan weerleggen.

maurice2708 08-10-2014 18:54

Dus naar het testcircuit hoef tegwnwoordig ook niet meer bij meer dan 40% vermogen winst?

Oudelut 08-10-2014 19:04

Ligt aan het bouwjaar...

gooigolf 08-10-2014 20:06

effe iemand een bon laten uitschrijfen waar je motor van gekocht hebt ,
dan moet geen probleem wezen ,, anders wat word aangegeven nummer uit ecu ,
chassis numm zit ook in je ecu .
verder stelt het niks voor allemaal
succes

maurice2708 20-10-2014 18:06

Ff voor de duidelijkheid bij meer dan 40% vermogenwinst bij een auto uit 1980 hoef je niet meer naar lelystad?

Jeff 20-10-2014 19:07

20% !!!

maurice2708 20-10-2014 21:28

Dus wel of niet?


All times are GMT +1. The time now is 14:22.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.