Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 09-09-2014, 17:14
dobbe dobbe is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2013
Posts: 76
Default Storing digifant 2

Van de week mijn koppeling en versnellingsbak kering vervangen. Acuu was leeg dus ff aan de start kar gehangen. Nu stond deze nog ingesteld op 24v

Nu blijven de injectors open staan en mijn brandstof pomp blijft lopen bij het op contact zetten. Deze hoort normaal uit te gaan na ca. 2sec.

Spanning op alle 4 injectors: 12V continu gelijk na contact.
Spanning op brandstofpomp: 12v continu gelijk na starten.

dus werden me cilinders helemaal volgepompt met benzine, totdat het uit de luchtfilterbak kwam stromen.

Ook zitten er op me printplaat in de ecu zwarte pitjes.
Deze zal dus wel doorgebrand zijn.

Mijn vraag: is dit logisch en heeft iemand duidelijk schema van digifant 2.

Want de computer krijgt toch de pulsen binnen van de hall gever. En schakelt daarmee de injectors dus als hier sluiting in zou zitten via de ecu houd die deze open?
__________________
2000 Ibiza 1.4 Daily R.I.P
Golf mk2 GTI oak green special

Reply With Quote
  #2  
Old 09-09-2014, 17:16
Jeff's Avatar
Jeff Jeff is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,202
Default

Ik zou een andere computer kopen.
Schema's van een digifant 2 computer heb ik nog nooit gezien.
__________________
Groeten van Jeff
Golf 1 cabriolet 2.0 8V
www.Golfcabrio.com
Alles voor de Golfcabrioot!
Reply With Quote
  #3  
Old 09-09-2014, 17:19
Jeff's Avatar
Jeff Jeff is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,202
Default

De eprom en processor zullen ook wel kapot zijn.
__________________
Groeten van Jeff
Golf 1 cabriolet 2.0 8V
www.Golfcabrio.com
Alles voor de Golfcabrioot!
Reply With Quote
  #4  
Old 09-09-2014, 17:52
dobbe dobbe is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2013
Posts: 76
Default

Denk dat ik morgen maar ff een andere ophaal bij beekman in brummen ja..
staat hier ook niks te koop. Leek mij ook het meest logische. Het zal toch niet het brandstof relais zijn?
__________________
2000 Ibiza 1.4 Daily R.I.P
Golf mk2 GTI oak green special

Reply With Quote
  #5  
Old 09-09-2014, 17:55
Jeff's Avatar
Jeff Jeff is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,202
Default

In het brandstofrelais zit ook elektronica.
Eigenlijk is het een regelapparaat.
__________________
Groeten van Jeff
Golf 1 cabriolet 2.0 8V
www.Golfcabrio.com
Alles voor de Golfcabrioot!
Reply With Quote
  #6  
Old 09-09-2014, 18:01
dobbe dobbe is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2013
Posts: 76
Default

Oke neem ik die ook gelijk mee. Ondertussen een mooi schema gevonden.Misschien ook handig voor andere hier.

http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_87.PDF
__________________
2000 Ibiza 1.4 Daily R.I.P
Golf mk2 GTI oak green special

Reply With Quote
  #7  
Old 09-09-2014, 18:13
Jeff's Avatar
Jeff Jeff is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,202
Default

Die ken ik.
Ik dacht dat jij specifiek een schema zocht van de componenten in de computer en geen bedradingsschema
__________________
Groeten van Jeff
Golf 1 cabriolet 2.0 8V
www.Golfcabrio.com
Alles voor de Golfcabrioot!
Reply With Quote
  #8  
Old 10-09-2014, 04:48
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,830
Default

pomp word massa geschakeld .van ecu
als je contaktblokje niet fris is kan het ook zijn dat i blijft lopen .
__________________
golf 1 v6 bde

steune setjes vr6 v6 r32 , mk1 INFO PB ,
Reply With Quote
  #9  
Old 10-09-2014, 15:44
dobbe dobbe is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2013
Posts: 76
Default

cantactblokje zit er nog geen half jaar in!

Zit er verschil tussen de digifant van een PB en een PF.

Eerst bleef de pomp lopen en stonden de injectors open. Nu krijgen ze allebei geen spanning.
Nadat ik een nieuwe computer heb gemonteerd

Ook relai 80 is goed.
Wat zie ik over het hoofd???
__________________
2000 Ibiza 1.4 Daily R.I.P
Golf mk2 GTI oak green special

Reply With Quote
  #10  
Old 10-09-2014, 16:21
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,561
Default

Zekeringen gecheckt? Ook na het monteren van de nieuwe computer?
Reply With Quote
  #11  
Old 10-09-2014, 16:59
Jeff's Avatar
Jeff Jeff is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,202
Default

PF heeft een lambda sensor
__________________
Groeten van Jeff
Golf 1 cabriolet 2.0 8V
www.Golfcabrio.com
Alles voor de Golfcabrioot!
Reply With Quote
  #12  
Old 12-09-2014, 17:47
Djdewit Djdewit is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 195
Default





__________________
Cars:
VW Golf V 2.0 TDI '07
VW Golf II 1.8 GTI 8V '89

Past:
VW Golf IV GTI 20VT '99
VW Polo 86c Steilheck 1.0 CL '87
VW Polo 9N 1.9 SDI '04
VW Golf I GL 1.1 '78
Toyota Corolla XLI 1.3 16V '95
Ford Fiesta Flash 1.3 '94
Reply With Quote
  #13  
Old 14-09-2014, 13:17
dobbe dobbe is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2013
Posts: 76
Default

thanks hier heb ik een hoop aan!
Nu is het zo dat relais 80 maar tijdelijk met 0.5v word aangstuurd ca.2 seconde.
ALs ik het relais oversla en via de zekeringen kast me pomp bekracht doet hij het wel. EN is het starten lopen.

Zekeringenkast doorgemeten is goed.
Geen weestand in bedrading naar pomp.

DUs alleen geen stuurstroom op relais 80.

Ga met jou schema even de computer nameten en anders de draad van de computer naar het relais weerstand meten.
__________________
2000 Ibiza 1.4 Daily R.I.P
Golf mk2 GTI oak green special

Reply With Quote
  #14  
Old 17-09-2014, 13:43
dobbe dobbe is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2013
Posts: 76
Default

En ik heb het gevonden!
Verkeerde computer meegekregen bij de onderdelen boer.... Was nu starten lopen...
__________________
2000 Ibiza 1.4 Daily R.I.P
Golf mk2 GTI oak green special

Reply With Quote
  #15  
Old 13-10-2014, 02:30
Jel Golf 2 GTI's Avatar
Jel Golf 2 GTI Jel Golf 2 GTI is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,365
Default

super, mijn maatje had hetzelfde probleem met zijn 8V GTI.
Was ook de comp, wij hebben iemand gevonden die deze terug opnieuw heeft gesoldeerd.
__________________
Who am I? => Me

I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum