#1
|
||||
|
||||
2.0 GTI met 16V kop?
Hoi,
Ik heb een 2.0 liter onderblok van een golf3 Gti liggen, het is een 8V geweest. Past hierop een 16V kop van bijv. een golf 2? Is het in dat geval zo dat, wat ik op het vwforum las, de compressie slechts ongeveer 1:8,0???? Zijn dit van origine betrouwbare blokken of kun je als basis beter bijv. een 1.8 motor gebruiken om een nette motor op te bouwen? Hoor namelijk verschillende verhalen over de 2.0...
__________________
Fryske Âlde Skoalle Luchtkuolle (en Wetterkuolle) Gers Jarre Memmebatsers! Quote:
|
#2
|
|||
|
|||
Klopt als een bus, kijk wel even of de jouwe een gesmede kruk heeft en het een oud model blok is (bijv 2E) dan kan je zo de 16V kop er op knallen en je hebt ~8,5:1.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk 1989 Golf 20v turbo 4motion 1990 Golf GTI G60 1990 Golf GTI 16vG60 1991 Golf GTI G60 1991 Golf GTI Edition one G60 1983 Golf GTI 16vG60 1983 Golf GTI G60 2000 Audi S3 |
#3
|
||||
|
||||
Alleen een dingetje: 8V blok met 16V kop = geen carterontluchting.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear |
#4
|
||||
|
||||
En hoe zit het met het injectie systeem?
Gewoon goed te gebruiken op een 16v blok? Wat is het verschil met ABF blok? kwa onderblok en injectie?
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04 - Audi A3 8p '04 1.9 TDI - Seat Arosa S '03 1.4 - VW Caddy 3k '10 1.9 TDI http://www.krasendeukservice.nl |
#5
|
||||
|
||||
Dat van die injectie weet ik ook niet, ben geen feitjes man. Maar een 2liter onderblok met zestienklepper kop is wel goed, persoonlijk zou ik hem uitliteren en gewoon vlakken totdat je de juiste compressie hebt 1:10 ofzo.
__________________
Power is nothing without the "d" betweens the W and the E... |
#6
|
||||
|
||||
hoe zit het dan met je kleppen die koomen toch tegen de zuigers aan ?
|
#7
|
||||
|
||||
nee, dat gaat niet zo hard hoor, je kan aardig ver vlakken voordat dat gebeurt.
__________________
Power is nothing without the "d" betweens the W and the E... |
#8
|
||||
|
||||
En het carter ontluchtingsprobleem? hoe is dit op te lossen?
Zie dat mensen een g60 injectie op hun 16v hebben maar dat dit afgeraden word omdat deze voor een geblazen motor is. Dit probleem heb je natuurlijk niet als je het injectie systeem van de 2.0 8v gti gebruikt? Of loop je dan weer ergens anders tegen aan?
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04 - Audi A3 8p '04 1.9 TDI - Seat Arosa S '03 1.4 - VW Caddy 3k '10 1.9 TDI http://www.krasendeukservice.nl |
#9
|
||||
|
||||
Waarom zou je geen g60 inj. mogen gebruiken, een beetje extra peut kan nooit kwaad hoor. (behalve in de portemonee dan)
__________________
Power is nothing without the "d" betweens the W and the E... |
#10
|
|||
|
|||
Dan maak je toch zelf een krukasontluchting? en een paar gaten in het kleppendeksel er ook meteen bij. Ik geloof dat bv Lehmann ook Digi-1 op atmo 16v's heeft gebruikt, het is heel goed geschikt om op een 16v te bouwen alleen heb je wel een goede chip nodig.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk 1989 Golf 20v turbo 4motion 1990 Golf GTI G60 1990 Golf GTI 16vG60 1991 Golf GTI G60 1991 Golf GTI Edition one G60 1983 Golf GTI 16vG60 1983 Golf GTI G60 2000 Audi S3 |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
goh hier reageer je wel
__________________
kopbewerking ,pm |
#12
|
||||
|
||||
verdichting 8 op 1 roept om turbo
__________________
kopbewerking ,pm |
#13
|
|||
|
|||
Quote:
Yep, ik hoor hem al fluiten. :biggrin:
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#14
|
|||
|
|||
Quote: goh hier reageer je wel
??????????
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk 1989 Golf 20v turbo 4motion 1990 Golf GTI G60 1990 Golf GTI 16vG60 1991 Golf GTI G60 1991 Golf GTI Edition one G60 1983 Golf GTI 16vG60 1983 Golf GTI G60 2000 Audi S3 |
#15
|
||||
|
||||
__________________
kopbewerking ,pm |
#16
|
||||
|
||||
kun je op een 2E motor een kr 16v kop zetten, en gewoon de originele (dus van een 8v) injectie gebruiken?
|
#17
|
||||
|
||||
past het spruitstuk van een 8v ook op een 16v kop trouwens?
|
#18
|
|||
|
|||
Quote:
Je eerste vraag zal ik niet beantwoorden (edit:want dat staat hierboven al... :o ), maar het spruitstuk van een 8v past niet op een 16v kop.
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
Last edited by Zestienkleppen : 22-08-2005 at 11:11. |
#19
|
||||
|
||||
lees ff het topic goed door voor je wat post
Quote:
Quote:
|
#20
|
||||
|
||||
kabelboom
Weet iemand of je een andere kabelboom nodig hebt als je een 2E motor omruilt voor een ABF?
|