![]() |
2.0 GTI met 16V kop?
Hoi,
Ik heb een 2.0 liter onderblok van een golf3 Gti liggen, het is een 8V geweest. Past hierop een 16V kop van bijv. een golf 2? Is het in dat geval zo dat, wat ik op het vwforum las, de compressie slechts ongeveer 1:8,0???? Zijn dit van origine betrouwbare blokken of kun je als basis beter bijv. een 1.8 motor gebruiken om een nette motor op te bouwen? Hoor namelijk verschillende verhalen over de 2.0... |
Klopt als een bus, kijk wel even of de jouwe een gesmede kruk heeft en het een oud model blok is (bijv 2E) dan kan je zo de 16V kop er op knallen en je hebt ~8,5:1.
|
Alleen een dingetje: 8V blok met 16V kop = geen carterontluchting.
|
En hoe zit het met het injectie systeem?
Gewoon goed te gebruiken op een 16v blok? Wat is het verschil met ABF blok? kwa onderblok en injectie? |
Dat van die injectie weet ik ook niet, ben geen feitjes man. Maar een 2liter onderblok met zestienklepper kop is wel goed, persoonlijk zou ik hem uitliteren en gewoon vlakken totdat je de juiste compressie hebt 1:10 ofzo.
|
hoe zit het dan met je kleppen die koomen toch tegen de zuigers aan ?
|
nee, dat gaat niet zo hard hoor, je kan aardig ver vlakken voordat dat gebeurt.
|
En het carter ontluchtingsprobleem? hoe is dit op te lossen?
Zie dat mensen een g60 injectie op hun 16v hebben maar dat dit afgeraden word omdat deze voor een geblazen motor is. Dit probleem heb je natuurlijk niet als je het injectie systeem van de 2.0 8v gti gebruikt? Of loop je dan weer ergens anders tegen aan? |
Waarom zou je geen g60 inj. mogen gebruiken, een beetje extra peut kan nooit kwaad hoor. (behalve in de portemonee dan)
|
Dan maak je toch zelf een krukasontluchting? en een paar gaten in het kleppendeksel er ook meteen bij. Ik geloof dat bv Lehmann ook Digi-1 op atmo 16v's heeft gebruikt, het is heel goed geschikt om op een 16v te bouwen alleen heb je wel een goede chip nodig.
|
Quote:
goh hier reageer je wel |
verdichting 8 op 1 roept om turbo
|
Quote:
Yep, ik hoor hem al fluiten. :biggrin: |
Quote: goh hier reageer je wel
?????????? |
|
kun je op een 2E motor een kr 16v kop zetten, en gewoon de originele (dus van een 8v) injectie gebruiken?
|
past het spruitstuk van een 8v ook op een 16v kop trouwens?
|
Quote:
Je eerste vraag zal ik niet beantwoorden (edit:want dat staat hierboven al... :o ), maar het spruitstuk van een 8v past niet op een 16v kop. |
lees ff het topic goed door voor je wat post ;)
Quote:
Quote:
|
kabelboom
Weet iemand of je een andere kabelboom nodig hebt als je een 2E motor omruilt voor een ABF?
|
All times are GMT +1. The time now is 08:58. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.