Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=101)
-   -   2.0 GTI met 16V kop? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=10575)

Split52 16-05-2005 09:12

2.0 GTI met 16V kop?
 
Hoi,

Ik heb een 2.0 liter onderblok van een golf3 Gti liggen, het is een 8V geweest.
Past hierop een 16V kop van bijv. een golf 2? Is het in dat geval zo dat, wat ik op het vwforum las, de compressie slechts ongeveer 1:8,0????
Zijn dit van origine betrouwbare blokken of kun je als basis beter bijv. een 1.8 motor gebruiken om een nette motor op te bouwen? Hoor namelijk verschillende verhalen over de 2.0...

MelG60 16-05-2005 10:12

Klopt als een bus, kijk wel even of de jouwe een gesmede kruk heeft en het een oud model blok is (bijv 2E) dan kan je zo de 16V kop er op knallen en je hebt ~8,5:1.

Allart-Ghetta 16-05-2005 10:38

Alleen een dingetje: 8V blok met 16V kop = geen carterontluchting.

VolkswagenRacing 16-05-2005 18:15

En hoe zit het met het injectie systeem?
Gewoon goed te gebruiken op een 16v blok?

Wat is het verschil met ABF blok? kwa onderblok en injectie?

WilliamF 19-05-2005 10:43

Dat van die injectie weet ik ook niet, ben geen feitjes man. Maar een 2liter onderblok met zestienklepper kop is wel goed, persoonlijk zou ik hem uitliteren en gewoon vlakken totdat je de juiste compressie hebt 1:10 ofzo.

editionn94 21-06-2005 21:36

hoe zit het dan met je kleppen die koomen toch tegen de zuigers aan ?

WilliamF 23-06-2005 20:57

nee, dat gaat niet zo hard hoor, je kan aardig ver vlakken voordat dat gebeurt.

VolkswagenRacing 23-06-2005 21:22

En het carter ontluchtingsprobleem? hoe is dit op te lossen?

Zie dat mensen een g60 injectie op hun 16v hebben maar dat dit afgeraden word omdat deze voor een geblazen motor is. Dit probleem heb je natuurlijk niet als je het injectie systeem van de 2.0 8v gti gebruikt? Of loop je dan weer ergens anders tegen aan?

WilliamF 23-06-2005 21:25

Waarom zou je geen g60 inj. mogen gebruiken, een beetje extra peut kan nooit kwaad hoor. (behalve in de portemonee dan)

MelG60 23-06-2005 22:41

Dan maak je toch zelf een krukasontluchting? en een paar gaten in het kleppendeksel er ook meteen bij. Ik geloof dat bv Lehmann ook Digi-1 op atmo 16v's heeft gebruikt, het is heel goed geschikt om op een 16v te bouwen alleen heb je wel een goede chip nodig.

serge pot 25-06-2005 15:51

Quote:
Originally Posted by MelG60
Dan maak je toch zelf een krukasontluchting? en een paar gaten in het kleppendeksel er ook meteen bij. Ik geloof dat bv Lehmann ook Digi-1 op atmo 16v's heeft gebruikt, het is heel goed geschikt om op een 16v te bouwen alleen heb je wel een goede chip nodig.

goh hier reageer je wel

serge pot 25-06-2005 15:57

verdichting 8 op 1 roept om turbo

steven16v 25-06-2005 16:26

Quote:
roept om turbo


Yep, ik hoor hem al fluiten. :biggrin:

MelG60 25-06-2005 18:22

Quote: goh hier reageer je wel


??????????

serge pot 25-06-2005 18:53

zie deze topic

Reaper Kustoms 22-08-2005 02:10

kun je op een 2E motor een kr 16v kop zetten, en gewoon de originele (dus van een 8v) injectie gebruiken?

Reaper Kustoms 22-08-2005 02:45

past het spruitstuk van een 8v ook op een 16v kop trouwens?

Zestienkleppen 22-08-2005 07:45

Quote:
Originally Posted by Reaper Customs
past het spruitstuk van een 8v ook op een 16v kop trouwens?

Je eerste vraag zal ik niet beantwoorden (edit:want dat staat hierboven al... :o ), maar het spruitstuk van een 8v past niet op een 16v kop.

Marcski 22-08-2005 10:37

lees ff het topic goed door voor je wat post ;)

Quote:
Originally Posted by MelG60
Klopt als een bus, kijk wel even of de jouwe een gesmede kruk heeft en het een oud model blok is (bijv 2E) dan kan je zo de 16V kop er op knallen en je hebt ~8,5:1.


Quote:
Originally Posted by Allart-Ghetta
Alleen een dingetje: 8V blok met 16V kop = geen carterontluchting.

Reaper Kustoms 22-08-2005 19:04

kabelboom
 
Weet iemand of je een andere kabelboom nodig hebt als je een 2E motor omruilt voor een ABF?


All times are GMT +1. The time now is 08:58.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.