#21
|
||||
|
||||
Leuk ding. En al genoeg leuk spul op de plank liggen.
En geinige stoeltjes erin. Originele stof?
__________________
Golf MKI '76er Project. MKI '76 swallowtail project ,MKII 1.6TD '90 Daily, '05 CBR600RR Repsol EX MKI'83 GTI, '80 1.5aut, '91 cabbie MKII '84 TD , 85'tdi , 86'td , '86D '86 16v GTI Polo '00 6n2 GTI Mercedes SEC500 '87 Honda Civic '94 |
#22
|
||||
|
||||
ik vind het ook een schoon wagentje,
kun je eens kleur code door geven, ik ga mijn 75er ook in dat kleur doen |
#23
|
||||
|
||||
Bedankt voor de reacties.
Spruitstuk komt van ebay.de, Schlüter Motorsport. |
#24
|
||||
|
||||
stod is idd de originele. Standaard in de basis modellen '75 > '77. Idd een heel leuk ruitje. Ik '75 en '76 kon je hem ook nog in kleur hebben, twee tinten bruin en groen. die zijn nog leuker. In '76 was trouwens alleen nog de licht bruine en de zwarte leverbaar, in '77 alleen nog de zwarte.
|
#25
|
||||
|
||||
Quote:
Hej Rik, ik heb vandaag ff gekeken voor je maar heb er geen meer op resrve, ik dacht van wel maar ik vind alleen golf 2 roosters en daar ben je helemaal nx mee . Succes met je project.
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#26
|
||||
|
||||
Leuk dat deze weer mooier gaat worden! Wat betreft de wielen, 15 inch! En iets oldschools.
|
#27
|
||||
|
||||
|
#28
|
||||
|
||||
ow, als je de nederlandse folder wil, ik heb er nog wel eentje over. laat maar weten, hoeft niet zo veel te kosten
|
#29
|
|||
|
|||
Leuk project en ook volgens mij best zeldzaam in het wit ! Ik heb toen destijds dat blauwe interieur bij je opgehaald!
__________________
- Polo1 900 1977 - resto next year - Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project. - Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven |
#30
|
||||
|
||||
Klopt gabber, ben je der blij mee?
Is een mooi interieurtje iig. |
#31
|
|||
|
|||
Jazeker ben er heel blij mee!
Ik denk niet dat dit interieur voor 2e keer zou vinden, dan van mij was helemaal poreus en de bekleding was gaan scheuren en was hoedenplank ook doorgezakt. Wel uniek dat interieur zo goed bewaard is gebleven. Ik zal mijn project binnenkort ook weleens posten, helaas vanwege ruimte gebrek kan ik er niet mee verder mee bezig. Ik zal deze volgen
__________________
- Polo1 900 1977 - resto next year - Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project. - Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven |
#32
|
||||
|
||||
Mooi zo, interieurtje is idd echt netjes.
Ben benieuwd hoe het staat in je Golf, dus ik zou zeggen maak ook een Thread aan Gr. Rik |
#33
|
||||
|
||||
Leuke auto had hem al eerder gezien hier op het forum.
De binnenschermen moesten toch ook nog vervangen worden wat ik me kon herinneren? Was toen het verhaal dat ie nog wel wat restauratie nodig was. Ben juist wel benieuwd wat je met die dingen gaat doen Had ook nog gekeken naar zo'n roostertje maar ook ik heb helaas niets meer liggen. Ook alleen nog maar voor eigen gebruik, en die wat ik heb zijn van het nog oudere model. Sorry kan je niet helpen, maar wel succes met je auto. Vind het prachtige auto's die swallowtailtjes.
__________________
Tweede swallowtail van 74 in de resto Mijn 74er slapend project Oud 75er swallowtail project Cnc Frezen, custom made onderdelen ik maak het terecht voor je. Pm me voor meer info |
#34
|
||||
|
||||
De bodem is hard, kokerbalken voor en achter zijn hard, voorschermen vrijwel nieuw origineel maar niet bouwjaar getrouw,
gedaan door Chris van het forum volgens mij?, schutbord is hard, draagarm brug hard, waar het op neer komt dat het meerendeel hard is. Maar inderdaad op de binnenschermen boven zit hoeklijn gelast wat al aangeeft dat daar narigheid onder zit, onderste uiteinden van het achterscherm zijn slecht, accuplaat is niet zo denderend, onderzijde bestuurdersdeur is slecht, onderaan de A-stylen is al eens gewerkt wat niet zo fraai is, en zo zijn er nog wel wat punten. Hij is sowieso niet in concours staat, maar dat hoeft ook niet voor een auto van 38 jaar oud. Maar de basis is zeker niet slecht, er is ook zeker al aan gewerkt in het verleden. Ook wat vliegroest aan de buitenzijde achter de achterlichten in de dakgootjes, heb het vermoeden dat dat redelijk recent ontstaan is, dat die door één van de vorige eigenaren of tijdelijk buiten gestald is of in een vochtige ruimte? Dit ben ik nu aan het bijwerken her en der, eigenlijk meer als tijdelijke oplossing. Plaatje bij het praatje. [IMG] [/IMG] [IMG] [/IMG] [IMG] [/IMG] [IMG] [/IMG] [IMG] [/IMG] [IMG] [/IMG] [IMG] [/IMG] Verder heb ik twee originele bouwjaar getrouwe deuren met wat laswerk aan de onderzijde, sowieso beter dan de huidige. Een originele motorkap, strak maar wel roest aan de onderzijde. Twee nos voorschermen, eentje nog met audi-nsu sticker en één recentere. Een nos achterklep maar hier zit wel flink werk aan, hier zitten kleine gaatjes ingeboord en er zit een buts in, de duitse verkoper kon ook niet verklaren waarom. Waarschijnlijk kan ik dus beter de huidige achterklep gebruiken. Plaatje bij het praatje [IMG] [/IMG] [IMG] [/IMG] [IMG] [/IMG] [IMG] [/IMG] [IMG] [/IMG] [IMG] [/IMG] [IMG] [/IMG] [IMG] [/IMG] [IMG] [/IMG] [IMG] [/IMG] [IMG] [/IMG] [IMG] [/IMG] Het enige verschil tussen beide schermen is de gezette rand waarmee je hem bevestigd op het binnenscherm. Bizarre achterklep, wel met stempel. [IMG] [/IMG] [IMG] [/IMG] [IMG] [/IMG] [IMG] [/IMG] En dan nog een paar nieuwe deuren met oud type scharnier maar nieuw type slot, hier kan ik nergens een vw-audi stempel in vinden. Ik denk dat dit vroege repro's zijn? [IMG] [/IMG] [IMG] [/IMG] [IMG] [/IMG] Ook met een paar gaatjes in beide deuren, vraag me echt af wat hier de bedoeling van geweest is [IMG] [/IMG] En nog een paar plaatjes omdat het kan Garage kunst: [IMG] [/IMG] Wat nou gasveer? [IMG] [/IMG] Interieur zit verdomme lekkerder dan m'n lounge in de woonkamer. [IMG] [/IMG] Ik heb me ook laten vertellen dat vw in de jaren 70 minder goed Italiaans plaatwerk gebruikte voor hun modellen om dat er een erts schaarste was. Kan iemand dit bevestigen? Het gebruikte staal destijds is sowieso niet de kwaliteit die we nu bij Hoogovens/Tata Steel maken. Overigens maken we nu ook staal voor vw Maar Branko, ik leer al een hoop van jou huidige project, echt mooi om te zien hoe je het aanpakt. Ik heb sowieso de mindset om het goed te doen. Maar voordat ik aan de koets ga beginnen zijn we wel weer even verder, ik wil m'n huidige huis verkopen en daar komt ook het nodige bij kijken aan kosten en tijd. Last edited by swallowtail1975 : 20-08-2013 at 22:33. |
#35
|
||||
|
||||
Ik heb mij al een aantal keer laten vertellen dat de kleine-achterlicht-golf's met DDR staal zijn gebouwd. Wegens een schuld die de DDR nog bij Duitsland had, ik heb er een hard hoofd in...
|
#36
|
|||
|
|||
Zal ik binnenkort doen!
zoals ik heb gehoord gingen Golfjes uit bouwjaren 1974 1975 1976 gemiddeld jaar of 5 a 7/8 jaar meegingen dan waren ze ook helmaal verrot , er werd nergens bijna ML gebruikt , lakkwaliteit was slecht en heel scraal , geen steenslagcoating aan buitenzijde , ik heb zelf een 1976 er kan echt zien hoe weinig ML er is gebruikt in die tijd. De meesten hebben het overleefd door middel van wel ML behandeling na de aflevering. Ik denk dat VW hierop in die tijd flink bespaard heeft op de kwaliteit want ze hadden immers een enorme schuld. Maar dit is was met andere merken niet veel anders.
__________________
- Polo1 900 1977 - resto next year - Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project. - Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven Last edited by CAR-POOL : 20-08-2013 at 23:35. |
#37
|
||||
|
||||
Dat zijn dan broodje aap verhalen denk, van het gebruikte staal.
Ga eens kijken of ik dat kan navragen als ik naar Wolfsburg ga. Dat ze in het begin slechter behandeld werden dan de daarop volgende jaren is inderdaad wel duidelijk. Misschien was dit wel een opzettelijke kostenbesparing om eerst eens te kijken of het model uberhaupt wel zou aanslaan bij het grote publiek? |
#38
|
||||
|
||||
Dat ze in het begin nagenoeg geen antiroestbehandeling hebben gehad is alleen maar goed.
Want anders waren ze nu niet zo zeldzaam Als je accu bevestiging slecht is heb ik nog een origineel 74er exemplaar die ik uit mijn huidige project heb geboord. Bij interesse pm me maar even.
__________________
Tweede swallowtail van 74 in de resto Mijn 74er slapend project Oud 75er swallowtail project Cnc Frezen, custom made onderdelen ik maak het terecht voor je. Pm me voor meer info |
#39
|
||||
|
||||
Dat is zeker waar.
Heeft iemand een grove schatting hoeveel er in Nederland nog rondrijden? |
#40
|
||||
|
||||
iets van 40-50 geloof ik?
|