:D Hij is zo lang dat ik er niks meer aan toe kan voegen...
Maar waar het op neer komt is, techniek aanpakken, maar interieur en exterieur zo origineel als mogelijk. Qua plaatwerk, al een tripje naar Duitsland gemaakt en daar een strakke motorkap zonder gootje, een paar deuren en een paar NOS voorschermen opgehaald. De motorkap die er nu op zit is gedeukt vooraan, denk van het dicht drukken in de loop der jaren, misschien dat daarom het gootje erin gemaakt is in latere bouwjaren..... Ik heb nog een paar originele eerste type deuren die strak gemaakt moeten worden. Al met al ben ik nog wel even zoet. "Houdt je van de straat" moet je maar denken :D |
Dit word een super project. Damn. Alles nieuw.
|
Hmm, ben over het algemeen wel van het origineel houden, maar dit kan zowaar heel goed gaan werken. Iig super goede aanpak. Ik zou alleen de chroom aan het exterier er niet op steken. Dat doet iedereen, ik zou zeggen, houd hem lekker standaard.
|
Thanks!
[IMG] [/IMG] Dit kon ik ook niet nalaten, originele chromen kever deuropeners en chroom/zwarte raamslingers van een Audi 100 LS, splin-asje is het zelfde. [IMG] [/IMG] NOS aluminium instaplijsten. [IMG] [/IMG] Vorig jaar twee NOS cilindertjes en een contact-inzetstuk met twee sleutels op de kop getikt, contactslot en achterklep-cilinder pas gemaakt. Zo heb je dus een originele complete sloten set met het eerste type sleutel. |
Quote:
Ik ga der over nadenken Rik. Echter die veranderingen zijn niet dramatisch, behalve dan de alu lijsten van de deuren, kan je de hele deur zo'n beetje demonteren. |
heel erg mooi project! ga deze zeker volgen, geen half werk :cool:
|
Ik zou het echt niet doen dat chroom. Op wit steekt zwart mooi af en het is veel unieker dan dat chroom wat iedereen doet. Klinken ook, ik zou het laten, maar wat je zegt, het is geen jaar-taak om alles terug te bouwen. Succes ermee, en ik ge hem ook volgen, zeker weten.
PS: ik zou de originele delen zoals de trommels wel bij de auto laten, maar als je die specifieke delen wegdoet, dan laat maar weten, ik heb wel interesse. |
Alles wat van de Golf afkomt gaat in opslag.
Dat wat betreft het chroom wel of niet, heb ik nog alle tijd voor om over na te denken, en dat ga ik dan ook doen :) Het is op zich wel een tof idee, want het is een basis-Golf, zonder poespas, zo heeft die geen middenconsole, platte deurkaarten achter, diagonale smalle handgreep in de deuren, open handschoenvak, heupgordels, geen hemel-grepen, geen b-style grepen etc. 14" of 15" gasten, wie kan daar wat over vertellen? Overigens is van het luchtroostertje aan de passagierszijde het hendeltje, om hem open of dicht te doen, afgebroken. Dit was al zo toen ik hem kocht. [IMG] Nou is dit hendeltje net even anders dan de latere tittendashboards, heeft iemand toevallig nog zo'n roostertje of hele dash? Dit is de andere zijde. [IMG] |
super project... :cool:
wel een mooie en originele Nederlander. ;) |
Mooi project :D ik heb zelf een rembekrachtiger van een Golf4 gepakt maar dan ook de cilinder ;) is weer net iets groter dan de 22mm.
Ik heb ook een tijdje met een 22mm HRC gereden met een Golf2 16V bekrachtiger ;) |
Quote:
Ja ik heb er nu één van een mk2 16v, wat was jou ervaring met beide? Of maakte het weinig verschil? |
Nou de Golf4 HRC en bekrachiger hebben nog geen meter gereden :D
Mijn MK1 is nog under construction !!!! De 22mm daar in tegen remde wel aardig maar dat was dan ook nog met de originele klauwen voor en nu heb ik Girling60 klauwen vandaar de keuze op iets groters ;) |
Precies wat je zegt, het is een basis model, en dat moet het blijven! ;)
14" is denk ik wel het leukst, 15 is met deze bbs'en niet zo'n succes ben ik bang... Voor op een golf iets 15" te hebben, is driedelig wel wenselijk. Dat roostertje is wel grappig. Een soort van overgangsmodel. Dat hendeltje dat afgebroken is, is namelijk nog gelijk de hele vroege swallow's, maar die waarmee je het rooster zelf verdraaid is wel weer gelijk met de nieuwere types. Ik heb zo'n roostertje van de aller eerste swallows liggen, die heeft dat laatste hendeltje dus weer anders. Is zegmaar helemaal plat, aan een stuk door met het schotje waaraan het zit. Ik wou hem eigenlijk ook niet weg doen. Dat hendeltje dat bij jou is afgebroken breekt namelijk altijd af, dus ik wou hem op reserve houden. |
Hij is gefabriceerd in februari 1975, eerste toelating is mei 1975 geweest.
Geinig verhaal van het roostertje, zo leer ik elke keer toffe details :thumbup: Daarmee heb ik wel het vermoeden dat het vinden van een dergelijk roostertje behoorlijk klein is. |
samenstellen kan, dus als je er eentje vind met het pinnetje gelijk die bij jou is afgebroken, kun je hem - met veel moeite - erin krijgen.
|
zo jij hebt je huiswerk wel gedaan.
Netjes dat alle spullen al klaar liggen :thumbup: Ik heb volgens mij dezelfde roosterjes in mijn "79 zitten. Zal eens kijken of ik er nog ergens 1 op reserve heb. Ik heb 14" gereden en vind het zelf zeker in combi met een klein bandje net iets te gek. Rijd veel toeren (ik rijd met een 1100 op R6 carbs met 4-bak) en daarom ben ik overgestapt op 15" ATS. Ik blijf deze zeker volgen. Grtz Jel :thumbup: |
Hoi Jelle,
Als je zou willen kijken voor de roostertjes graag. Gr. Rik |
Heel mooi project! Ben zelf ook van het origineel laten van buiten en een mooi motorblok onder de kap :D
|
Waar heb je dat spruitstuk vandaan?
|
All times are GMT +1. The time now is 21:26. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.