Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 03-05-2013, 21:01
TijnOnlijn TijnOnlijn is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 46
Default Koppakking vervangen / vw3070 tool?

Ik ben de koppakking van m'n jetta 1.6EZ aan het vervangen. Nu zie ik dat je daar een speciaal centreerhulpstuk genaamd VW3070 voor nodig hebt en dat is behoorlijk duur. Tegelijkertijd kom ik dat hele ding op deze site nergens tegen.. is er misschien een handigheidje zodat je dat ding niet nodig hebt?

Kun je hem niet gewoon netjes op de cilinders leggen en de kop er voorzichtig opleggen?
Reply With Quote
  #2  
Old 03-05-2013, 21:51
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,561
Default

Ik denk niet dat dat nauwkeurig genoeg is. Bovendien zou je de pakking kunnen beschadigen als je de kopbouten er in steekt.
Reply With Quote
  #3  
Old 03-05-2013, 21:55
mk2d mk2d is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2012
Posts: 228
Default

Gewoon recht op het onderblok leggen en meteen twee bouten links en rechts in de gaten laten vallen, kan niet fout en heb je geen special tool voor nodig.
Reply With Quote
  #4  
Old 03-05-2013, 22:00
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

Die tool is niet perse nodig. 2 oude kopbouten onder de kop afzagen en een sneetje in zagen zodat het een schroef is. Daarmee hb je 2 centreerpennen.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #5  
Old 03-05-2013, 22:08
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,561
Default

Heb ik ook aan gedacht ja, twee bouten (liefst zonder kop), dan de kop er op, en dan de overige 8 kopbouten. Maar daarna zou ik toch nog eens checken of de kop of de pakking nog speling hebben (in horizontale richting), en als dat meer dan pakweg 0.1 mm is zit het dus gewoon niet goed.
Reply With Quote
  #6  
Old 03-05-2013, 22:22
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

Quote:
Originally Posted by Erik Baas
Heb ik ook aan gedacht ja, twee bouten (liefst zonder kop), dan de kop er op, en dan de overige 8 kopbouten. Maar daarna zou ik toch nog eens checken of de kop of de pakking nog speling hebben (in horizontale richting), en als dat meer dan pakweg 0.1 mm is zit het dus gewoon niet goed.

sterker nog, het is wel meer dan 1mm wat je daarna nog kan schuiven.gelukkig heeft vw dit ooit zo gemaakt dat dat niets uitmaakt.

de truc;van de tien boutgaten in de pakking zijn er 2 gaten krapper, steek dus alvast de kopbouten in de 2 corresponderende boutgaten in de cilinderkop,pakking op het blok leggen,en de rest spreekt voor zich.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #7  
Old 05-05-2013, 08:42
TijnOnlijn TijnOnlijn is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 46
Default

Quote:
Originally Posted by De Pul
sterker nog, het is wel meer dan 1mm wat je daarna nog kan schuiven.gelukkig heeft vw dit ooit zo gemaakt dat dat niets uitmaakt.

de truc;van de tien boutgaten in de pakking zijn er 2 gaten krapper, steek dus alvast de kopbouten in de 2 corresponderende boutgaten in de cilinderkop,pakking op het blok leggen,en de rest spreekt voor zich.

Nog ff wachten op de onderdelen, maar ik ga het zsm zo proberen.
Reply With Quote
  #8  
Old 06-05-2013, 19:26
TijnOnlijn TijnOnlijn is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 46
Default

Nu vond ik het al lang duren voor die lange veeltanddop kwam, en nu zie ik dat de bestelling gewoon nog steeds de status 'in behandeling' heeft.

Op die manier heeft iedere dag de brievenbus checken ook niet veel nut
Reply With Quote
  #9  
Old 06-05-2013, 19:53
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Gewoon naar een betere gereedschap zaak rijden had je de dop al gehad zonder verzend kosten die waarschijnlijk bijna net zo duur zijn als de dop
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #10  
Old 06-05-2013, 20:04
TijnOnlijn TijnOnlijn is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 46
Default

Ik snap het punt ook niet zo, maar ik ben bij twee automaterialenzaken en een technische ijzerhandel geweest en het was allemaal moeilijk, moeilijk, we moeten hem zelf ook bestellen, dat kon wel even duren, etc.. Het probleem zat niet in de kop maar in het feit dat er een lange stift aan moet zitten. Die met de korte stift kwam bij 1 van de bouten tegen een bobbel in het gietdeel van de kop aan.

Ik bedenk me net trouwens dat een stukje verderop ook nog een vw specialist zit die ook nog in dit oude spul doet. Die heeft dacht ik vooral onderdelen maar die zal ik toch eens bellen. Misschien verkoopt hij dit soort dingen ook wel.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 09:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum