Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Koppakking vervangen / vw3070 tool? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=113988)

TijnOnlijn 03-05-2013 21:01

Koppakking vervangen / vw3070 tool?
 
Ik ben de koppakking van m'n jetta 1.6EZ aan het vervangen. Nu zie ik dat je daar een speciaal centreerhulpstuk genaamd VW3070 voor nodig hebt en dat is behoorlijk duur. Tegelijkertijd kom ik dat hele ding op deze site nergens tegen.. is er misschien een handigheidje zodat je dat ding niet nodig hebt?

Kun je hem niet gewoon netjes op de cilinders leggen en de kop er voorzichtig opleggen?

Erik Baas 03-05-2013 21:51

Ik denk niet dat dat nauwkeurig genoeg is. Bovendien zou je de pakking kunnen beschadigen als je de kopbouten er in steekt.

mk2d 03-05-2013 21:55

Gewoon recht op het onderblok leggen en meteen twee bouten links en rechts in de gaten laten vallen, kan niet fout en heb je geen special tool voor nodig.

tim_j 03-05-2013 22:00

Die tool is niet perse nodig. 2 oude kopbouten onder de kop afzagen en een sneetje in zagen zodat het een schroef is. Daarmee hb je 2 centreerpennen.

Erik Baas 03-05-2013 22:08

Heb ik ook aan gedacht ja, twee bouten (liefst zonder kop), dan de kop er op, en dan de overige 8 kopbouten. Maar daarna zou ik toch nog eens checken of de kop of de pakking nog speling hebben (in horizontale richting), en als dat meer dan pakweg 0.1 mm is zit het dus gewoon niet goed.

De Pul 03-05-2013 22:22

Quote:
Originally Posted by Erik Baas
Heb ik ook aan gedacht ja, twee bouten (liefst zonder kop), dan de kop er op, en dan de overige 8 kopbouten. Maar daarna zou ik toch nog eens checken of de kop of de pakking nog speling hebben (in horizontale richting), en als dat meer dan pakweg 0.1 mm is zit het dus gewoon niet goed.

sterker nog, het is wel meer dan 1mm wat je daarna nog kan schuiven.gelukkig heeft vw dit ooit zo gemaakt dat dat niets uitmaakt.

de truc;van de tien boutgaten in de pakking zijn er 2 gaten krapper, steek dus alvast de kopbouten in de 2 corresponderende boutgaten in de cilinderkop,pakking op het blok leggen,en de rest spreekt voor zich.

TijnOnlijn 05-05-2013 08:42

Quote:
Originally Posted by De Pul
sterker nog, het is wel meer dan 1mm wat je daarna nog kan schuiven.gelukkig heeft vw dit ooit zo gemaakt dat dat niets uitmaakt.

de truc;van de tien boutgaten in de pakking zijn er 2 gaten krapper, steek dus alvast de kopbouten in de 2 corresponderende boutgaten in de cilinderkop,pakking op het blok leggen,en de rest spreekt voor zich.

Nog ff wachten op de onderdelen, maar ik ga het zsm zo proberen.

TijnOnlijn 06-05-2013 19:26

Nu vond ik het al lang duren voor die lange veeltanddop kwam, en nu zie ik dat de bestelling gewoon nog steeds de status 'in behandeling' heeft.

Op die manier heeft iedere dag de brievenbus checken ook niet veel nut :(

Style 06-05-2013 19:53

Gewoon naar een betere gereedschap zaak rijden had je de dop al gehad zonder verzend kosten die waarschijnlijk bijna net zo duur zijn als de dop :rolleyes:

TijnOnlijn 06-05-2013 20:04

Ik snap het punt ook niet zo, maar ik ben bij twee automaterialenzaken en een technische ijzerhandel geweest en het was allemaal moeilijk, moeilijk, we moeten hem zelf ook bestellen, dat kon wel even duren, etc.. Het probleem zat niet in de kop maar in het feit dat er een lange stift aan moet zitten. Die met de korte stift kwam bij 1 van de bouten tegen een bobbel in het gietdeel van de kop aan.

Ik bedenk me net trouwens dat een stukje verderop ook nog een vw specialist zit die ook nog in dit oude spul doet. Die heeft dacht ik vooral onderdelen maar die zal ik toch eens bellen. Misschien verkoopt hij dit soort dingen ook wel.


All times are GMT +1. The time now is 22:48.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.