Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #341  
Old 13-01-2013, 20:10
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

@ g-loudertje:

Ja die DZ's zouden zeker mooi staan Maar heb helaas al aardig wat setjes wielen liggen, dan moet er eerst wat weg

Zelf maken of kopen ben ik nog niet over uit. Zoals het er nu voor staat is zelf maken een heel stuk goedkoper. Ben nu via ebay aan het zoeken. Allemaal nog vrij duur, en als ik iets goedkoops vindt dan zijn de verzendkosten weer 40 euro :S

Hoop dat er mensen zijn die mij kunnen helpen/nog kunstofschermen, motorkappen etc hebben liggen 2e hands

Tevens ben ik ook met aërodynamica bezig. Ben nu bezig met een diffusor achter, ook gelijk kijken hoe ik de druk uit de wielkasten wil weglaten etc..
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #342  
Old 13-01-2013, 20:22
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Hoe is het met je vlammenwerper gegaan?
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #343  
Old 14-01-2013, 13:01
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Afgelopen weekend jammer genoeg geen tijd gehad voor de auto Komt dit weekend wel goed
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #344  
Old 20-07-2013, 20:25
Herm Schreurs's Avatar
Herm Schreurs Herm Schreurs is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,044
Default

Hoe gaan de zaken hier eigenlijk nog?
Reply With Quote
  #345  
Old 05-08-2013, 20:57
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Ja heel goed eigenlijk, alleen de laatste tijd weinig tijd voor gehad

Hij heeft 2 weken terug wel z'n eerste APK keuring gehad na de ombouw, dus even snel de katalysator ertussen gehangen.
Wat denk je? Emissie en VEEEL te hoog
Ik schroef de brandstofdruk een halve bar terug, emissie gewoon 0


Maar goed, er komt nu dus een oliekoeler bij aangezien ik de olietemperatuur bij normaal rijgedrag maar net op de 110 kan houden, bij een beetje doortrappen gaat deze over de 135 graden

Verder is de bedoeling dat er nog een rolkooi inkomt samen met 2 vaste kuipstoelen en 6 punt gordels.

En hierbij zal het uiteraard niet ophouden, maar dat komt nog wel. Ik zal proberen zo spoedig mogelijk weer eens een update te plaatsen. Momenteel ben ik druk bezig met de mk3 cabrio van m'n broer. De vr6 motor is eruit en verkocht aan DokterD, nu ligt er een 1.8T in die ik zo snel mogelijk werkend probeer te krijgen
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #346  
Old 06-08-2013, 11:54
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Nog een keer een vrij rijden dagje gedaan;





Toen een setje staal laten verbreden






En zo staat hij er momenteel bij;




Ben trouwens ook bezig om zelf m'n schakelweg te verkorten. Dit omdat ik een hogere schakelpook wil en daardoor geen langere slag wil gaan maken
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM

Last edited by Sven-GTI : 06-08-2013 at 11:59.
Reply With Quote
  #347  
Old 06-08-2013, 21:38
tim 16v's Avatar
tim 16v tim 16v is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 374
Default

je kan ook je schakeltoren binnen in monteren en je kabels door het schutbord. Wil ik zelf misschien ook nog doen. Echt een leuk project
Reply With Quote
  #348  
Old 06-08-2013, 23:25
g-loudertje's Avatar
g-loudertje g-loudertje is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 1,172
Default

Neus is heerlijk aggressief zo
__________________
Daily: Bmw f30 320d
Fun: Porsche Boxster S
Reply With Quote
  #349  
Old 12-08-2013, 09:35
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Hoeveel pk/nm kan een 02a bak eigelijk aan?

Omdat ik vaak via bijv. VWvortex auto's zie (gti's/g60/vr6) met meer dan 3 a 400pk die ook gewoon met een originele bak rijden. Althans, ik kan nergens vinden of ze de bak ook hebben aangepast intern. Vaak wordt er een Turbo opgebouwd en klaar.

En hoeveel pk/nm kunnen ABF drijfstangen aan? De compressie natuurlijk een stuk lager dan origineel nu.


Mijn idee is namelijk om de 2e Eaton lader die ik nog heb liggen er ook bij te bouwen. Ik had in eerste instantie op ongeveer 300pk gerekend met 1 lader, maar dit viel me een beetje tegen en de lader draait ook echt op z'n max toerental nu.
Dus ik dacht eraan om er een 2e bij te bouwen, dus 2 van die eatons onder de motorkap
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #350  
Old 12-08-2013, 09:44
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 942
Default

Leuke uitdaging, maar zou het niet veel makkelijker zijn dan om die je nu hebt te vervangen voor een groter exemplaar?
Reply With Quote
  #351  
Old 12-08-2013, 09:52
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Ja dan moet ik daar wel een goede van vinden

Zat al te denken aan een M112 ofzo, dat zou ook een optie zijn.

Maar omdat ik 2 dezelfde heb gekocht leek me dat makkelijker

Het zijn nog maar ideeën, dus dat komt vanzelf wel goed
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #352  
Old 12-08-2013, 10:08
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Mijn M62 draait nu op 14.000 rpm max toerental (eigenlijk mag hij maar 12.000 draaien)


M62, inlet flow volume
op 11.000rpm is 650
op 12.000rpm is 725
op 14.000rpm is 860

M90, inlet flow volume
op 12.000rpm is 1050
op 14.000rpm is 1220

M112, inlet flow volume
op 12.000rpm is 1300
Bij een M112 is 12.000rpm echt z'n max, daarboven doet hij niks meer.


2x een m62 op 11.000rpm laten draaien levert net zoveel als 1x een m112.
En de m62 draait op zo'n toerental veel efficiënter.



+ het lijkt me wel leuk om 2 van die dingen onder de kap te hebben Dat zie je niet echt vaak :P

Dare to be different
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #353  
Old 01-09-2013, 13:27
golf2 2.016v's Avatar
golf2 2.016v golf2 2.016v is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 535
Send a message via MSN to golf2 2.016v Send a message via Yahoo to golf2 2.016v
Default




Las dat je je pook om hoog wou plaatsen , misschien is dit wat voor je helemaal compleet ga ik dus zoiezo niet meer gebruiken .
__________________
mk 2 racing
mk 2 racing in aanbouw
t4 dc 2002
1.8 20vt
Reply With Quote
  #354  
Old 01-09-2013, 20:33
Albert87 Albert87 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 222
Default

lees het al ziekelijke plannen hier :P keep it up
Reply With Quote
  #355  
Old 03-09-2013, 14:28
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Plannen met de 2 compressors zijn weer even van de baan. Ik blijf voorlopig nog met deze setup rijden

De schakelpook ga ik binnenkort nog doen. En m'n wielkasten een stuk verbreden, ik ben dat aanlopen enzo een beetje zat geworden

Verder ga ik denk de hele auto wrappen, er zijn nu verschillende delen die eigelijk nog steeds eens gespoten moeten worden. En aangezien wrapfolie tegenwoordig niet meer heel duur is... is dit een heel stuk goedkoper dan spuiten.
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #356  
Old 03-09-2013, 16:33
Albert87 Albert87 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 222
Default

hoe dan ook lekker bezig jonge!
Reply With Quote
  #357  
Old 07-09-2013, 16:08
Markus Markus is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 278
Send a message via MSN to Markus
Default

wrappen is zeker een hele goede optie spuiten is ook niet alles
Reply With Quote
  #358  
Old 07-09-2013, 21:24
Jetta-GTI-16v Jetta-GTI-16v is offline
VW Guru
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 698
Default

Zeer dikke mk3 zo
__________________
VW Golf mk3 G60 ringtool
VW Golf mk3 VR6
Reply With Quote
  #359  
Old 07-10-2013, 23:07
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Laaaaaangzaaaaaam gaat dit project verder

Ik heb helaas erg weinig vrije tijd ervoor...

Momenteel ben ik bezig met de wielkasten te verbreden, alleen nu vraag ik me iets af..

Mijn wielen voor en achter moeten een stuk verder naar buiten komen (meer dan 50mm per kant) En met spoorverbreders zie ik eigenlijk niet zo zitten.




Nu dacht ik het volgende te doen bij de achteras, een plaat maken tussen de achteras en de wielnaaf;


Waar de 4 boutjes te zien zijn dus..

Alleen hoe zal ik dit aan de voorkant oplossen? Ik dacht er eerst aan om bredere draagarmen te maken, maar dan komen m'n veerpoten ook anders uit, + ik zal de aandrijfassen moeten verlegen etc...
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #360  
Old 08-10-2013, 10:19
Vains's Avatar
Vains Vains is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 5,487
Default

Misschien makkelijker om bredere velgen te nemen?
Als je de wielen per kant 50mm verder naar buiten zet dan lijken mij de krachten op de as zeer ongunstig en onbetrouwbaar

Bij een gto uitbouw gooiden ze er vroeger gewoon 11x15 inch onder
__________________
Bmw e61 530d touring

Last edited by Vains : 08-10-2013 at 10:23.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 17:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum