Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 23-04-2012, 19:55
Zollie's Avatar
Zollie Zollie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,917
Default

nummerloos is inderdaad gewoon je gloeirelais!

19 heeft interval, maar 99 heeft instelbare interval, erg handig! (als je interval nu soms te sloom/snel is )
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia
2005 Prius
Reply With Quote
  #22  
Old 23-04-2012, 21:46
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,560
Default

En "nummerloos" blijkt nr. 46 te zijn (*); het plaatje is compleet, dank allemaal !

*: http://www.vwforum.nl/golf-i-ii-iii...-38-t86753.html
Reply With Quote
  #23  
Old 25-04-2012, 22:56
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,560
Default

Na het vervangen van de dashboardverlichting (wat me BTW 2.5 uur gekost heeft, grrr...) houd ik een kleine witte connector over: 2 ronde pennen, een grijze en een bruine draad, geen vergrendeling. De draden komen uit dezelfde bos als die van de 3 schakelaars die rechts naast de klokken zitten. Alle lampjes en schakelaars werken, dus wat kan dat nou zijn ?
PS.: Ik weet niet meer of ik het zelf losgehaald heb of dat het al los lag, het was daar nogal een chaos qua bedrading...
Reply With Quote
  #24  
Old 01-05-2012, 00:31
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,560
Default

Morgen even meten wanneer er spanning op die connector komt, misschien word ik daar wijzer van...

Ondertussen heb ik de radiatorfan gerepareerd (een fast-on stekker was finaal weg-geoxideerd!), en de ruitensproeier doet het "zomaar" ook weer; zal ook wel een slecht contact geweest zijn. Alles wat ik losgehaald heb maak ik meteen schoon en glimmend, dus zowel het interieur als de motorruimte zullen er ooit eens echt netjes uit gaan zien....

Pookrevisiesetje is besteld, een vraagbaak van Olving is onderweg, en het lijkt er op dat ik een interieur van de juiste kleur kan overnemen. Kortom, ik ben lekker bezig, en het werk aan La Voiture vordert gestaag.

PS.: "La Voiture" is Frans voor "het hok".
Reply With Quote
  #25  
Old 03-05-2012, 16:22
casss casss is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 568
Default

Quote:
Originally Posted by De Pul
die 'choke' knop is de inspuitvervroeging,en heb je met een goed afgestelde timing in ons land niet nodig.ik heb mijn audi omgebouwd naar diesel en rijd zonder die knop,simpelweg omdat ik geen zin heb een gat in men dash te hakken etc.


Hier ben ik het niet helemaal mee eens, mijn eigen ervaring leert dat hij sneller aanslaat als ik het gebruik, dus ik gebruik hem wel altijd bij mn sb motor, en daar heb ik de brandstofpomp op 0.95 afgesteld dus dat zou goed moeten zijn?
Reply With Quote
  #26  
Old 03-05-2012, 16:29
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,560
Default

Pookrevisiekit is binnen. Moet ik de bewegende delen van nylon eerst nog invetten, of juist niet ?
Reply With Quote
  #27  
Old 04-05-2012, 17:43
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

99 Is variabele interval
Zonder NR is ind voor voorgloeien[diesel] en bij de benzine voor inlaatspruitstuk voorverwarming en de GTI de brandstofpomp
Reply With Quote
  #28  
Old 04-05-2012, 19:50
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

Beetje vetten wel doen ja, slijt t niet zo snel.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #29  
Old 05-05-2012, 19:26
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,560
Default

Quote:
Originally Posted by Erik Baas
... houd ik een kleine witte connector over: 2 ronde pennen, een grijze en een bruine draad, geen vergrendeling ...

Aha, meten is weten: regelbare 6 tot 12 Volt als het licht aan is, dashbardverlichting dus. Reserve of voor een radio ? Geen idee en het is ook niet zo belangrijk meer.
PS.: Grijs moest grijs-blauw zijn.
Reply With Quote
  #30  
Old 05-05-2012, 20:16
MTyn's Avatar
MTyn MTyn is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 128
Default

Is die stekker niet voor je kachelpaneelverlichting?
Anders voor het handremlampje.. is ook een 2-pin stekkertje.
Reply With Quote
  #31  
Old 05-05-2012, 20:26
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,560
Default

Nee, die zitten er allebei op, en de lampjes werken.
Reply With Quote
  #32  
Old 13-05-2012, 22:40
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,560
Default

Vraag: op de remvloeistofvuldop zit een connector met twee draden; waar dienen die voor ?



Last edited by Erik Baas : 13-05-2012 at 22:45.
Reply With Quote
  #33  
Old 14-05-2012, 16:22
RamonR RamonR is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 587
Send a message via MSN to RamonR
Default

Quote:
Originally Posted by Erik Baas
Vraag: op de remvloeistofvuldop zit een connector met twee draden; waar dienen die voor ?





Voor het niveau metertje van het tankje
Maar zover ik weet zit daar geen lampje voor in het dashboard

Grtz, Ramon
Reply With Quote
  #34  
Old 14-05-2012, 16:24
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,560
Default

Ja, dat zou je denken... maar inderdaad zit er geen lampje of metertje ! Zoekplaatje..
Reply With Quote
  #35  
Old 14-05-2012, 18:45
RamonR RamonR is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 587
Send a message via MSN to RamonR
Default

Quote:
Originally Posted by Erik Baas
Ja, dat zou je denken... maar inderdaad zit er geen lampje of metertje ! Zoekplaatje..


Anders draai je het dopje er eens af dan zakt de vlotter naar beneden en dan ff kijken of er ergens toetters en bellen af gaan
Reply With Quote
  #36  
Old 14-05-2012, 18:48
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

gaat er niet ergens het lampje van handrem branden dan? (standaard waarschuwingslampje voor de remmen).
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote
  #37  
Old 14-05-2012, 19:18
RamonR RamonR is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 587
Send a message via MSN to RamonR
Default

Quote:
Originally Posted by fcapri
gaat er niet ergens het lampje van handrem branden dan? (standaard waarschuwingslampje voor de remmen).


Hey kijk zover was ik nog niet maar dat zou inderdaad kunnen, ik zou zeggen draai het dopje er af en start de wagen zonder te remmen!
Dan zie je het snel genoeg he, en kwaad kan het niet
Reply With Quote
  #38  
Old 14-05-2012, 21:37
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,560
Default

Ik heb er al wel in gekeken, en geprobeerd de bedrading te volgen, maar daar werd ik niet veel wijzer van. In verschillende schema's vind ik het ook niet terug. Even vragen leek me slimmer dan meteen dingen te gaan slopen of zelf experimenteren, maar dat gaat morgen dus toch maar gebeuren...
Reply With Quote
  #39  
Old 15-05-2012, 11:21
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,560
Default

Van alles geprobeerd, spanning en weerstand gemeten, geprobeerd draden te volgen: niets. Ik zag elders wel dat de GTI een of andere sensor in of bij dat tankje heeft, maar de CLD toch echt niet. Wie het weet mag het zeggen...
Reply With Quote
  #40  
Old 15-05-2012, 19:45
RamonR RamonR is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 587
Send a message via MSN to RamonR
Default

Quote:
Originally Posted by Erik Baas
Van alles geprobeerd, spanning en weerstand gemeten, geprobeerd draden te volgen: niets. Ik zag elders wel dat de GTI een of andere sensor in of bij dat tankje heeft, maar de CLD toch echt niet. Wie het weet mag het zeggen...



Ik heb een gti met ook een vlottertje met stekkertje er op, ik kan het dopje er eens afdraaien hoor en starten, eens kijken wat er gebeurd, maar dat kan jij toch net zo goed, je sloopt er niks mee!
Maar ik heb nu ff andere problemen; zie mn topic over de temp meter

Grtz, Ramon
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 07:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum