#1
|
||||
|
||||
Project Golf 2 1.8 16v
Zo dan. Plannen zijn veranderd, maar ik kan de titel van dit topic helaas niet meer aanpassen.
Op het moment bezit ik een Golf 2 1.3 CL uit 1991, heb deze op 27 maart 2009 gekocht, vlak voordat ik mijn rijbewijs haalde Was toen ook net 18, dus mooi op tijd. Mijn eerste liefde kocht ik voor slechts 125 euro! Verder een prima auto, het enige minpuntje was het ontzettende kleurverschil. Zo zag die er uit Hier was de koppakking stuk, zelf gedaan, eigen schuld dikke bult. Wel een hoop van geleerd moet ik zeggen. In de tussentijd veel dingen aangepast aan de auto, ik was helemaal weg van Angel Eyes koplampen, dus dit was de eerste aanpassing die ik maakte. Ook heb ik een embleemloze grille gehad, maar vond origineel toch mooier. BBS velgen van BMW hebben er ook eventjes onder gezeten, maar dat was slechts een tussenoplossing tot ik Ronal Turbo velgen vond. Hier zaten eerst Bridgestone Potenza banden omheen, maar onder de Golf was dat toch iets te klein. 30 december 7 uur op mn werk bezig geweest met het polijsten van de Golf, met dit als resultaat: Plannen zijn dus om er een 16v PL motor in te lepelen, omdat dat het eerste blok is dat ik tegen kwam. Wat op het moment al klaar is: - Kabelboom is vervangen - Schakelmechanisme is vervangen - Versnellingspookknop is vervangen - Tellerbak is vervangen - MFA hendel met kabelboom geplaatst - RVS MIVW einddemper geplaatst, nieuwe middendemper, tussenpijp, katalysator en downpipe geplaatst - Rembekrachtiger en hoofdremcilinder vervangen - Originele GTI grille met heldere verstralers en GTI 16v logo is af - G60 lijstenset geplaatst - Originele Hella GTI achterlichten geplaatst, die heldere dingen vond ik toch niet zo mooi - Inlaatspruitstuk op het blok geplaatst - Motorsteunen op het subframe vervangen - Uitlaatspruitstuk op het blok geplaatst - Nieuwe bobine geplaatst Waar ben ik mee bezig: - G60 sideskirts monteren - Bak aan de motor bouwen Wat moet er nog gedaan worden: - Fusee's moeten los komen wat nog niet lukt - Achteras moet vervangen worden - Computers aansluiten en goot terug zetten - Interieur Waar ik nog aan twijfel: - Zit er een opvoerpomp in de tank van een 1.3 NZ? Zo ja, dan hoef ik deze niet te vervangen Deze post zal af en toe bijgewerkt worden, maar verder update ik mijn topic wel met nieuwe berichten 04-03-2012 Inlaatspruitstuk op het blok gemonteerd, nog steeds een lange weg te gaan!
__________________
Daily: Jaguar XF 2.2D Sportbrake '15 Project: VW Golf 1.8t GTI '99 Last edited by Wouter42 : 27-05-2012 at 16:34. |
#2
|
||||
|
||||
subframe van de golf3 gebruiken
kabelboom aanpassen uitlaat aanpassen remmen aanpassen Dit zijn de hoofdlijnen, hier kun je ook veel vinden: http://mk2vr6.com/board/index.php |
#3
|
||||
|
||||
Oké, dat is inderdaad een erg goede site. Kabelboom had ik inderdaad nog niet aan gedacht, uitlaat en remmen al wel.
__________________
Daily: Jaguar XF 2.2D Sportbrake '15 Project: VW Golf 1.8t GTI '99 |
#4
|
||||
|
||||
qua kabelboom ligt ook een beetje aan welk bouwjaar je golf is.
als je een late golf 2 hebt is de kabelboom op een paar draden na plug and play |
#5
|
||||
|
||||
zou het ex vr6 turbo blok van andre kopen.
budget tja ken er mensen die het afgeraffeld hebben op 15.000 euro en ken er ook eentje die er nu al meer dan 60.000 in heeft zitten, beide doen alles zelf
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#6
|
||||
|
||||
Zo, de plannen zijn veranderd, maar een stuk serieuzer! Kan helaas de topic titel niet aanpassen.
__________________
Daily: Jaguar XF 2.2D Sportbrake '15 Project: VW Golf 1.8t GTI '99 |
#7
|
||||
|
||||
PL is ook goed toch, denk ik zelf ook aan
Succes met het project! |
#8
|
||||
|
||||
Thanks! Ja en ik denk dat dit een stuk realistischer is dan dat ik er nu een 2.9 VR6 in ga zetten :P Daar komt bij, met een PL motor ga ik er sowieso op vooruit. Hoeveel vermogen zou ik hier uit kunnen halen als ik er bijvoorbeeld een powerfilter op zet, en de katalysator er tussenuit haal?
En als ik dingen vergeten ben, zou ik dat graag willen weten ^^
__________________
Daily: Jaguar XF 2.2D Sportbrake '15 Project: VW Golf 1.8t GTI '99 |
#9
|
|||
|
|||
filter en kat ga je weinig van merken, hooguit wat meer geluid. zou persoonlijk kijken naar een abf of 20vt blok, is ook zo goed als plug en play
|
#10
|
||||
|
||||
Zo weer even een kleine update, veel onderdelen staan nu gereserveerd. Als het goed is, mis ik alleen de uitlaat nog. Als ik dat heb, is het verder een kwestie van plug and play, of ben ik nog iets vergeten?
__________________
Daily: Jaguar XF 2.2D Sportbrake '15 Project: VW Golf 1.8t GTI '99 |
#11
|
||||
|
||||
vergis je niet in de kabelboom, zorg dat je een motorboom hebt van een 'nieuw type zekeringkast. anders heb je erg veel werk aan het aanpassen van veel kabels.
VW2 remklauwen zodat je geventileerde schijven kan plaatsen. Ik twijfel of een overstap nar schijven achter noodzakelijk is, als je zorgt dat er verse olie,cilinders en schoenen in de trommel zitten dan moet het hardstikke goed remmen. Grotere rembekrachtiger zou ik zeker gedaan hebben, voor het iets meer remdruk hebben. Aslastafhankelijke remdrukverdeler op de achteras? snap niet helemaal waarom een 1.3 niet, en een 1.8 wel.. Uitlaatlijn, maar daar had je al aan gedacht. En een schouwing bij het RDW (?) (!)
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? Last edited by tim_j : 22-01-2012 at 15:45. |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
Kabelboom en computer zitten aan de motor vast die ik ga halen, dus die klopt al wel neem ik aan. En wat is een aslastafhankelijke remdrukverdeler precies? En zit die niet op de achteras van de 1.8 8v? En ik heb het RDW ook al een mailtje gedaan, verwacht begin volgende week een reactie.
__________________
Daily: Jaguar XF 2.2D Sportbrake '15 Project: VW Golf 1.8t GTI '99 |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
kabelboom is wel degelijk van belang,ik gok dat jij al ce2 bekabeling hebt,dus als die pl ce1 heeft>PITA. remmerij gewoon zorgen dat het goed voor elkaar is.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#14
|
||||
|
||||
Wat De Pul al zegt type kabelboom is zeker van belang. de stekkers aan de zekeringkast kloppen van geen kant als je het oude type(Central Electric1) kabelboom probeerd te knopen aan een nieuw type (CE2) dus kijk hier naar, en scoor desnoods een kabelboom van het nieuwe
oud model CE1: nieuw model CE2: aslastafhankelijke remdrukregelaar regelt de druk, afhankelijk van de aslast. Oftewel, hoe zwaarder de achteras beladen, hoe dieper de as inschaart. De regelaar zorgt dat er meer remdruk op de achterremmen komt te staan. met een schroefsetje wordt er niet zoveel geschaart dus moet je hem zelf even goed stellen. En deze is te vinden vanaf de 1.8 8v ja (90pk)
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? Last edited by tim_j : 22-01-2012 at 17:02. |
#15
|
||||
|
||||
Oké, nou in dat geval moet ik eerst gaat uitvogelen wat voor kabelboom er aan deze motor zit. Maar de PL is gemaakt tussen 86 en 91, en mijn Golf is ook van 91. Nou weet ik ook niet vanaf wanneer het een 'nieuw' type genoemd wordt.
Edit: Ah oké, nu snap ik het. Schroefsetje is momenteel nog niet aanwezig, maar als dat zo ver is, zal ik hier wel weer om hulp vragen. Wil er nu voor zorgen dat ik eerst alle onderdelen en wat meer kennis heb :P
__________________
Daily: Jaguar XF 2.2D Sportbrake '15 Project: VW Golf 1.8t GTI '99 Last edited by Wouter42 : 22-01-2012 at 17:11. |
#16
|
||||
|
||||
ce2>vanaf modeljaar 89.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#17
|
||||
|
||||
Mocht je niet de goede boom hebben,ik heb nog een boom als het goed is van een late pl,je hebt zoieso ook het verlichtingsgedeelte nodig ervan omdat daar een klein stukje van de motor inzit.Dit verbind je weer via connectors de 2 bomen.
ALs je em nodig zou hebben dan laat maar wat weten dan zoek ik deze even. |
#18
|
||||
|
||||
Controleren of je de juiste type boom hebt is heel simpel.
Vergelijk de stekkers voor aan de zekeringkast met de plaatjes hierboven. het oude type heeft ze kris kras zitten en transparant plastic. de nieuwe is goed geordend en op kleur.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#19
|
||||
|
||||
@ gti_power top, zodra ik weet of ik een nieuwe nodig heb zal ik je dat laten weten!
@ de rest, bedankt voor zover Ik ga nu maar eens zorgen dat ik alle spullen in huis krijg. Edit: Nog een vraagje, gezien mijn Golf uit 91 is, kan ik er dan van uitgaan dat ik het nieuwe type heb? En dat kan ik aan de zekeringkast onder het stuur zien, toch? Edit2: Even een fotootje gemaakt, en even gegoogled, dus weet vrij wel zeker dat dit het nieuwe type zekeringkast is? Gaat momenteel nog om mijn 1.3 NZ motor.
__________________
Daily: Jaguar XF 2.2D Sportbrake '15 Project: VW Golf 1.8t GTI '99 Last edited by Wouter42 : 23-01-2012 at 00:01. |
#20
|
||||
|
||||
'91 is het nieuwe type zekeringskast.
Kan je een foto schieten van de PL motorkabelboom, met name de stekkers die aan de achterkant van de zekeringskast komen te zitten?
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |