subframe van de golf3 gebruiken
kabelboom aanpassen uitlaat aanpassen remmen aanpassen Dit zijn de hoofdlijnen, hier kun je ook veel vinden: http://mk2vr6.com/board/index.php |
Oké, dat is inderdaad een erg goede site. Kabelboom had ik inderdaad nog niet aan gedacht, uitlaat en remmen al wel. :)
|
qua kabelboom ligt ook een beetje aan welk bouwjaar je golf is.
als je een late golf 2 hebt is de kabelboom op een paar draden na plug and play |
zou het ex vr6 turbo blok van andre kopen.
budget tja ken er mensen die het afgeraffeld hebben op 15.000 euro en ken er ook eentje die er nu al meer dan 60.000 in heeft zitten, beide doen alles zelf |
Zo, de plannen zijn veranderd, maar een stuk serieuzer! Kan helaas de topic titel niet aanpassen.
|
PL is ook goed toch, denk ik zelf ook aan :D
Succes met het project! :thumbup: |
Thanks! :D Ja en ik denk dat dit een stuk realistischer is dan dat ik er nu een 2.9 VR6 in ga zetten :P Daar komt bij, met een PL motor ga ik er sowieso op vooruit. Hoeveel vermogen zou ik hier uit kunnen halen als ik er bijvoorbeeld een powerfilter op zet, en de katalysator er tussenuit haal?
En als ik dingen vergeten ben, zou ik dat graag willen weten ^^ |
filter en kat ga je weinig van merken, hooguit wat meer geluid. zou persoonlijk kijken naar een abf of 20vt blok, is ook zo goed als plug en play
|
Zo weer even een kleine update, veel onderdelen staan nu gereserveerd. Als het goed is, mis ik alleen de uitlaat nog. Als ik dat heb, is het verder een kwestie van plug and play, of ben ik nog iets vergeten?
|
vergis je niet in de kabelboom, zorg dat je een motorboom hebt van een 'nieuw type zekeringkast. anders heb je erg veel werk aan het aanpassen van veel kabels.
VW2 remklauwen zodat je geventileerde schijven kan plaatsen. Ik twijfel of een overstap nar schijven achter noodzakelijk is, als je zorgt dat er verse olie,cilinders en schoenen in de trommel zitten dan moet het hardstikke goed remmen. Grotere rembekrachtiger zou ik zeker gedaan hebben, voor het iets meer remdruk hebben. Aslastafhankelijke remdrukverdeler op de achteras? snap niet helemaal waarom een 1.3 niet, en een 1.8 wel.. Uitlaatlijn, maar daar had je al aan gedacht. En een schouwing bij het RDW (?) (!) |
Quote:
Kabelboom en computer zitten aan de motor vast die ik ga halen, dus die klopt al wel neem ik aan. :) En wat is een aslastafhankelijke remdrukverdeler precies? En zit die niet op de achteras van de 1.8 8v? En ik heb het RDW ook al een mailtje gedaan, verwacht begin volgende week een reactie. |
Quote:
kabelboom is wel degelijk van belang,ik gok dat jij al ce2 bekabeling hebt,dus als die pl ce1 heeft>PITA. remmerij gewoon zorgen dat het goed voor elkaar is. |
Wat De Pul al zegt type kabelboom is zeker van belang. de stekkers aan de zekeringkast kloppen van geen kant als je het oude type(Central Electric1) kabelboom probeerd te knopen aan een nieuw type (CE2) dus kijk hier naar, en scoor desnoods een kabelboom van het nieuwe
oud model CE1: nieuw model CE2: aslastafhankelijke remdrukregelaar regelt de druk, afhankelijk van de aslast. :D Oftewel, hoe zwaarder de achteras beladen, hoe dieper de as inschaart. De regelaar zorgt dat er meer remdruk op de achterremmen komt te staan. met een schroefsetje wordt er niet zoveel geschaart dus moet je hem zelf even goed stellen. En deze is te vinden vanaf de 1.8 8v ja (90pk) |
Oké, nou in dat geval moet ik eerst gaat uitvogelen wat voor kabelboom er aan deze motor zit. Maar de PL is gemaakt tussen 86 en 91, en mijn Golf is ook van 91. Nou weet ik ook niet vanaf wanneer het een 'nieuw' type genoemd wordt.
Edit: Ah oké, nu snap ik het. Schroefsetje is momenteel nog niet aanwezig, maar als dat zo ver is, zal ik hier wel weer om hulp vragen. Wil er nu voor zorgen dat ik eerst alle onderdelen en wat meer kennis heb :P |
ce2>vanaf modeljaar 89.
|
Mocht je niet de goede boom hebben,ik heb nog een boom als het goed is van een late pl,je hebt zoieso ook het verlichtingsgedeelte nodig ervan omdat daar een klein stukje van de motor inzit.Dit verbind je weer via connectors de 2 bomen.
ALs je em nodig zou hebben dan laat maar wat weten dan zoek ik deze even. |
Controleren of je de juiste type boom hebt is heel simpel.
Vergelijk de stekkers voor aan de zekeringkast met de plaatjes hierboven. het oude type heeft ze kris kras zitten en transparant plastic. de nieuwe is goed geordend en op kleur. |
@ gti_power top, zodra ik weet of ik een nieuwe nodig heb zal ik je dat laten weten!
@ de rest, bedankt voor zover :D Ik ga nu maar eens zorgen dat ik alle spullen in huis krijg. :) Edit: Nog een vraagje, gezien mijn Golf uit 91 is, kan ik er dan van uitgaan dat ik het nieuwe type heb? En dat kan ik aan de zekeringkast onder het stuur zien, toch? Edit2: Even een fotootje gemaakt, en even gegoogled, dus weet vrij wel zeker dat dit het nieuwe type zekeringkast is? Gaat momenteel nog om mijn 1.3 NZ motor. |
'91 is het nieuwe type zekeringskast.
Kan je een foto schieten van de PL motorkabelboom, met name de stekkers die aan de achterkant van de zekeringskast komen te zitten? |
All times are GMT +1. The time now is 04:45. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.