#1
|
||||
|
||||
Stationair probleem PL 16V
Hallo,
Jammer genoeg zit ik nog steeds met hetzelfde probleem. Het wegvallen van de motor naar 500 toeren als ik de koppeling in trap. Hij doet het niet altijd maar 8 van de 10 keer. Dingen die al vervangen zijn; -Injector rubbers alle 2 -STK (nieuwe ) -Nieuwe rubber om stationair schroef -Nieuwe Verdelerkap De motor al diversen keren op lekkages ingespoten. Maar niks van dit allemaal heeft geholpen. Nu heb ik vandaag een ander gasklephuis geprobeerd. Maar hij blijft gewoon hetzelfde doen. Alleen was er wat verschil tussen die twee. Ik weet nu niet welke er op hoort te zitten. Ze komen alle 2 van een PL af? Die er nu op zit; 027 063 BB BO 295 Die ik heb getest; B7 258 827 4 D27 N En bij die wat ik getest heb zat het inlaat stuk er los op met de code; 027 133 070 KTS 1-1 Welke van deze twee hoort er nu origineel op te zitten? En bij de vorige onderhoud beurt, Was er een probleem met de lichtfilterbak. Volgens het systeem bij heuts past er geen PL luchtfilter in. Maar heb ik er nu eentje van een GX inzitten? En die past er wel in. Kan het hier meer te maken hebben dat de auto zo loopt? Ik ben min of meer einde raad. Heb al behoorlijk veel probeert. En na gemeten. Maar ik kom er maar niet uit Misschien weet iemand wat het nog kan zijn? Alvast bedankt ! Groeten, Gino |
#2
|
|||
|
|||
Quote:
heb zelf een PL van '90. met wat probleempjes dus die is nu even uit logeren anders had ik kunnen kijken voor je qua nummers. heb ETKA even geopend en een screenshot gemaakt van wat ik zie aan onderdeelnummers. als je nog meer nummers nodig hebt hoor ik het wel. |
#3
|
||||
|
||||
Dankje, Wat is dat ETKA precies? dan kan ik evt. eens zelf alles na kijken.
Ik heb eens even een lijstje gemaakt. Van het inlaat traject. Luchtfilterbak; 027 133 837 Q Filter Element; 859 129 620 Kan allen niet echt een nummers op de Lucht massa meter zelf vinden. Aan de zijkant het zwarte blokje; 3437 224028 Rechts op het Grijze blokje; 2437 020005 945 De spinnekop; 0438 101005 Boven op; 45763 150/6 Heb tevens nog paar fotos gemaakt; ik weet niet of iemand er iets aan ziet. Wat er fout kan zijn? Groeten, Gino |
#4
|
|||
|
|||
Quote:
google maar eens op etka: http://www.google.nl/#hl=nl&source=...882415905f3640a als je goed zoekt kan je ETKA wel vinden en op je eigen pc of laptop zetten, altijd handig Quote:
mijn eigen PL staat elders dus kan je niet direct vertellen wat mijn nummers zijn, zal als ie er weer is kijken voor je. |
#5
|
|||
|
|||
Ik zal eens kijken voor je!
|
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Dat zou fijn zijn ! @ triggerfinger thx ! |
#7
|
||||
|
||||
Zo gisteren even een andere brandstof computer probeert. Met dank aan T.C.Z.L. Maar jammer genoeg geen succes. Auto verandert niks
Iemand nog tips of ideeën die ik kan proberen? Grtn Gino. |
#8
|
|||
|
|||
Ik zou het toch eerst zoeken in de spinnekop / LMM die misschien wel niet van een PL zijn...
|
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Maar wat ik me af vraag he, Stel dat de LMM verkeerd is, Dan zou hij het toch altijd moeten hebben? dat is echt raar er bij. Hij heeft het niet altijd. |
#10
|
||||
|
||||
Nog even een vraagje,
Als ik voor de auto sta, aan de rechter kant zit die ontstekings blok. Met die aluminium blok er onder. En er onder dat kastje voor de inspuit als ik het goed heb. Maar wat is die kast aan de linker kant? Onder de ruitenwisser. Met die grote stekker er op. En die kleine slang er aan. Heeft die ook wat te zeggen over het lopen van de motor? Als ik het goed heb, was het dit nummer; 811 907 397 E Last edited by Gino89 : 31-01-2011 at 22:18. |
#11
|
||||
|
||||
Je bedoelt het motorsteuergerät?
Dat ben ik me dus ook aan het afvragen, waar die voor dient.
__________________
VWClubParkstad |
#12
|
|||
|
|||
Is de computer voor de ontsteking. Gaat een vacuumslang in en een stakker en zit een soort gele schijf op aan de zijkant.
|
#13
|
||||
|
||||
Die gele schijf is bij mij roze
__________________
VWClubParkstad |
#14
|
|||
|
|||
Zal wel allerlei kleuren hebben , maar is iig half zo groot als de injectiecomputer (KE Jetronic)
|
#15
|
||||
|
||||
Quote:
No problem kerel. Zie de computer vrijdag wel terugkomen! Ben eens benieuwd wat het probleem nu wel is
__________________
'85 VW golf 1 cabrio 1.8 16v webers '92 VW golf III vr6 2.8 (verkocht) '89 VW corrado 1.8 G60(verkocht) '85 VW Jetta II CL 1.3 '79 VW Golf 1 1.3 GL '85 VW Jetta II GL 1.3 '99 VW Bora Variant 1.9 TDI |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
Ben ook wel benieuwd |
#17
|
||||
|
||||
Quote:
Idd, dat heb ik ook gezien. Er staat in het boek iets over de VEZ computer. Maar heeft dit ding ook wat te maken met de stationair? Er staat iets beschreven als ik die slang er vanaf trek. En het toerental verhoog. Zou het tijdpunt naar 13 graden voor OT gaan? |
#18
|
||||
|
||||
Waar ik zo gauw aan denk is de stappenmotor. oftewel de stationair-omloopregeling. Een soort klein elektromotortje die de luchttoevoer regelt bij gesloten gasklep.
Ook bevind zich bij de gashandle nog een nullastschakelaar, deze ook getest?
__________________
-- '81 VW Passat 32B met 1.6 TD-ic. -- en Vento TD |
#19
|
|||
|
|||
Ik heb ETKA er eens goed op na geslagen maar het filterhuis, filterelement en LMM zijn gelijk voor PL en GX, dus alle KE-Jetronics. Niets bijzonders daar. Het filterelement tegenwoordig heet 113 129 620.
Nog even wat me te binnen schiet... Het je het impulsmoment goed afgesteld? als dit te laag of hoog staat, kan hjj niet snel bijregelen bij verandering van toerental. Waar heb je trouwens het rubbertje van de stelschroef vandaan die je vervangen hebt?? je bedoelt neem ik aan de schroef op de luchtklep!? |
#20
|
||||
|
||||
Quote:
deze is helemaal nieuwe er op gekomen De stappenmotor. En de nullast schakelaar heb ik ook al getest. |