Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Stationair probleem PL 16V (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=80477)

Gino89 24-01-2011 20:55

Stationair probleem PL 16V
 
Hallo,

Jammer genoeg zit ik nog steeds met hetzelfde probleem. Het wegvallen van de motor naar 500 toeren als ik de koppeling in trap. Hij doet het niet altijd maar 8 van de 10 keer.

Dingen die al vervangen zijn;

-Injector rubbers alle 2
-STK (nieuwe )
-Nieuwe rubber om stationair schroef
-Nieuwe Verdelerkap

De motor al diversen keren op lekkages ingespoten. Maar niks van dit allemaal heeft geholpen. Nu heb ik vandaag een ander gasklephuis geprobeerd. Maar hij blijft gewoon hetzelfde doen. Alleen was er wat verschil tussen die twee. Ik weet nu niet welke er op hoort te zitten. Ze komen alle 2 van een PL af? :confused:

Die er nu op zit; 027 063 BB BO 295

Die ik heb getest; B7 258 827 4 D27 N

En bij die wat ik getest heb zat het inlaat stuk er los op met de code;
027 133 070 KTS 1-1

Welke van deze twee hoort er nu origineel op te zitten?

En bij de vorige onderhoud beurt, Was er een probleem met de lichtfilterbak. Volgens het systeem bij heuts past er geen PL luchtfilter in. Maar heb ik er nu eentje van een GX inzitten? En die past er wel in. Kan het hier meer te maken hebben dat de auto zo loopt?

Ik ben min of meer einde raad. Heb al behoorlijk veel probeert. En na gemeten. Maar ik kom er maar niet uit :( Misschien weet iemand wat het nog kan zijn?

Alvast bedankt !

Groeten, Gino

triggerfinger 25-01-2011 09:31

Quote:
Originally Posted by Gino89
Hallo,

Jammer genoeg zit ik nog steeds met hetzelfde probleem. Het wegvallen van de motor naar 500 toeren als ik de koppeling in trap. Hij doet het niet altijd maar 8 van de 10 keer.

Dingen die al vervangen zijn;

-Injector rubbers alle 2
-STK (nieuwe )
-Nieuwe rubber om stationair schroef
-Nieuwe Verdelerkap

De motor al diversen keren op lekkages ingespoten. Maar niks van dit allemaal heeft geholpen. Nu heb ik vandaag een ander gasklephuis geprobeerd. Maar hij blijft gewoon hetzelfde doen. Alleen was er wat verschil tussen die twee. Ik weet nu niet welke er op hoort te zitten. Ze komen alle 2 van een PL af? :confused:

Die er nu op zit; 027 063 BB BO 295

Die ik heb getest; B7 258 827 4 D27 N

En bij die wat ik getest heb zat het inlaat stuk er los op met de code;
027 133 070 KTS 1-1

Welke van deze twee hoort er nu origineel op te zitten?

En bij de vorige onderhoud beurt, Was er een probleem met de lichtfilterbak. Volgens het systeem bij heuts past er geen PL luchtfilter in. Maar heb ik er nu eentje van een GX inzitten? En die past er wel in. Kan het hier meer te maken hebben dat de auto zo loopt?

Ik ben min of meer einde raad. Heb al behoorlijk veel probeert. En na gemeten. Maar ik kom er maar niet uit :( Misschien weet iemand wat het nog kan zijn?

Alvast bedankt !

Groeten, Gino



heb zelf een PL van '90.
met wat probleempjes dus die is nu even uit logeren anders had ik kunnen kijken voor je qua nummers.

heb ETKA even geopend en een screenshot gemaakt van wat ik zie aan onderdeelnummers.

als je nog meer nummers nodig hebt hoor ik het wel.



Gino89 25-01-2011 13:17

Dankje, Wat is dat ETKA precies? dan kan ik evt. eens zelf alles na kijken.

Ik heb eens even een lijstje gemaakt. Van het inlaat traject.

Luchtfilterbak; 027 133 837 Q

Filter Element; 859 129 620

Kan allen niet echt een nummers op de Lucht massa meter zelf vinden.

Aan de zijkant het zwarte blokje; 3437 224028

Rechts op het Grijze blokje; 2437 020005 945

De spinnekop; 0438 101005 Boven op; 45763 150/6

Heb tevens nog paar fotos gemaakt;










ik weet niet of iemand er iets aan ziet. Wat er fout kan zijn?

Groeten, Gino

triggerfinger 25-01-2011 15:40

Quote:
Originally Posted by Gino89
Dankje, Wat is dat ETKA precies? dan kan ik evt. eens zelf alles na kijken.



google maar eens op etka: http://www.google.nl/#hl=nl&source=...882415905f3640a

als je goed zoekt kan je ETKA wel vinden en op je eigen pc of laptop zetten, altijd handig ;)

Quote:

Ik heb eens even een lijstje gemaakt. Van het inlaat traject.

Luchtfilterbak; 027 133 837 Q

Filter Element; 859 129 620

Kan allen niet echt een nummers op de Lucht massa meter zelf vinden.

Aan de zijkant het zwarte blokje; 3437 224028

Rechts op het Grijze blokje; 2437 020005 945

De spinnekop; 0438 101005 Boven op; 45763 150/6

Heb tevens nog paar fotos gemaakt;

ik weet niet of iemand er iets aan ziet. Wat er fout kan zijn?

Groeten, Gino


mijn eigen PL staat elders dus kan je niet direct vertellen wat mijn nummers zijn, zal als ie er weer is kijken voor je.

DragonGr Dragon 25-01-2011 16:02

Ik zal eens kijken voor je!

Gino89 25-01-2011 18:39

Quote:
Originally Posted by DragonGr Dragon
Ik zal eens kijken voor je!


Dat zou fijn zijn ! :thumbup:

@ triggerfinger thx !

Gino89 31-01-2011 19:14

Zo gisteren even een andere brandstof computer probeert. Met dank aan T.C.Z.L. Maar jammer genoeg geen succes. Auto verandert niks :(

Iemand nog tips of ideeën die ik kan proberen?

Grtn Gino.

DragonGr Dragon 31-01-2011 19:27

Ik zou het toch eerst zoeken in de spinnekop / LMM die misschien wel niet van een PL zijn...

Gino89 31-01-2011 19:33

Quote:
Originally Posted by DragonGr Dragon
Ik zou het toch eerst zoeken in de spinnekop / LMM die misschien wel niet van een PL zijn...


Maar wat ik me af vraag he, Stel dat de LMM verkeerd is, Dan zou hij het toch altijd moeten hebben? dat is echt raar er bij. Hij heeft het niet altijd.

Gino89 31-01-2011 21:46

Nog even een vraagje,

Als ik voor de auto sta, aan de rechter kant zit die ontstekings blok. Met die aluminium blok er onder. En er onder dat kastje voor de inspuit als ik het goed heb. Maar wat is die kast aan de linker kant? Onder de ruitenwisser. Met die grote stekker er op. En die kleine slang er aan. Heeft die ook wat te zeggen over het lopen van de motor?

Als ik het goed heb, was het dit nummer; 811 907 397 E

Chriskee. 31-01-2011 23:31

Je bedoelt het motorsteuergerät?
Dat ben ik me dus ook aan het afvragen, waar die voor dient.

DragonGr Dragon 01-02-2011 09:20

Is de computer voor de ontsteking. Gaat een vacuumslang in en een stakker en zit een soort gele schijf op aan de zijkant.

Chriskee. 01-02-2011 09:41

Die gele schijf is bij mij roze :)

DragonGr Dragon 01-02-2011 09:42

Zal wel allerlei kleuren hebben :tongue: , maar is iig half zo groot als de injectiecomputer (KE Jetronic)

T.C.Z.L 01-02-2011 18:12

Quote:
Originally Posted by Gino89
Zo gisteren even een andere brandstof computer probeert. Met dank aan T.C.Z.L. Maar jammer genoeg geen succes. Auto verandert niks :(

Iemand nog tips of ideeën die ik kan proberen?

Grtn Gino.


No problem kerel. Zie de computer vrijdag wel terugkomen!
Ben eens benieuwd wat het probleem nu wel is :screwy:

Gino89 01-02-2011 20:59

Quote:
Originally Posted by T.C.Z.L
No problem kerel. Zie de computer vrijdag wel terugkomen!
Ben eens benieuwd wat het probleem nu wel is :screwy:


Ben ook wel benieuwd :D :confused: :(

Gino89 01-02-2011 21:01

Quote:
Originally Posted by DragonGr Dragon
Is de computer voor de ontsteking. Gaat een vacuumslang in en een stakker en zit een soort gele schijf op aan de zijkant.


Idd, dat heb ik ook gezien. Er staat in het boek iets over de VEZ computer. Maar heeft dit ding ook wat te maken met de stationair?

Er staat iets beschreven als ik die slang er vanaf trek. En het toerental verhoog. Zou het tijdpunt naar 13 graden voor OT gaan?

M v D 02-02-2011 13:16

Waar ik zo gauw aan denk is de stappenmotor. oftewel de stationair-omloopregeling. Een soort klein elektromotortje die de luchttoevoer regelt bij gesloten gasklep.
Ook bevind zich bij de gashandle nog een nullastschakelaar, deze ook getest?

DragonGr Dragon 02-02-2011 20:38

Ik heb ETKA er eens goed op na geslagen maar het filterhuis, filterelement en LMM zijn gelijk voor PL en GX, dus alle KE-Jetronics. Niets bijzonders daar. Het filterelement tegenwoordig heet 113 129 620.

Nog even wat me te binnen schiet... Het je het impulsmoment goed afgesteld? als dit te laag of hoog staat, kan hjj niet snel bijregelen bij verandering van toerental.

Waar heb je trouwens het rubbertje van de stelschroef vandaan die je vervangen hebt?? je bedoelt neem ik aan de schroef op de luchtklep!?

Gino89 02-02-2011 22:59

Quote:
Originally Posted by M v D
Waar ik zo gauw aan denk is de stappenmotor. oftewel de stationair-omloopregeling. Een soort klein elektromotortje die de luchttoevoer regelt bij gesloten gasklep.
Ook bevind zich bij de gashandle nog een nullastschakelaar, deze ook getest?


deze is helemaal nieuwe er op gekomen :) De stappenmotor. En de nullast schakelaar heb ik ook al getest.


All times are GMT +1. The time now is 20:49.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.