#1
|
|||
|
|||
TDI motor remt af aan 120kmh
als ik optrek met mijn wagen (golf 3 tdi 110pk) en kom aan 110-120km/h dan remt de motor plotseling af en heb ik minder vermogen, leg ik het contact af en dan weer aan dan gaat hij weer goed tot aan 120...
iemand raad? gr joren |
#2
|
||||
|
||||
Noodloop?
__________________
"73 Käfer |
#3
|
||||
|
||||
jep , misschien last van een vastzittende verstelbare turboschoepen ,dan gaat ie ook in de noodloop .
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk Golf variant Mk3 family car The White Turbo Jetta! Quote:
|
#4
|
|||
|
|||
mss wat meer informatie over 'noodloop'?
gr |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
http://wiki.tdiclub.nl/Noodloop hier?
__________________
Scirocco II 1.6 GT 1984 |
#6
|
|||
|
|||
Dit probleem had ik ook met mijn 90pk diesel.
Bij mij lag het aan de slang die vanaf je inlaatspruitstuk naar je computer gaat. Dieze zit dan verstopt of is lek. Dan gooit de computer je auto in noodloop.
__________________
Jetta mk2 |
#7
|
||||
|
||||
Bij mij was het klepje die de dumpvalve aanstuurde stuk(N96? dacht ik), had het zelfde als jou ook met een 110PK. even uitlaten lezen en je weet het
__________________
'91 Jetta sneeuwploeg 2011 '96 Jetta on Vette's Quote:
|
#8
|
||||
|
||||
Ik heb het zelfde met me werkbus, heel irritant Alleen elke keer te druk om naar de garage te brengen:P
__________________
VWCulture.nl
|
#9
|
||||
|
||||
't Kan dat beruchte klepje (N96?) zijn, of luchtmassameter, of de turbo zelf
Wat is je km-stand?
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#10
|
|||
|
|||
Is waarschijnlijk de noodloop, dan moet je hem even uit laten lezen en weet je in welke richting je moet zoeken.
|
#11
|
||||
|
||||
re
hallo ..
wat ze hier ook al zeggen ,variable schoepen vast van je turbo , kun je wel even controleren ,met je hand voelen of er beweging inzit . en controleer even op vacuum lekage ,voorall bij schutbord , en laten uitlezen dan weet je meteen wat het is ,, als de auto gewoon dagelijks rijd . denk ik een vacuum lekkage succes vrgr gooigolf / |
#12
|
||||
|
||||
de drukregelaar voor de turbo is n75
als je schoepenverstelling vastzit trap je veelt te weinig op je gaspedaal let op als je drukregelaar vastzit trap je het gaspedaal vol in als ie dan aan het begin al een seconde inhoudt kan het daar aan liggen trap je het gas in en houd ie pas in bij ongeveer 3000 toeren kan je schoepenverstelling vastzitten de n75 klep kun je evt ook ff doorspuiten met remreiniger in alle ingangen let op wel eerst ff goed laten drogen voor montage de n75 kun je ook duidelijk horen tikken als ie goed is
__________________
mk1 syncro 16v u.c. lupo 1,4 16v Sold Caddy mk1 16v kr Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi Audi Allroad v6 Bi-Turbo |
#13
|
||||
|
||||
Ik heb het met me werkbus (dan wel Opel, maar werkt in theorie het zelfde) dat het alleen boven de 120 is...
Is dit in jou geval (joren mk3) ook zo? Want onder de 120 kan ik gerust boven de 3000 toeren rijden... Tenzij ik echt heel hard ga trappen:P
__________________
VWCulture.nl
|
#14
|
||||
|
||||
hoe oud is die opel? hier zit nl verschil in in turbo's mijn schoonvader heeft een dti 16v en die rijd ook als een slak met een vnt maar die heeft geen last is een garret turbo
__________________
mk1 syncro 16v u.c. lupo 1,4 16v Sold Caddy mk1 16v kr Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi Audi Allroad v6 Bi-Turbo |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
Vivaro 1.9, ik geloof uit 2005... Iig niet de facelift versie
__________________
VWCulture.nl
|
#16
|
||||
|
||||
dus nog een vp met vnt deze kunnen idd ook dezelfde problemen hebben al hebben opel dit niet vaak mischien iets in de egr dat anders is
__________________
mk1 syncro 16v u.c. lupo 1,4 16v Sold Caddy mk1 16v kr Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi Audi Allroad v6 Bi-Turbo |
#17
|
|||
|
|||
opgelost, klein scheurtje in de aanzuigleiding van turbo...
merci voor de info |