Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 27-04-2012, 08:44
kwaroks's Avatar
kwaroks kwaroks is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 905
Default Golf 1.5 JB rookt ondanks vervangen zuigerveren?!

hallo,

Ik heb de laatste tijd erg veel vragen gesteld omdat ik er gewoon niet uit kwam.
Nu heb ik het volgende.
Mijn auto rookte een tijd geleden flink, ik heb toen de klepsteelgeleiders vervangen. Het roken bleef. Weliswaar iets minder, maar hij bleef roken.

2 weken geleden heb ik mijn kop gedemonteerd en de zuigers eruit gepakt. Die zagen er niet verkeerd uit, maar de zuigerveren waren aan vervanging toe. Deze heb ik toen vervangen voor de goede maat.
Nadat ik alles weer had gemonteerd ( zuigers met olie gemonteerd ed ) was het tijd om wat kilometers te rijden om te kijken of ie minder rookt.
Niets is minder waar, het lijkt wel of die meer rookt...

Als ik hem net start en ga rijden, valt het mee ( olie is natuurlijk nog dik Castrol 15w40 High Mileage). Maar na even gereden te hebben begint ie gewoon te roken als ik optrek bij een verkeerslicht of lichtjes het pedaal intrap.

Inmiddels heb ik +- 150km gereden en het is nog niet minder geworden. Ik word er enigszins moedeloos van. Kan het ook aan de afstelling van de carburateur, Pierburg 1B, liggen?

mvg
Roel
__________________
My EX-project: Golf MK1 G60
Reply With Quote
  #2  
Old 27-04-2012, 09:10
staande golf staande golf is offline
VW Addict
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 595
Default

Wat voor kleur heeft die rook? Loopt ie verder goed?
Reply With Quote
  #3  
Old 27-04-2012, 09:18
lkocken lkocken is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2011
Posts: 259
Default

een keer wat diesel getankt?
Reply With Quote
  #4  
Old 27-04-2012, 09:36
kwaroks's Avatar
kwaroks kwaroks is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 905
Default

@staande golf: De rook is grijs / blauwig. Het koelvloeistofniveau blijft perfect. En hij blijft ook goed op temperatuur. Het lijkt mij olie. Als ik gas geef, daarna los laat en weer gas geef dan komt er een flinke pluim uit. Maar ook als de auto stationair draait (+-950tpm) dan rookt ie ook.
Voor de rest loop de auto goed! trekt goed door, start goed.
__________________
My EX-project: Golf MK1 G60
Reply With Quote
  #5  
Old 27-04-2012, 11:34
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,869
Default

Zuigerveren goed gemonteerd? Staat soms ook boven en onder kant op. Zijn je klepsyelen wel spelingvrij en de kleprubbers goed?
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #6  
Old 27-04-2012, 15:04
kwaroks's Avatar
kwaroks kwaroks is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 905
Default

Zuigerveren zijn goed gemonteerd. Aan de kant waar 'TOP' vermeld stond, heb ik naar boven gemonteerd.
Kleprubbers heb ik nog niet zo lang geleden vervangen.. Misschien toch raadzaam om ze nog eens te vervangen?
__________________
My EX-project: Golf MK1 G60
Reply With Quote
  #7  
Old 27-04-2012, 15:17
jeroen doli jeroen doli is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 361
Default

Quote:
Originally Posted by kwaroks
Zuigerveren zijn goed gemonteerd. Aan de kant waar 'TOP' vermeld stond, heb ik naar boven gemonteerd.
Kleprubbers heb ik nog niet zo lang geleden vervangen.. Misschien toch raadzaam om ze nog eens te vervangen?


De openingen van de zuigerveren niet boven elkaar gezet, moet ongeveer steeds een kwart tussen de openingen zitten.
En hoeveel olie verbruikt die dan ?

Gr. Jeroen
__________________
SL4M CR3W on Facebook

Jordy MK4 on ccw and air
Maikel vw bug 71 on air
Jeroen vw bug 67 callook, and jetta 91 on C2
Reply With Quote
  #8  
Old 27-04-2012, 16:19
kwaroks's Avatar
kwaroks kwaroks is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 905
Default

De openingen van de zuigerveren heb ik gemonteerd met ruimte tussen de openingen. Ongeveer 80 a 90 graden vanelkaar.
En hoeveel olie de auto verbruikt, dat weet ik niet. Maar hij rookt gewoon heel erg.
__________________
My EX-project: Golf MK1 G60
Reply With Quote
  #9  
Old 27-04-2012, 17:50
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

Quote:
Originally Posted by jeroen doli
De openingen van de zuigerveren niet boven elkaar gezet, moet ongeveer steeds een kwart tussen de openingen zitten.
En hoeveel olie verbruikt die dan ?

Gr. Jeroen

dat is alleen voor het monteren,zodat de spanning in de monteerklem verdeeld word.zuigerveren draaien nl constant bij lopende motor

wat ik me afvraag,hoe heb je het 'x' patroon er weer in gekregen?is er wel goed gehoond?
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #10  
Old 27-04-2012, 18:00
vw-unit's Avatar
vw-unit vw-unit is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 419
Default

Je kan ook ff 1 voor 1 de bougies eruit halen en kijken als er 1 of meerdere nat/zwart van de olie zijn,
het kan zijn dat je 1 of meerdere kleprubbers niet goed gemonteerd heb.
Reply With Quote
  #11  
Old 27-04-2012, 18:22
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,869
Default

Hmm, ik denk toch dat je t in de buurt van de kleppen moet zoeken. Als je speling op je klepgeleiders hebt zuigt ie de olie zo de verbrandingskamers in.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #12  
Old 28-04-2012, 12:09
kwaroks's Avatar
kwaroks kwaroks is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 905
Default

Als ik nieuwe klepsteelrubbers monteer, moet ik ze dan nog invetten oid?
__________________
My EX-project: Golf MK1 G60
Reply With Quote
  #13  
Old 28-04-2012, 13:36
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,869
Default

Je kan er een beetje vet aan doen maar hoeft niet perse. Heb je de kop eraf? Of zit ie er nig op?
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #14  
Old 28-04-2012, 17:40
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Je kan er wat zuurvrije vaseline op doen
Wel dat plasticje gebruiken als je ze er indrukt
Quote:
Originally Posted by kwaroks
Als ik nieuwe klepsteelrubbers monteer, moet ik ze dan nog invetten oid?
Reply With Quote
  #15  
Old 28-04-2012, 18:52
kwaroks's Avatar
kwaroks kwaroks is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 905
Default

De kop zit er gewoon nog op.
Ik heb nieuwe klepseals besteld, dinsdag monteren. Kijken of het helpt.

Ik zal er meteen een beetje vet aan doen.
__________________
My EX-project: Golf MK1 G60
Reply With Quote
  #16  
Old 29-04-2012, 08:17
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,869
Default

Heb je wel zo'n hulpstuk die je in je in het bougie gat moet draaien? daar moet je lucht op zetten als je de betreffende cilinder op tuimelen hebt, anders valt je klep/kleppen naar beneden.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #17  
Old 29-04-2012, 12:46
casss casss is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 568
Default

ik zou even compressie meten. Als je veel druk verliest langs zuigerveren of klepstelen zou je dat misschien wel moeten zien? Misschien zit er nog olie en zooi in je uitlaat van voor de werkzaamheden?
Reply With Quote
  #18  
Old 29-04-2012, 13:17
ronnieabf ronnieabf is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 656
Default

als je de zuigerveren heb vervangen en het blok niet doorgehoond lopen de veren niet in en blijft hij olie verbruiken!!!
Reply With Quote
  #19  
Old 29-04-2012, 15:54
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

Quote:
Originally Posted by ronnieabf
als je de zuigerveren heb vervangen en het blok niet doorgehoond lopen de veren niet in en blijft hij olie verbruiken!!!

dat zei ik ook al,maar volgens mij kunnen we net zo goed tegen een vuilnisbak lullen.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #20  
Old 29-04-2012, 16:19
kwaroks's Avatar
kwaroks kwaroks is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 905
Default

De pul, wat bedoelde je met het 'x' patroon eigenlijk?
__________________
My EX-project: Golf MK1 G60
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum