Golf 1.5 JB rookt ondanks vervangen zuigerveren?!
hallo,
Ik heb de laatste tijd erg veel vragen gesteld omdat ik er gewoon niet uit kwam. Nu heb ik het volgende. Mijn auto rookte een tijd geleden flink, ik heb toen de klepsteelgeleiders vervangen. Het roken bleef. Weliswaar iets minder, maar hij bleef roken. 2 weken geleden heb ik mijn kop gedemonteerd en de zuigers eruit gepakt. Die zagen er niet verkeerd uit, maar de zuigerveren waren aan vervanging toe. Deze heb ik toen vervangen voor de goede maat. Nadat ik alles weer had gemonteerd ( zuigers met olie gemonteerd ed ) was het tijd om wat kilometers te rijden om te kijken of ie minder rookt. Niets is minder waar, het lijkt wel of die meer rookt... Als ik hem net start en ga rijden, valt het mee ( olie is natuurlijk nog dik Castrol 15w40 High Mileage). Maar na even gereden te hebben begint ie gewoon te roken als ik optrek bij een verkeerslicht of lichtjes het pedaal intrap. Inmiddels heb ik +- 150km gereden en het is nog niet minder geworden. Ik word er enigszins moedeloos van. Kan het ook aan de afstelling van de carburateur, Pierburg 1B, liggen? mvg Roel |
Wat voor kleur heeft die rook? Loopt ie verder goed?
|
een keer wat diesel getankt?
|
@staande golf: De rook is grijs / blauwig. Het koelvloeistofniveau blijft perfect. En hij blijft ook goed op temperatuur. Het lijkt mij olie. Als ik gas geef, daarna los laat en weer gas geef dan komt er een flinke pluim uit. Maar ook als de auto stationair draait (+-950tpm) dan rookt ie ook.
Voor de rest loop de auto goed! trekt goed door, start goed. |
Zuigerveren goed gemonteerd? Staat soms ook boven en onder kant op. Zijn je klepsyelen wel spelingvrij en de kleprubbers goed?
|
Zuigerveren zijn goed gemonteerd. Aan de kant waar 'TOP' vermeld stond, heb ik naar boven gemonteerd.
Kleprubbers heb ik nog niet zo lang geleden vervangen.. Misschien toch raadzaam om ze nog eens te vervangen? |
Quote:
De openingen van de zuigerveren niet boven elkaar gezet, moet ongeveer steeds een kwart tussen de openingen zitten. En hoeveel olie verbruikt die dan ? Gr. Jeroen |
De openingen van de zuigerveren heb ik gemonteerd met ruimte tussen de openingen. Ongeveer 80 a 90 graden vanelkaar.
En hoeveel olie de auto verbruikt, dat weet ik niet. Maar hij rookt gewoon heel erg. |
Quote:
dat is alleen voor het monteren,zodat de spanning in de monteerklem verdeeld word.zuigerveren draaien nl constant bij lopende motor;) wat ik me afvraag,hoe heb je het 'x' patroon er weer in gekregen?is er wel goed gehoond? |
Je kan ook ff 1 voor 1 de bougies eruit halen en kijken als er 1 of meerdere nat/zwart van de olie zijn,
het kan zijn dat je 1 of meerdere kleprubbers niet goed gemonteerd heb. |
Hmm, ik denk toch dat je t in de buurt van de kleppen moet zoeken. Als je speling op je klepgeleiders hebt zuigt ie de olie zo de verbrandingskamers in.
|
Als ik nieuwe klepsteelrubbers monteer, moet ik ze dan nog invetten oid?
|
Je kan er een beetje vet aan doen maar hoeft niet perse. Heb je de kop eraf? Of zit ie er nig op?
|
Je kan er wat zuurvrije vaseline op doen
Wel dat plasticje gebruiken als je ze er indrukt Quote:
|
De kop zit er gewoon nog op.
Ik heb nieuwe klepseals besteld, dinsdag monteren. Kijken of het helpt. Ik zal er meteen een beetje vet aan doen. |
Heb je wel zo'n hulpstuk die je in je in het bougie gat moet draaien? daar moet je lucht op zetten als je de betreffende cilinder op tuimelen hebt, anders valt je klep/kleppen naar beneden.
|
ik zou even compressie meten. Als je veel druk verliest langs zuigerveren of klepstelen zou je dat misschien wel moeten zien? Misschien zit er nog olie en zooi in je uitlaat van voor de werkzaamheden?
|
als je de zuigerveren heb vervangen en het blok niet doorgehoond lopen de veren niet in en blijft hij olie verbruiken!!!
|
Quote:
dat zei ik ook al,maar volgens mij kunnen we net zo goed tegen een vuilnisbak lullen. |
De pul, wat bedoelde je met het 'x' patroon eigenlijk?
|
All times are GMT +1. The time now is 18:45. |