#1
|
|||
|
|||
startprobleem
Hallo ik heb golf 4 tdi 110 pk,
als de motor nog helemaal koud is en buiten -10 is, dan start hij moeilijk, langer dan 2/3 seconden. heel soms start hij snel. en na rijden zet je de warme motor uit, en je wilt na 1 minuut weer starten, dan duurt het nog langer dan 3 seconden om hem te starten. dan slijt de startmotor heel snel. dat kan tog nooit goed zijn? naar welke dingen moet ik allemaal kijken? |
#2
|
||||
|
||||
- Gloeibougies (krijgen ze spanning / doen ze het nog)
- Relais 109 - Riem recent vervangen? >>> pomptiming daarna goed gezet?
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#3
|
||||
|
||||
bdp sensor?
|
#4
|
|||
|
|||
ik ga morgen naar de garage toe dan hem laten uitlezen, dan weet ik het meer ik zal ook naar gloeibougies,relais en bdp sensor kijken
maar ik heb nog een andere vraag; vorige eigenaar vertelde me dat ik hem niet gelijk moet starten, zeg maar eerst de sleutel in, dan beetje draaien, contact aan, maar nog niet starten, wachten tot paar lampjes uitbrandt( paar tellen) dan hem pas starten. kan iemand me wat meer over vertellen? en moet ik dus hem elke keer zo starten koud en warme motor? is het schadelijk als ik hem gewoon gelijk start als de sleutel in doe? |
#5
|
||||
|
||||
Schadelijk niet nee, je slaat gewoon het gloeien even over, met deze temperaturen start ie dan moeilijk
Het belangrijkste bij een diesel = voorgloeilampje, zeker als ie koud is Waarschijnlijk zijn je gloeibougies dan ook overleden wat de ideale combi oplevert om moeilijk aan te slaan Wat bij de rotatiepomp TDI's ook wel eens voor kwam is dat de perskleppen op de kop van de pomp gaan lekken waardoor de druk in je inspuitleidingen iedere keer helemaal opnieuw opgebouwd moet worden, niet erg, worden ze oud mee, maar ze starten er wel trager door. Het gelijk doorstarten is bij mij met een oud-vrachtwagen monteur wel eens onderdeel van discussie geweest, hij starte iedere diesel gelijk door, dus zonder het gloeien af te wachten. Zijn motivatie hier voor was dat de motor wat langer op de starter draaide en daardoor de oliedruk al wat verder opgebouwd was voordat de motor aan sloeg.
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#6
|
|||
|
|||
ja van voorgloeien snap ik het wel, als je hem weer start na het rijden,( warme motor), dan kan je toch in 1x starten?
|