Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf,Bora en New Beetle MK IV (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=17)
-   -   startprobleem (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=95942)

Kenzie 11-02-2012 18:35

startprobleem
 
Hallo ik heb golf 4 tdi 110 pk,

als de motor nog helemaal koud is en buiten -10 is, dan start hij moeilijk, langer dan 2/3 seconden. heel soms start hij snel.

en na rijden zet je de warme motor uit, en je wilt na 1 minuut weer starten, dan duurt het nog langer dan 3 seconden om hem te starten. dan slijt de startmotor heel snel.


dat kan tog nooit goed zijn? naar welke dingen moet ik allemaal kijken?

Audi1981 11-02-2012 19:25

- Gloeibougies (krijgen ze spanning / doen ze het nog)
- Relais 109
- Riem recent vervangen? >>> pomptiming daarna goed gezet?

Edward 12-02-2012 17:28

bdp sensor?

Kenzie 13-02-2012 17:46

ik ga morgen naar de garage toe dan hem laten uitlezen, dan weet ik het meer:) ik zal ook naar gloeibougies,relais en bdp sensor kijken

maar ik heb nog een andere vraag;

vorige eigenaar vertelde me dat ik hem niet gelijk moet starten, zeg maar eerst de sleutel in, dan beetje draaien, contact aan, maar nog niet starten, wachten tot paar lampjes uitbrandt( paar tellen) dan hem pas starten. kan iemand me wat meer over vertellen? en moet ik dus hem elke keer zo starten koud en warme motor? is het schadelijk als ik hem gewoon gelijk start als de sleutel in doe?

Audi1981 13-02-2012 20:27

Schadelijk niet nee, je slaat gewoon het gloeien even over, met deze temperaturen start ie dan moeilijk :D
Het belangrijkste bij een diesel = voorgloeilampje, zeker als ie koud is :thumbup:
Waarschijnlijk zijn je gloeibougies dan ook overleden wat de ideale combi oplevert om moeilijk aan te slaan :D

Wat bij de rotatiepomp TDI's ook wel eens voor kwam is dat de perskleppen op de kop van de pomp gaan lekken waardoor de druk in je inspuitleidingen iedere keer helemaal opnieuw opgebouwd moet worden, niet erg, worden ze oud mee, maar ze starten er wel trager door.

Het gelijk doorstarten is bij mij met een oud-vrachtwagen monteur wel eens onderdeel van discussie geweest, hij starte iedere diesel gelijk door, dus zonder het gloeien af te wachten. Zijn motivatie hier voor was dat de motor wat langer op de starter draaide en daardoor de oliedruk al wat verder opgebouwd was voordat de motor aan sloeg.

Kenzie 13-02-2012 21:16

ja van voorgloeien snap ik het wel, als je hem weer start na het rijden,( warme motor), dan kan je toch in 1x starten?


All times are GMT +1. The time now is 06:25.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.