#1
|
||||
|
||||
1500JB niet meer willen starten
hallo,
sinds vandaag wil mn golf 1 niet meer starten. had zaterdag de hele carburateur uit elkaar gehad en schoongemaakt, liep weer gewoon erna (moest nog wel iets afgesteld worden) later nog hele motorruim schoongespoten, en daarna weer naar binnen gereden. volgende dag liep de golf ook nog gewoon. nu wil ik net starten nadat ik de luchtfilter er weer opgezet heb maar wil nooit meer starten, ook niet zonder filter. af en toe pruttelt deze iets en blaast soms een wolk benzine eruit. is dit gewoon een kwestie van afstellen ?, en met welke schroeven moet ik dit afstellen ? mvg, thomas |
#2
|
|||
|
|||
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=51409
Misschien moet je stationair toerental iets omhoog gezet worden. Start die wel als je remreiniger in het luchtfilter/carburateur spuit? |
#3
|
||||
|
||||
geldt dat verhaal ook voor n Pierburg 1B ??
|
#4
|
|||
|
|||
heb je een vonk?
|
#5
|
||||
|
||||
verdeler kap er af, droogmaken van binnen...klaar
komt nog van het schoon spuiten |
#6
|
||||
|
||||
@golfgti83: idd nog niet naar gekeken, ging er van uit dat dat goed was aangezien ie na t afspuiten gelijk weer startte...
ook moet ik even de pakkingen vervangen, kunnen de boosdoeners wel eens zijn aangezien ze wel nat waren over de hele breedte |
#7
|
||||
|
||||
zo, zijn we weer....
motor loopt wel weer, pakkingen op spruitstuk vernieuwd want dit waren de boosdoeners. nu krijg ik m alleen nog niet goed afgesteld, want heb ook met mn stomme kop aan die CO schroef zitten stellen ... heb ong. alles al geprobeerd, blijft nu wel 5 a 6 seconden mooi stationair lopen maar valt dan weer uit... en met optoeren prutteld hij erg, kwestie van teveel brandstof ? en welke kant moet ik die schroeven opdraaien CO in = meer brandstof ? grote schroef in = hoger of lager stationair. hopelijk kunnen jullie me hierbij helpen........ |
#8
|
|||
|
|||
Als het goed is, is uitdraaien meer brandstof of hoger toerental..
Zitten alle vacuumslangetjes nog goed en niet lek? |
#9
|
||||
|
||||
welke moet waar kun je me dat vertellen, maar volgens mij zitten ze nog goed
|
#10
|
|||
|
|||
Als je ze niet los hebt gehad, zullen ze nog wel goed zitten. Zijn ze niet aan het verteren/versleten, ze mogen namelijk niet lek zijn..
|
#11
|
||||
|
||||
zat er eentje los zag ik, loopt inmiddels wel weer stationair
met gas geven gaat t ook wel wat beter. nu eerst maar eens proefrijden als ik de fan dr weer in heb... |
#12
|
||||
|
||||
nou, nog een lange weg te gaan....
loopt wel, ook stationair (+-1000 toeren) maar valt nog steeds na 6 seconden ofzo uit. gas geven gaat wel aardig, maar loopt nog niet zoals het moet wie kan me vertellen welke vacuumslangen waar aan moeten ? wie heeft verder nog suggesties ? is er trouwens een soort "basisinstelling" van de CO schroef waar deze in de buurt hoort te zitten |
#13
|
||||
|
||||
probleem gevonden, topic kan gesloten worden...
bleek een vacuumslang verkeerdom te zitten |
#14
|
|||
|
|||
|