Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   1500JB niet meer willen starten (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=84200)

thomasD 18-04-2011 13:49

1500JB niet meer willen starten
 
hallo,

sinds vandaag wil mn golf 1 niet meer starten.
had zaterdag de hele carburateur uit elkaar gehad en schoongemaakt, liep weer gewoon erna (moest nog wel iets afgesteld worden)

later nog hele motorruim schoongespoten, en daarna weer naar binnen gereden.
volgende dag liep de golf ook nog gewoon.

nu wil ik net starten nadat ik de luchtfilter er weer opgezet heb maar wil nooit meer starten, ook niet zonder filter.

af en toe pruttelt deze iets en blaast soms een wolk benzine eruit.
is dit gewoon een kwestie van afstellen ?, en met welke schroeven moet ik dit afstellen ?

mvg, thomas

Mikf 18-04-2011 13:52

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=51409

Misschien moet je stationair toerental iets omhoog gezet worden. Start die wel als je remreiniger in het luchtfilter/carburateur spuit?

thomasD 18-04-2011 14:17

geldt dat verhaal ook voor n Pierburg 1B ??

staande golf 18-04-2011 17:25

heb je een vonk?

golf1gti83 18-04-2011 20:55

verdeler kap er af, droogmaken van binnen...klaar
komt nog van het schoon spuiten :thumbup:

thomasD 19-04-2011 14:01

@golfgti83: idd nog niet naar gekeken, ging er van uit dat dat goed was aangezien ie na t afspuiten gelijk weer startte...


ook moet ik even de pakkingen vervangen, kunnen de boosdoeners wel eens zijn aangezien ze wel nat waren over de hele breedte

thomasD 22-04-2011 09:28

zo, zijn we weer....

motor loopt wel weer, pakkingen op spruitstuk vernieuwd want dit waren de boosdoeners.

nu krijg ik m alleen nog niet goed afgesteld, want heb ook met mn stomme kop aan die CO schroef zitten stellen ...

heb ong. alles al geprobeerd, blijft nu wel 5 a 6 seconden mooi stationair lopen maar valt dan weer uit...

en met optoeren prutteld hij erg, kwestie van teveel brandstof ?

en welke kant moet ik die schroeven opdraaien
CO in = meer brandstof ?
grote schroef in = hoger of lager stationair.


hopelijk kunnen jullie me hierbij helpen........

Mikf 22-04-2011 10:31

Als het goed is, is uitdraaien meer brandstof of hoger toerental..

Zitten alle vacuumslangetjes nog goed en niet lek?

thomasD 22-04-2011 11:13

welke moet waar kun je me dat vertellen, maar volgens mij zitten ze nog goed

Mikf 22-04-2011 11:47

Als je ze niet los hebt gehad, zullen ze nog wel goed zitten. Zijn ze niet aan het verteren/versleten, ze mogen namelijk niet lek zijn..

thomasD 22-04-2011 13:01

zat er eentje los zag ik, loopt inmiddels wel weer stationair
met gas geven gaat t ook wel wat beter.

nu eerst maar eens proefrijden als ik de fan dr weer in heb...

thomasD 22-04-2011 17:48

nou, nog een lange weg te gaan....

loopt wel, ook stationair (+-1000 toeren) maar valt nog steeds na 6 seconden ofzo uit.
gas geven gaat wel aardig, maar loopt nog niet zoals het moet

wie kan me vertellen welke vacuumslangen waar aan moeten ?
wie heeft verder nog suggesties ?

is er trouwens een soort "basisinstelling" van de CO schroef waar deze in de buurt hoort te zitten

thomasD 22-04-2011 18:49

probleem gevonden, topic kan gesloten worden...

bleek een vacuumslang verkeerdom te zitten

Mikf 23-04-2011 08:10

:thumbup:


All times are GMT +1. The time now is 11:07.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.