Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 19-11-2008, 20:55
FolkertMk1's Avatar
FolkertMk1 FolkertMk1 is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 784
Default wat voor versnellingsbak in mk1 g60

Helaas is mijn versnellingsbak van mijn golf overleden, zat nu
een versterkte originele bak in!
nu ben ik aan het zoeken naar een wat sterkere versnellingsbak,
en kwam eentje tegen uit een 1.8 20v met de code CZM,
wie weet of dit past???
__________________
Vento GT TDI Daily
GOLF GTI G60 mk2 girlscar
GOLF GTI PIRELLI still in project
GOLF CL diesel 1982
Reply With Quote
  #2  
Old 19-11-2008, 21:06
Kevin20v's Avatar
Kevin20v Kevin20v is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 2,428
Default

Ik weet niet of het past, maar ik heb deze zelfde bak in m'n golf 4 en ik kan niet zeggen dat het een hele fijne sterke bak is...

Dus als je je g60 gechipt hebt zoek dan liever een 02a (G60) bak, die heb ik ook in m'n mk1 20vt gehangen (200+ pk's)
Reply With Quote
  #3  
Old 19-11-2008, 21:39
marving60's Avatar
marving60 marving60 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 296
Default

inderdaad. de orginele 02a g60 bak is na mijn weten oere sterk.
Je kunt dan alle stangen uit je wagen halen en de schakelpook (met daaraan dat bakje :P) passend maken.

SUCCES!
__________________
Mk1 cabrio g60
mk1 Turbo Diesellllll
Reply With Quote
  #4  
Old 19-11-2008, 21:59
Kevin20v's Avatar
Kevin20v Kevin20v is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 2,428
Default

Ik heb schakelstangen in m'n mk1 met g60 bak.
Het kan dus wel gewoon, en je hoeft niets aan te passen

Last edited by Kevin20v : 19-11-2008 at 22:02.
Reply With Quote
  #5  
Old 21-11-2008, 15:53
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,534
Default

Ik ben blij dat ik de 02A bakken al jaren terug een rotschop gegeven heb.
Als je gaat ombouwen zoek een 02J bak, met weinig km's.
Deze schakelen veel beter, en haken niet op hoge toeren.

Blijf weg van de Corrado bakken, deze overbrenging zijn voor een golf 1 veel te lang. Je krijgt dat een slome auto.
Daarnaast moet je om 100 te halen naar de 3.
Simpel gezegd een corrado doet 45-45-50-50-50 stappen.
En je golf 1 hoeft geen 240 te rijden, met een 230pk/280nm in de golf haal je het niet eens of je moet heel veel geduld hebben.
Persoonlijk denk ik dat je met een golf 1 ook geen 240 moet rijden.
Been there done that.
Hoeft niet voor mij, is het blokkendoosje niet opgebouwd.
Reply With Quote
  #6  
Old 21-11-2008, 18:32
MelG60 MelG60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,449
Default

Ik heb diverse 02A bakken liggen; originele G60 bakken en 02A bakken met korte overbrenging. Ook heb ik nog een 02J liggen van een 20VT. Heb evt ook nog een 02Q 6bak tandwielset liggen.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk
1989 Golf 20v turbo 4motion
1990 Golf GTI G60
1990 Golf GTI 16vG60
1991 Golf GTI G60
1991 Golf GTI Edition one G60
1983 Golf GTI 16vG60
1983 Golf GTI G60
2000 Audi S3
Reply With Quote
  #7  
Old 21-11-2008, 18:40
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

een 2y bak van een 1.8 16v hou het gewoon prima hoor met versterkt/ aangepast differentieel. en voor de rest nieuwe lagertjes der in syncromes ringen enzo. en loopt super achter een g60.
Reply With Quote
  #8  
Old 21-11-2008, 19:32
Domi
Guest
 
Posts: n/a
Default

Alweer pech met de golf 1 G60 Folkert?????

Beetje jammer allemaal. Hij heeft anders genoeg gekost qua aankoop en dan heb je dit.
Had het niet verwacht.

suc6.
PS de pirelli moet ook klaar he
Reply With Quote
  #9  
Old 21-11-2008, 20:09
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,534
Default

Quote:
Originally Posted by Pewi Vwteam
een 2y bak van een 1.8 16v hou het gewoon prima hoor met versterkt/ aangepast differentieel. en voor de rest nieuwe lagertjes der in syncromes ringen enzo. en loopt super achter een g60.


Als je er niet te veel vermogen op zet wel.
Helaas hielden bij mij de lagers het niet uit en was de bak na 3000km helemaal naar zijn grootje.
4kante lagers
Reply With Quote
  #10  
Old 21-11-2008, 20:09
MelG60 MelG60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,449
Default

Als je een beetje serieus vermogen hebt dan houd een 2Y het zeker niet, je kan wel boutjes in je diff monteren maar dan breken je tandwielen wel af.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk
1989 Golf 20v turbo 4motion
1990 Golf GTI G60
1990 Golf GTI 16vG60
1991 Golf GTI G60
1991 Golf GTI Edition one G60
1983 Golf GTI 16vG60
1983 Golf GTI G60
2000 Audi S3
Reply With Quote
  #11  
Old 21-11-2008, 20:13
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,534
Default

Quote:
Originally Posted by MelG60
Als je een beetje serieus vermogen hebt dan houd een 2Y het zeker niet, je kan wel boutjes in je diff monteren maar dan breken je tandwielen wel af.


Om maar van de zwake prise-as te zwijgen.
Reply With Quote
  #12  
Old 21-11-2008, 20:27
Domi
Guest
 
Posts: n/a
Default

Quote:
Originally Posted by Gti1-G60
Als je er niet te veel vermogen op zet wel.
Helaas hielden bij mij de lagers het niet uit en was de bak na 3000km helemaal naar zijn grootje.
4kante lagers


Je kunt jouw blok niet vergelijken met die van een gewone G60.
Bij jouw houdt zo,n bak het dan niet maar op een gewone G60 kan ie het best goed doen.


Eigenlijk moeten we een forum afdeling hebben voor 250+PK motoren
Kun je daar vertellen wat je allemaal hebt meegemaakt
Reply With Quote
  #13  
Old 21-11-2008, 20:38
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,534
Default

Het 2Y tijdperk dat was nog met 229pk en 280nm.
Dat hield al niet over.

Dat tijdperk was voor die F&F filmpjes.....toen straatracen nog gewoon kon.
Reply With Quote
  #14  
Old 22-11-2008, 20:19
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

mmmm oke op mijn gewone bijna standaard g60 was het geen probleem. maar ben nu een golf1 aan het bouwen waar een 20vt 180pk uitvoering in komt van een tt. en de bedoeling is 250 pk te gaan draaien wat voor een bak moet ik dan gaan gebruiken?? van een gewone gti 8klepper??? bijvoorbeeld?? want als straks alles klaar is ben ik niet vanplan om na 3000 km de bak alweer te vervangen.
Reply With Quote
  #15  
Old 24-11-2008, 22:59
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

niemand die mij er een antwoord op kan geven of wil geven? gr stefan
Reply With Quote
  #16  
Old 25-11-2008, 17:55
FolkertMk1's Avatar
FolkertMk1 FolkertMk1 is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 784
Default

denk dat het bij de mijne meevalt , denk dat het hart uit de koppelingsplaat ligt!!!
__________________
Vento GT TDI Daily
GOLF GTI G60 mk2 girlscar
GOLF GTI PIRELLI still in project
GOLF CL diesel 1982
Reply With Quote
  #17  
Old 25-11-2008, 18:04
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,534
Default

PeWi wat voor een G60 geldt telt ook voor een 1.8T.
Een 1.8T heeft meestal al veel meer koppel dan een G60 ooit kan halen.

Daarnaast is "oud" spul nooit een goede uitgangsbasis voor tuning.
Reply With Quote
  #18  
Old 26-11-2008, 22:59
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

maar wat voor een versnellingsbak raad jij mij aan? achter de 20vt!?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum