wat voor versnellingsbak in mk1 g60
Helaas is mijn versnellingsbak van mijn golf overleden, zat nu
een versterkte originele bak in! nu ben ik aan het zoeken naar een wat sterkere versnellingsbak, en kwam eentje tegen uit een 1.8 20v met de code CZM, wie weet of dit past??? |
Ik weet niet of het past, maar ik heb deze zelfde bak in m'n golf 4 en ik kan niet zeggen dat het een hele fijne sterke bak is...
Dus als je je g60 gechipt hebt zoek dan liever een 02a (G60) bak, die heb ik ook in m'n mk1 20vt gehangen (200+ pk's) |
inderdaad. de orginele 02a g60 bak is na mijn weten oere sterk.
Je kunt dan alle stangen uit je wagen halen en de schakelpook (met daaraan dat bakje :P) passend maken. SUCCES! |
Ik heb schakelstangen in m'n mk1 met g60 bak. ;)
Het kan dus wel gewoon, en je hoeft niets aan te passen :thumbup: |
Ik ben blij dat ik de 02A bakken al jaren terug een rotschop gegeven heb.
Als je gaat ombouwen zoek een 02J bak, met weinig km's. Deze schakelen veel beter, en haken niet op hoge toeren. Blijf weg van de Corrado bakken, deze overbrenging zijn voor een golf 1 veel te lang. Je krijgt dat een slome auto. Daarnaast moet je om 100 te halen naar de 3. Simpel gezegd een corrado doet 45-45-50-50-50 stappen. En je golf 1 hoeft geen 240 te rijden, met een 230pk/280nm in de golf haal je het niet eens of je moet heel veel geduld hebben. Persoonlijk denk ik dat je met een golf 1 ook geen 240 moet rijden. Been there done that. Hoeft niet voor mij, is het blokkendoosje niet opgebouwd. |
Ik heb diverse 02A bakken liggen; originele G60 bakken en 02A bakken met korte overbrenging. Ook heb ik nog een 02J liggen van een 20VT. Heb evt ook nog een 02Q 6bak tandwielset liggen.
|
een 2y bak van een 1.8 16v hou het gewoon prima hoor met versterkt/ aangepast differentieel. en voor de rest nieuwe lagertjes der in syncromes ringen enzo. en loopt super achter een g60.
|
Alweer pech met de golf 1 G60 Folkert?????
Beetje jammer allemaal. Hij heeft anders genoeg gekost qua aankoop en dan heb je dit. Had het niet verwacht. suc6. PS de pirelli moet ook klaar he ;) |
Quote:
Als je er niet te veel vermogen op zet wel. Helaas hielden bij mij de lagers het niet uit en was de bak na 3000km helemaal naar zijn grootje. 4kante lagers :D |
Als je een beetje serieus vermogen hebt dan houd een 2Y het zeker niet, je kan wel boutjes in je diff monteren maar dan breken je tandwielen wel af.
|
Quote:
Om maar van de zwake prise-as te zwijgen. |
Quote:
Je kunt jouw blok niet vergelijken met die van een gewone G60. Bij jouw houdt zo,n bak het dan niet maar op een gewone G60 kan ie het best goed doen. Eigenlijk moeten we een forum afdeling hebben voor 250+PK motoren ;) Kun je daar vertellen wat je allemaal hebt meegemaakt :D |
Het 2Y tijdperk dat was nog met 229pk en 280nm.
Dat hield al niet over. Dat tijdperk was voor die F&F filmpjes.....toen straatracen nog gewoon kon. :wow: |
mmmm oke op mijn gewone bijna standaard g60 was het geen probleem. maar ben nu een golf1 aan het bouwen waar een 20vt 180pk uitvoering in komt van een tt. en de bedoeling is 250 pk te gaan draaien wat voor een bak moet ik dan gaan gebruiken?? van een gewone gti 8klepper??? bijvoorbeeld?? want als straks alles klaar is ben ik niet vanplan om na 3000 km de bak alweer te vervangen.
|
niemand die mij er een antwoord op kan geven of wil geven? gr stefan
|
denk dat het bij de mijne meevalt , denk dat het hart uit de koppelingsplaat ligt!!!
|
PeWi wat voor een G60 geldt telt ook voor een 1.8T.
Een 1.8T heeft meestal al veel meer koppel dan een G60 ooit kan halen. Daarnaast is "oud" spul nooit een goede uitgangsbasis voor tuning. |
maar wat voor een versnellingsbak raad jij mij aan? achter de 20vt!?
|
All times are GMT +1. The time now is 23:20. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.