|
|||
|
|||
turbo project polo bijna gereed
hoi allemaal
het is alweer een tijd geleden dat ik op dit forum aanwezig was maar heb in de tussentijd toch wat tijd vrijgemaakt voor de polo heb de volgende onderdelen gemonteerd: -spruitstuk (zelf gelast) -vw bora 1.8 kkk03 turbo nieuw gekocht -olie leidingen turbo -downpipe + volledige uitlaat met links en rechts een uitgang -honda civic radiateur met fan ( ivm grote) -koel leidingen van en naar de turbo nu moet ik alleen nog een intercooler aanschaffen en het buizen systeem aansluiten naar de inlaat en dan gaan we hem afstellen. ik hou jullie verder op de hoogte hier nog paar foto's http://www.volksforum.com/albums/fi...9/IMAGE_254.jpg http://www.volksforum.com/albums/fi...9/IMAGE_264.jpg http://www.volksforum.com/albums/fi...9/IMAGE_268.jpg |
|
|||
|
|||
|
||||
|
||||
Is dat uitlaatspruitsuk bewust schuin gelast?
|
|
||||
|
||||
vind het een beetje slordig uitzien , spruitstuk en radiateur ed.
wat doe je met de chip?? enz
|
||||
|
||||
Quote:
het project is ook nog niet klaar, kan nog vanalles gebeuren denk ik. qua fatsoeneren en zo. grtz.
|
||||
|
||||
ik zou de uitlaatbuizen wat langer maken, en dan meteen een dikkere diameterbuisgebruiken plaats zat om er een mooi spaghetieturbo spruitstuk van de maken,
gr ronnie
|
|||
|
|||
het project is op dit moment "het rijdbaar maken van een polo turbo"
het optimaliseren van o.a. het spruitstuk en dergelijke kan altijd nog ja dat spruitstuk is met opzet schuin gelast om met de downpipe recht onder de auto uit te komen de diameter van de buizen voor het spruitstuk is 38mm inwendig 42 uitwendig de diameter van je pakking cq motorblok is 36 bij een g40 dus lijkt me dan groot genoeg en de downpipe is 88mm inwendig en loopt over tot 60mm en dat dan tot achter foto komt nog groeten Arjan |
|
||||
|
||||
hoe heb je de olie aanvoer voor Turbo geregeld ?
|
|||
|
|||
Quote:
hij heeft het over koeling van de turbo zijn deze turbo's koelvloeistof gekoeld dan :P normaal moet er olie door ter koeling en smeering/lagering hoe pak jij dat hier aan |
|
||||
|
||||
kun je hiervoor niet de heen en retour olie leiding gebruiken die normaal voor de g-lader gebruikt wordt?
grtz.
|
||||
|
||||
Quote:
bij een G40/60 blok wel ja, maar hoe doen jullie dat bij een gewoon type blok. afvoer kan evt op de carter. aanvoer ??
|
||||
|
||||
aanvoer nemen waar de standaart oliedruk sensor in de cilinderkop zit
|
|
|||
|
|||
de olie toevoer en retour kan je allebei standaard van je g40 blok pakken deze turbo heeft ook 2 aansluitingen voor koelvloeistof om de turbo meer te koelen
|
|
|||
|
|||
Ik kan het niet goed zien maar ik neem aan dat je er rekening mee hebt gehouden dat de positie van in olie inlaat en uitlaat belangrijk is?
|
|
|||
|
|||
Olieaanvoer moet bovenop zitten. Leuk project!
|
|||
|
|||
de olie retour is een speciale flens aansluiting ka je niet fout doen dus en de olie aanver komt van boven tussen je inlaatspruitstuk en kleppendeksel
|
|
|||
|
|||
Retour olie kan je niet de originele G40 retour voor gebruiken!
Retour van olie voor turbo moet veel dikker zijn, anders gaat de turbo olie lekken. Ik had bij mij een pijpje op het carter gelast ipv een flens ( deze lekken eerder)