Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=101)
-   -   turbo project polo bijna gereed (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=42226)

manusg40 04-05-2008 19:29

turbo project polo bijna gereed
 
hoi allemaal

het is alweer een tijd geleden dat ik op dit forum aanwezig was
maar heb in de tussentijd toch wat tijd vrijgemaakt voor de polo
heb de volgende onderdelen gemonteerd:
-spruitstuk (zelf gelast)
-vw bora 1.8 kkk03 turbo nieuw gekocht
-olie leidingen turbo
-downpipe + volledige uitlaat met links en rechts een uitgang
-honda civic radiateur met fan ( ivm grote)
-koel leidingen van en naar de turbo

nu moet ik alleen nog een intercooler aanschaffen en het buizen systeem aansluiten naar de inlaat en dan gaan we hem afstellen.
ik hou jullie verder op de hoogte

hier nog paar foto's

http://www.volksforum.com/albums/fi...9/IMAGE_254.jpg
http://www.volksforum.com/albums/fi...9/IMAGE_264.jpg
http://www.volksforum.com/albums/fi...9/IMAGE_268.jpg

steven16v 05-05-2008 10:05









Pedaalemmer 05-05-2008 11:15

Is dat uitlaatspruitsuk bewust schuin gelast?

dw1986mk1 05-05-2008 15:55

vind het een beetje slordig uitzien , spruitstuk en radiateur ed.

wat doe je met de chip?? enz

G-eert-40 05-05-2008 16:30

Quote:
Originally Posted by dw1986mk1
vind het een beetje slordig uitzien , spruitstuk en radiateur ed.

wat doe je met de chip?? enz


het project is ook nog niet klaar, kan nog vanalles gebeuren denk ik. qua fatsoeneren en zo.

grtz.

De Limburger 05-05-2008 21:29

ik zou de uitlaatbuizen wat langer maken, en dan meteen een dikkere diameterbuisgebruiken plaats zat om er een mooi spaghetieturbo spruitstuk van de maken,
gr ronnie

manusg40 06-05-2008 21:29

het project is op dit moment "het rijdbaar maken van een polo turbo"
het optimaliseren van o.a. het spruitstuk en dergelijke kan altijd nog

ja dat spruitstuk is met opzet schuin gelast om met de downpipe recht onder de auto uit te komen
de diameter van de buizen voor het spruitstuk is 38mm inwendig 42 uitwendig
de diameter van je pakking cq motorblok is 36 bij een g40 dus lijkt me dan groot genoeg
en de downpipe is 88mm inwendig en loopt over tot 60mm en dat dan tot achter
foto komt nog

groeten Arjan

callaway 08-05-2008 20:08

hoe heb je de olie aanvoer voor Turbo geregeld ?

Jurien 23-05-2008 17:24

Quote:
Originally Posted by callaway
hoe heb je de olie aanvoer voor Turbo geregeld ?



hij heeft het over koeling van de turbo zijn deze turbo's koelvloeistof gekoeld dan :P


normaal moet er olie door ter koeling en smeering/lagering



hoe pak jij dat hier aan

G-eert-40 23-05-2008 18:19

kun je hiervoor niet de heen en retour olie leiding gebruiken die normaal voor de g-lader gebruikt wordt?

grtz.

callaway 23-05-2008 20:21

Quote:
Originally Posted by G-eert-40
kun je hiervoor niet de heen en retour olie leiding gebruiken die normaal voor de g-lader gebruikt wordt?

grtz.


bij een G40/60 blok wel ja, maar hoe doen jullie dat bij een gewoon type blok.

afvoer kan evt op de carter.

aanvoer ??

sander_beer 24-05-2008 11:17

aanvoer nemen waar de standaart oliedruk sensor in de cilinderkop zit

manusg40 05-07-2008 11:32

de olie toevoer en retour kan je allebei standaard van je g40 blok pakken deze turbo heeft ook 2 aansluitingen voor koelvloeistof om de turbo meer te koelen

Tomvw 08-07-2008 16:30

Ik kan het niet goed zien maar ik neem aan dat je er rekening mee hebt gehouden dat de positie van in olie inlaat en uitlaat belangrijk is?

MelG60 08-07-2008 17:38

Olieaanvoer moet bovenop zitten. Leuk project!

manusg40 14-07-2008 20:45

de olie retour is een speciale flens aansluiting ka je niet fout doen dus en de olie aanver komt van boven tussen je inlaatspruitstuk en kleppendeksel

sampo11 30-07-2008 10:19

Retour olie kan je niet de originele G40 retour voor gebruiken!
Retour van olie voor turbo moet veel dikker zijn, anders gaat de turbo olie lekken.
Ik had bij mij een pijpje op het carter gelast ipv een flens ( deze lekken eerder)


All times are GMT +1. The time now is 21:04.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.