Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 22-01-2008, 15:36
blackphantom's Avatar
blackphantom blackphantom is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 136
Unhappy Golf 2 GTI 1.8 KR 16v stationair problemen (de zoveelste)

Al sinds ik de auto heb zit ik met het probleem dat deze niet stationair wilt gaan lopen.

Zelfs na een complete revisie is het probleem nog aanwezig.
Het ene moment schiet het blok naar de 3000 toeren en blijft daar strak staan, het andere moment varieerd het tussen de 850/900 en 2000 toeren.

Wat ik al heb geprobeerd:

- Gasklephuis vervangen
- Vacuumslangen vervangen
- Spinnenkop (klep) schoongemaakt
- STK (stappenmoter) schoongemaakt
- Alle sensoren nagemeten

Wat ik ook probeer niets lijkt te helpen.
Ik heb het forum afgezocht en van alles geprobeerd wat ik tegen kwam.
Wie o wie kan mij helpen met dit probleem.

Ik ben ten einde raad en weet niet meer wat ik ermee aan moet.
Reply With Quote
  #2  
Old 22-01-2008, 17:14
-spyrock-'s Avatar
-spyrock- -spyrock- is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 523
Default

Mogelijkheden:

- slecht afgestelde stationair toerental.
- luchtfilterelement verstopt/belemmerd.
- vaccuum lek aan gasklephuis,inlaatspruitstuk,of omliggende slangen.
- versleten,kapotte bougies.
- Ongelijke of lage cilinder compressies (test doen)
- nokkenas nokken versleten.
- fout in het brandstof injectie systeem.

succes
Reply With Quote
  #3  
Old 22-01-2008, 17:24
blackphantom's Avatar
blackphantom blackphantom is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 136
Default

Quote:
Originally Posted by -spyrock-
Mogelijkheden:

- slecht afgestelde stationair toerental.
- luchtfilterelement verstopt/belemmerd.
- vaccuum lek aan gasklephuis,inlaatspruitstuk,of omliggende slangen.
- versleten,kapotte bougies.
- Ongelijke of lage cilinder compressies (test doen)
- nokkenas nokken versleten.
- fout in het brandstof injectie systeem.

succes


- luchfilterelement ziet er goed uit is niet vies en heeft laatst nog een K&N oliebeurt gehad

- Vacuumlek aan gasklephuis lijkt me vrijwel nihil, deze is vorige week vervangen, tevens alles slangen eromheen

- bougies, vorige week nog eruit gehad zagen er goed uit zijn +/- 3 maanden oud.

Zal kijken als ik iets kan vinden kwa beschadigingen / lekkages bij het inlaatspruitstuk.

de andere punten zou ik naar de garage toe moeten maar dat probeer ik zolang als het kan uit te stellen eerst zeker weten dat de omliggende onderdelen en instellingen kloppen.

Ik ga vanavond nog me nullast schakelaar meten had daarover iets gevonden dat die ook weleens de boosdoener kan zijn.
Reply With Quote
  #4  
Old 22-01-2008, 17:26
-spyrock-'s Avatar
-spyrock- -spyrock- is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 523
Default

Je bent op goed weg dan, eerst alles goed checken wat je zelf kan. En dan pas naar de garage.
Reply With Quote
  #5  
Old 22-01-2008, 20:13
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Rubber afdichting om stationaairafstelschroef ook vervangen?
Reply With Quote
  #6  
Old 23-01-2008, 07:42
blackphantom's Avatar
blackphantom blackphantom is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 136
Default

Gister weer druk bezig geweest en met wat verbetering!
De nullast schakelaar werkte prima, ik kwam echter een defecte stekker tegen naar een soort van sensor bij me spinnekop (zit ook vacuumslang op) hier zat een draadbreuk in, ik heb deze afgeknipt,verlengd,gesoldeerd en netjes een krimpkous eromheen gelegd, teven heb ik daarna de onsteking wat fijner afgsteld.

Het blokkie loopt als hij koud is nog beroerd 800 / 2000 toeren, echter zodra blokkie warm is loopt hij stationair op 1200 toeren, ik denk dat de onsteking nog niet 100% staat maar daarvoor moet ik even een stroboscoop zien te regelen.

Nu nog zoeken wara het probleem van de koude start vandaan komt, stekkers zijn goed (gecontroleerd)

@golf mkII 16v
- geen idee het is een 2ehandse pakkingen zijn wel vervangen en is grondig schoongemaakt, ik zal de rubberen afdichting controleren ergens op de dag.

@-spyrock-
Ik doe zoveel mogelijk zelf, auto heeft me al zoveel geld gekost (enkel de 2 revisie's al)
Reply With Quote
  #7  
Old 23-01-2008, 18:44
1800 16v kr's Avatar
1800 16v kr 1800 16v kr is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 797
Default

bij mij lag het aan het thermotijdschakelaar
aan de zijkant van de kop
bruine stekker erop

verder kunnen er heel veel redenen zijn

ik heb zelf ook heel veel geprobeerd met mijn kr

zal vanavond als ik tijd heb eens kijken of ik die topics nog kan vinden


verder onsteking aflaten stellen op tussen de 6 en 10 graden voor het dodepunt

co op 1,5 % normaal verbruik

3% vol vermogen
__________________
drive it like it's stolen

http://album.partyflock.nl/23660072.jpg
Reply With Quote
  #8  
Old 25-01-2008, 09:40
blackphantom's Avatar
blackphantom blackphantom is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 136
Default

Quote:
Originally Posted by 1800 16v kr
bij mij lag het aan het thermotijdschakelaar
aan de zijkant van de kop
bruine stekker erop

verder kunnen er heel veel redenen zijn

ik heb zelf ook heel veel geprobeerd met mijn kr

zal vanavond als ik tijd heb eens kijken of ik die topics nog kan vinden


verder onsteking aflaten stellen op tussen de 6 en 10 graden voor het dodepunt

co op 1,5 % normaal verbruik

3% vol vermogen


Bedankt voor je reply, ikzal kijken als ik vanmiddag langs garage kan rijden om de ontsteking en co te laten afstellen, heb hier helaas geen apparatuur voor.

Thermotijdschakelaar? wat voor stekker is dat en waar zit hij precies dan kan ik die eventueel even nakijken. Kan ik weer wat bij me 'try to do' lijst zetten
Reply With Quote
  #9  
Old 25-01-2008, 19:02
1800 16v kr's Avatar
1800 16v kr 1800 16v kr is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 797
Default

de thermotijd schakelaar zit onder de plastic flens onder de ontsteking
er zit een 2 polige bruine stekker op
__________________
drive it like it's stolen

http://album.partyflock.nl/23660072.jpg
Reply With Quote
  #10  
Old 26-01-2008, 08:42
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Let op als je die eruit draaid
Loopt koelvloeistof uit
Reply With Quote
  #11  
Old 15-12-2009, 14:22
conus's Avatar
conus conus is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 19
Send a message via AIM to conus
Default

je computer mischien, die rechts onder je ruit zit. (die kleine) had hetzelfde probleem.
ook

gr koen
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum