Golf 2 GTI 1.8 KR 16v stationair problemen (de zoveelste)
Al sinds ik de auto heb zit ik met het probleem dat deze niet stationair wilt gaan lopen.
Zelfs na een complete revisie is het probleem nog aanwezig. Het ene moment schiet het blok naar de 3000 toeren en blijft daar strak staan, het andere moment varieerd het tussen de 850/900 en 2000 toeren. Wat ik al heb geprobeerd: - Gasklephuis vervangen - Vacuumslangen vervangen - Spinnenkop (klep) schoongemaakt - STK (stappenmoter) schoongemaakt - Alle sensoren nagemeten Wat ik ook probeer niets lijkt te helpen. Ik heb het forum afgezocht en van alles geprobeerd wat ik tegen kwam. Wie o wie kan mij helpen met dit probleem. Ik ben ten einde raad en weet niet meer wat ik ermee aan moet. |
Mogelijkheden:
- slecht afgestelde stationair toerental. - luchtfilterelement verstopt/belemmerd. - vaccuum lek aan gasklephuis,inlaatspruitstuk,of omliggende slangen. - versleten,kapotte bougies. - Ongelijke of lage cilinder compressies (test doen) - nokkenas nokken versleten. - fout in het brandstof injectie systeem. succes |
Quote:
- luchfilterelement ziet er goed uit is niet vies en heeft laatst nog een K&N oliebeurt gehad - Vacuumlek aan gasklephuis lijkt me vrijwel nihil, deze is vorige week vervangen, tevens alles slangen eromheen - bougies, vorige week nog eruit gehad zagen er goed uit zijn +/- 3 maanden oud. Zal kijken als ik iets kan vinden kwa beschadigingen / lekkages bij het inlaatspruitstuk. de andere punten zou ik naar de garage toe moeten maar dat probeer ik zolang als het kan uit te stellen eerst zeker weten dat de omliggende onderdelen en instellingen kloppen. Ik ga vanavond nog me nullast schakelaar meten had daarover iets gevonden dat die ook weleens de boosdoener kan zijn. |
Je bent op goed weg dan, eerst alles goed checken wat je zelf kan. En dan pas naar de garage.
|
Rubber afdichting om stationaairafstelschroef ook vervangen?
|
Gister weer druk bezig geweest en met wat verbetering!
De nullast schakelaar werkte prima, ik kwam echter een defecte stekker tegen naar een soort van sensor bij me spinnekop (zit ook vacuumslang op) hier zat een draadbreuk in, ik heb deze afgeknipt,verlengd,gesoldeerd en netjes een krimpkous eromheen gelegd, teven heb ik daarna de onsteking wat fijner afgsteld. Het blokkie loopt als hij koud is nog beroerd 800 / 2000 toeren, echter zodra blokkie warm is loopt hij stationair op 1200 toeren, ik denk dat de onsteking nog niet 100% staat maar daarvoor moet ik even een stroboscoop zien te regelen. Nu nog zoeken wara het probleem van de koude start vandaan komt, stekkers zijn goed (gecontroleerd) @golf mkII 16v - geen idee het is een 2ehandse pakkingen zijn wel vervangen en is grondig schoongemaakt, ik zal de rubberen afdichting controleren ergens op de dag. @-spyrock- Ik doe zoveel mogelijk zelf, auto heeft me al zoveel geld gekost (enkel de 2 revisie's al) |
bij mij lag het aan het thermotijdschakelaar
aan de zijkant van de kop bruine stekker erop verder kunnen er heel veel redenen zijn ik heb zelf ook heel veel geprobeerd met mijn kr zal vanavond als ik tijd heb eens kijken of ik die topics nog kan vinden verder onsteking aflaten stellen op tussen de 6 en 10 graden voor het dodepunt co op 1,5 % normaal verbruik 3% vol vermogen |
Quote:
Bedankt voor je reply, ikzal kijken als ik vanmiddag langs garage kan rijden om de ontsteking en co te laten afstellen, heb hier helaas geen apparatuur voor. Thermotijdschakelaar? wat voor stekker is dat en waar zit hij precies dan kan ik die eventueel even nakijken. Kan ik weer wat bij me 'try to do' lijst zetten |
de thermotijd schakelaar zit onder de plastic flens onder de ontsteking
er zit een 2 polige bruine stekker op |
Let op als je die eruit draaid
Loopt koelvloeistof uit |
je computer mischien, die rechts onder je ruit zit. (die kleine) had hetzelfde probleem.
ook gr koen |
All times are GMT +1. The time now is 09:51. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.