#1
|
||||
|
||||
Misschien toch een 181..
Ik zit er steeds meer aan te denken om mijn Golf1 te verkopen en een Kubel (181) aan te schaffen.
Waar moet je op letten bij een Kubel?? wat zijn de prijzen voor zo'n auto en wat kan je dan verwachten? Een houden ze een beetje waarde als een Kever? Groeten Martijn |
#2
|
||||
|
||||
|
#3
|
||||
|
||||
Okee thanks
Moet ik gewoon op marktplaats, ebay enzo zoeken of zijn er speciale bedrijven en handelaren voor Kubels?? |
#4
|
||||
|
||||
bussiekomtzo is inmiddels al aardig 181 goeroe aan het worden zo dachten wij! vraag hem eens...
__________________
Fryske Âlde Skoalle Luchtkuolle (en Wetterkuolle) Gers Jarre Memmebatsers! Quote:
|
#5
|
||||
|
||||
Op marktplaats staan wel wat kubels tussen de 2000-3000 euro.
Heb er ook naar gekeken, maar de golf wil maar niet weg |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Ik wil mijn golfje nog niet weg doen.. ik wacht even 2-3 maanden.. maar op afgelopen meeting waren wat mensen heel positief over mijn golfje .. hopelijk is dat een goed voorteken voor als ik hem ga verkopen. |
#7
|
||||
|
||||
Hoe gaat trouwens het verlagen bij een kubel?? ik weet wel achter 2 tandjes naar beneden.. maar hoeveel mm komt hij dan dichter op het asfalt.. en hoe erg gaan je banden schuin staan? Voor verlaag je hem door spindels?? hoeveel mm is dat en heb je dan ook een versmalde vooras nodig?? en wat zou dit allemaal kosten?
|
#8
|
||||
|
||||
hangt ervan af of je een legerversie hebt of een burgerversie..
legerversie heeft reductiekasten, dan gaan de wielen schuin staan, de burgerversie heeft irs, dan blijven ze recht staan. met reductiekasten kun je niet te laag, want dan loopt de olie ook uit de reductiekasten. anders moet je "Djoek" eens een pm sturen die weet er ales van, van lage kubels. |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Dat is nieuw voor mij HJ, dat alleen een militaire uitvoering IRS heeft. Heeft er nml niks mee te maken. Is een wijziging geweest op 1 Maart '73. Alle kubel na 73 hebben IRS.Die kun je inderdaad achter makelijk 2 binnentanden verlagen.Wielen komen dan iets scheef te staan maar geeft verder geen probleem als je IRS hebt. Reductiekasten verbouwen naar keverbak en je bent laag zat. Voor gewoon een keveras met dropped spindels monteren en op de gewenste hoogte zetten. Spatborden zijn het struikelblok,banden gaan nml redeljk snel aanlopen in de wielkasten. Hieronder een foto van mijn kubel, met een 2" versmalde en verstelbare as. Geen dropped spindels.Veel lager als dit kan hij niet om nog 3cm veerweg te houden tussen de banden en de spatborden.
__________________
Airride kan dan wel net als siliconeborsten zijn. Nep!! But i like it!!! |
#10
|
||||
|
||||
Hoe heb jij hem achter verlaagd dan?? zoals je hierboven vertelde?? 2 tanden.. ik vind hem namelijk zo best mooi
Last edited by hajee : 03-05-2007 at 17:31. |
#11
|
||||
|
||||
Achter heb ik inderdaad de torsiestaven 2 binnentanden verzet.
Voor een 2" versmalde en verstelbare keveras met verlaagde fusseekogels.
__________________
Airride kan dan wel net als siliconeborsten zijn. Nep!! But i like it!!! |
#12
|
||||
|
||||
die van mij is van 72 " en heeft ook irs...
met spindels verlaagd en achter 2 tanden ( al veert ie nog wel ergens op iets hards aan het einde vd veerweg ) Last edited by sixpack : 03-05-2007 at 14:22. |
#13
|
||||
|
||||
Misschien een late '72er?
__________________
Airride kan dan wel net als siliconeborsten zijn. Nep!! But i like it!!! |
#14
|
||||
|
||||
zou kunnen ......
maar om even op het verhaal terug te komen ..... je komt altijd meer tegen dan je denkt ......rotte pekkies e.d. tenzij je een gerestaureerde koopt . denk aan bodemplaat, onderkant deuren,dorpels (ik had er geen meer) binnekant spatborden motorruimte .etc ( alles eigenlijk) waar staal zit |
#15
|
|||
|
|||
Ik heb een '78 met vertragingskasten, tenminste toen ik hem kocht!
|
#16
|
||||
|
||||
Origineel '78 of ingevoerd.
Modeljaar kan afwijken met bouwjaar. @sixpack. Wat is er met je neus gebeurt?
__________________
Airride kan dan wel net als siliconeborsten zijn. Nep!! But i like it!!! |
#17
|
||||
|
||||
Quote:
[Off topic] Wat ik me dan afvraag welke "burgers" kochten toendertijd een kubel, lijkt me nou niet de mooiste meest praktische auto uit die tijd....[Off topic]
__________________
Mijn project, '77 audi 50 Quote:
|
#18
|
||||
|
||||
Quote:
gecleaned |
#19
|
||||
|
||||
Quote:
Whaha.. alles clean bij jou he!!!
__________________
Airride kan dan wel net als siliconeborsten zijn. Nep!! But i like it!!! |
#20
|
||||
|
||||
Quote:
Ze zijn heel beperk gebouwd voor de "burger" gebruik. In Europa tenminste dan, voor de US markt een stuk meer.
__________________
Airride kan dan wel net als siliconeborsten zijn. Nep!! But i like it!!! |