Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Type 4 (411-412) & Thing (kubel, vw 181) (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=29)
-   -   Misschien toch een 181.. (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=31090)

Soumensch 01-05-2007 18:37

Misschien toch een 181..
 
Ik zit er steeds meer aan te denken om mijn Golf1 te verkopen en een Kubel (181) aan te schaffen.

Waar moet je op letten bij een Kubel?? wat zijn de prijzen voor zo'n auto en wat kan je dan verwachten? Een houden ze een beetje waarde als een Kever?

Groeten Martijn

evilnyntje 01-05-2007 18:42

http://www.volksforum.com/forum/sho...highlight=kubel

Zoekfunctie gaf dit.

Soumensch 02-05-2007 07:43

Okee thanks ;)

Moet ik gewoon op marktplaats, ebay enzo zoeken of zijn er speciale bedrijven en handelaren voor Kubels??

Split52 02-05-2007 08:13

bussiekomtzo is inmiddels al aardig 181 goeroe aan het worden zo dachten wij! vraag hem eens...

Edrik 02-05-2007 15:42

Op marktplaats staan wel wat kubels tussen de 2000-3000 euro.
Heb er ook naar gekeken, maar de golf wil maar niet weg :tongue:

Soumensch 02-05-2007 20:23

Quote:
Originally Posted by Edrik
Op marktplaats staan wel wat kubels tussen de 2000-3000 euro.
Heb er ook naar gekeken, maar de golf wil maar niet weg :tongue:


Ik wil mijn golfje nog niet weg doen.. ik wacht even 2-3 maanden.. maar op afgelopen meeting waren wat mensen heel positief over mijn golfje :D .. hopelijk is dat een goed voorteken voor als ik hem ga verkopen.

Soumensch 03-05-2007 09:51

Hoe gaat trouwens het verlagen bij een kubel?? ik weet wel achter 2 tandjes naar beneden.. maar hoeveel mm komt hij dan dichter op het asfalt.. en hoe erg gaan je banden schuin staan? Voor verlaag je hem door spindels?? hoeveel mm is dat en heb je dan ook een versmalde vooras nodig?? en wat zou dit allemaal kosten?

hajee 03-05-2007 10:35

hangt ervan af of je een legerversie hebt of een burgerversie..
legerversie heeft reductiekasten, dan gaan de wielen schuin staan,
de burgerversie heeft irs, dan blijven ze recht staan.
met reductiekasten kun je niet te laag, want dan loopt de olie ook uit de reductiekasten.
anders moet je "Djoek" eens een pm sturen die weet er ales van, van lage kubels.

Bussie komt zo 03-05-2007 11:32

Quote:
Originally Posted by hajee
hangt ervan af of je een legerversie hebt of een burgerversie..
legerversie heeft reductiekasten, dan gaan de wielen schuin staan,
de burgerversie heeft irs, dan blijven ze recht staan.
met reductiekasten kun je niet te laag, want dan loopt de olie ook uit de reductiekasten.
anders moet je "Djoek" eens een pm sturen die weet er ales van, van lage kubels.


Dat is nieuw voor mij HJ, dat alleen een militaire uitvoering IRS heeft.
Heeft er nml niks mee te maken. Is een wijziging geweest op 1 Maart '73.
Alle kubel na 73 hebben IRS.Die kun je inderdaad achter makelijk 2 binnentanden verlagen.Wielen komen dan iets scheef te staan maar geeft verder geen probleem als je IRS hebt.
Reductiekasten verbouwen naar keverbak en je bent laag zat.

Voor gewoon een keveras met dropped spindels monteren en op de gewenste hoogte zetten.
Spatborden zijn het struikelblok,banden gaan nml redeljk snel aanlopen in de wielkasten.
Hieronder een foto van mijn kubel, met een 2" versmalde en verstelbare as.
Geen dropped spindels.Veel lager als dit kan hij niet om nog 3cm veerweg te houden tussen de banden en de spatborden.



Soumensch 03-05-2007 12:41

Hoe heb jij hem achter verlaagd dan?? zoals je hierboven vertelde?? 2 tanden.. ik vind hem namelijk zo best mooi :rolleyes:

Bussie komt zo 03-05-2007 12:52

Achter heb ik inderdaad de torsiestaven 2 binnentanden verzet.
Voor een 2" versmalde en verstelbare keveras met verlaagde fusseekogels.

sixpack 03-05-2007 13:55

die van mij is van 72 " en heeft ook irs...

met spindels verlaagd en achter 2 tanden ( al veert ie nog wel ergens op iets hards aan het einde vd veerweg :confused: )





Bussie komt zo 03-05-2007 14:09

Misschien een late '72er?

sixpack 03-05-2007 14:27

zou kunnen ......

maar om even op het verhaal terug te komen .....
je komt altijd meer tegen dan je denkt ......rotte pekkies e.d.
tenzij je een gerestaureerde koopt .

denk aan bodemplaat, onderkant deuren,dorpels (ik had er geen meer) binnekant spatborden motorruimte .etc ( alles eigenlijk) waar staal zit :D

remko 03-05-2007 14:29

Ik heb een '78 met vertragingskasten, tenminste toen ik hem kocht!

Bussie komt zo 03-05-2007 15:02

Origineel '78 of ingevoerd.
Modeljaar kan afwijken met bouwjaar.

@sixpack. Wat is er met je neus gebeurt? :eek:

Berserker 03-05-2007 15:34

Quote:
Originally Posted by hajee
hangt ervan af of je een legerversie hebt of een burgerversie..


[Off topic] Wat ik me dan afvraag welke "burgers" kochten toendertijd een kubel, lijkt me nou niet de mooiste meest praktische auto uit die tijd....[Off topic]

sixpack 03-05-2007 16:37

Quote:
Originally Posted by Bussie komt zo
Origineel '78 of ingevoerd.
Modeljaar kan afwijken met bouwjaar.

@sixpack. Wat is er met je neus gebeurt? :eek:


gecleaned :D

Bussie komt zo 03-05-2007 17:13

Quote:
Originally Posted by sixpack
gecleaned :D

Whaha..
alles clean bij jou he!!! :thumbup:

Bussie komt zo 03-05-2007 17:20

Quote:
Originally Posted by Berserker
[Off topic] Wat ik me dan afvraag welke "burgers" kochten toendertijd een kubel, lijkt me nou niet de mooiste meest praktische auto uit die tijd....[Off topic]

Ze zijn heel beperk gebouwd voor de "burger" gebruik.
In Europa tenminste dan, voor de US markt een stuk meer.


All times are GMT +1. The time now is 21:32.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.