#1
|
|||
|
|||
keuze schroefset
Hey,
Ik heb nu een paar maanden een supersport schroefset onder me cabby zitten en ben hier ook wel redelijk tevreden over. Alleen nu ben ik stiekem toch wel aan het rondkijken voor een set die ff wat meer comfort heeft. Op de link is te zien hoe laag de auto nu is en met de nieuwe set wil ik toch ook wel die richting op. http://www.mijnalbum.nl/Album=AUPT7EXS Ik denk zelf aan een Koni of KW set, maar wat zijn jullie adviezen en evt ervaringen?? Alvast bedankt |
#2
|
||||
|
||||
Koni en KW, maar dan wel eentje die ook in hardheid kan stellen.
Suc7 ermee.
__________________
Dodge RAM 1500 |
#3
|
|||
|
|||
Of je neemt H&R.
Ik heb ook H&R onder mijn Golf 3 en niet in hardheid verstelbaar. Bevalt zeer goed.Niet te stug.Zit nog aardig wat comfort in.
__________________
Dutch.Dub member |
#4
|
|||
|
|||
kan je dan ook nog normaal door een klinkerweg bijv. rijden? als ik nu door een slechte weg rij zit ik echt te hobbelen, tis wel leuk in het begin, maar later word dat irritant.
|
#5
|
|||
|
|||
ik heb op mn golf 3 FK zitten.
persoonlijk vond ik dat niet te hard, gewoon lekker. |
#6
|
||||
|
||||
Hoeveel heb je hem nu verlaagd? Heb je dat al eens opgemeten. Niet elke schroefset kan even laag dus het is wel van belang dat je de huidige verlaging weet.
Aan de veren kun je ook wat veranderen, daar kan je de veerconstante van verlagen, gevolg is wel dat de veerweg groter word. Met een verlaagde auto is dat dus niet echt handig. Wat er dan inderdaad overblijft zijn de dempers. Je moet dus voor instelbare dempers gaan, of dempers die bewezen een lagere dempingsgraad hebben als je huidige dempers. Of je houd deze set en gaat op zoek naar een manier om andere dempers te kopen (enkel de patronen) en dat je deze vervolgens gaat monteren in je huidige veerpoten. |
#7
|
|||
|
|||
Ik heb zelf een schroefset van KW onder mn Golf Mk3. Alleen in hoogte verstelbaar overigens. Ik ben er tot nu toe erg tevreden over. Is niet al te stug, voor dagelijks gebruik is er goed mee te rijden.
|
#8
|
|||
|
|||
Quote:
Is heel goed te doen met een H&R set.
__________________
Dutch.Dub member |
#9
|
|||
|
|||
Quote:
Kan je misschien wat meer over het veranderen van de veerconstante vertellen?? Over aanlopen maak ik me niet druk, ik heb genoeg ruimte in de kasten met deze wielen. |
#10
|
||||
|
||||
Tuurlijk altijd!
De veerconstante is een feit, een vast iets. Daar kun je dus niks aan doen. Wel kun je veren zelf veranderen door er een ring af te zagen of ze te verwarmen, gevolg ze zijn waardeloos en ze kunnen weggegooid worden. Zelf kun je dus niks aan de veren doen. Veerconstante word bepaald door de kracht te meten die vereist is voor een bepaalde indrukking. Daar kun je dus niks aan doen. Wat wel bestaat is een lineare veer en een progressieve veer. Bij een lineare veer is constant dezelfde kracht nodig om de veer een cm verder in te drukken. Bij een progressieve veer is deze variabel/verandelijk. Meestal is het dan zo dat het eerste stuk van de indrukking minder kracht kost, vervolgens zul je dan opeens een knik zien en dan zal de grafiek (van de meting) stijler lopen. Daar kun je dus iets aan doen -> custom veren laten ontwikkelen. Maar de veren die je nu hebt zijn gewoon goed. Je gaat verlagen, gevolg de veerweg word korter terwijl het wagengewicht gelijk blijft. De veerconstante word dus aangepast. Ik wil anders wel grafieken laten zien en berekeningen maar ik hoop dat ik je zo voldoende uitgelegt heb. Zo niet pm maar, dan weet je zeker dat ik reageer! Maargoed als je niet zo wilt stuiteren op kinderkopjes wegen dan zeg ik dempers. Misschien zelf elektronisch gestuurde dempers... |
#11
|
||||
|
||||
Ik rij dagelijks met een supersport op standje zeer laag (op zn laagst dus), ik mijd zoveel mogelijk klinkerweggetjes, dat is inderdaad niks.
__________________
'95 Golf III GTI 16v (ABF) |
#13
|
||||
|
||||
hey hallie
\ zoals sommige zeggen ander neem je een set met hardheid verstelling denk aan koni,h&r,weitec ofzo maar jah dan betaal je er naturlijk ook wel wat voor
__________________
Vw Golf Mk5 Gti Bwa Stage 3
|
#14
|
|||
|
|||
bedankt voor de reacties, maar het zal helaas ff moeten wachten. me auto heeft namelijk net een tik op ze kont gehad
|
#15
|
||||
|
||||
hmm fijn voor je kontje als het niet je eigen schuld is heb je een schroefset voor nik shihih
__________________
life is short, so live it |
#16
|
|||
|
|||
en dan met schade rond blijven rijden zeker??
|
#17
|
||||
|
||||
klote man voor je
is niet te erg hoop ik anders zien ik het vanavond wel hoop dat het goed komt
__________________
Vw Golf Mk5 Gti Bwa Stage 3
|
#18
|
|||
|
|||
schade valt mee hoor.
|
#19
|
|||
|
|||
of je neemt een vogtland set
super set... niet goedkoop maar wel zeer goed...
__________________
- 1999 Audi S4 Sedan V6 2.7Bi-t 363pk/568nm MRC Tuned. - 1996 Audi A4 Sedan 1.9TDi 110pk - 1990 VW Corrado G60 - 1989 VW Corrado 2.0 8v - 1986 VW Polo Steilheck 1.05 |
#20
|
||||
|
||||
of je w8 weer op een autoshow in essen:P
__________________
Vw Golf Mk5 Gti Bwa Stage 3
|