Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Vento MK III (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   keuze schroefset (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=18526)

hallie mk3 02-03-2006 17:12

keuze schroefset
 
Hey,

Ik heb nu een paar maanden een supersport schroefset onder me cabby zitten en ben hier ook wel redelijk tevreden over. Alleen nu ben ik stiekem toch wel aan het rondkijken voor een set die ff wat meer comfort heeft.

Op de link is te zien hoe laag de auto nu is en met de nieuwe set wil ik toch ook wel die richting op.

http://www.mijnalbum.nl/Album=AUPT7EXS

Ik denk zelf aan een Koni of KW set, maar wat zijn jullie adviezen en evt ervaringen??

Alvast bedankt ;)

Larsv5 02-03-2006 17:14

Koni en KW, maar dan wel eentje die ook in hardheid kan stellen.

Suc7 ermee.

John 02-03-2006 17:26

Of je neemt H&R.
Ik heb ook H&R onder mijn Golf 3 en niet in hardheid verstelbaar.
Bevalt zeer goed.Niet te stug.Zit nog aardig wat comfort in.

hallie mk3 02-03-2006 17:29

kan je dan ook nog normaal door een klinkerweg bijv. rijden? als ik nu door een slechte weg rij zit ik echt te hobbelen, tis wel leuk in het begin, maar later word dat irritant.

tdiwolf 02-03-2006 17:38

ik heb op mn golf 3 FK zitten.

persoonlijk vond ik dat niet te hard, gewoon lekker.

RubenD 02-03-2006 17:43

Hoeveel heb je hem nu verlaagd? Heb je dat al eens opgemeten. Niet elke schroefset kan even laag dus het is wel van belang dat je de huidige verlaging weet.

Aan de veren kun je ook wat veranderen, daar kan je de veerconstante van verlagen, gevolg is wel dat de veerweg groter word. Met een verlaagde auto is dat dus niet echt handig. Wat er dan inderdaad overblijft zijn de dempers. Je moet dus voor instelbare dempers gaan, of dempers die bewezen een lagere dempingsgraad hebben als je huidige dempers. Of je houd deze set en gaat op zoek naar een manier om andere dempers te kopen (enkel de patronen) en dat je deze vervolgens gaat monteren in je huidige veerpoten.

GEENGTI 02-03-2006 18:57

Ik heb zelf een schroefset van KW onder mn Golf Mk3. Alleen in hoogte verstelbaar overigens. Ik ben er tot nu toe erg tevreden over. Is niet al te stug, voor dagelijks gebruik is er goed mee te rijden.

John 02-03-2006 19:03

Quote:
Originally Posted by hallie mk3
kan je dan ook nog normaal door een klinkerweg bijv. rijden? als ik nu door een slechte weg rij zit ik echt te hobbelen, tis wel leuk in het begin, maar later word dat irritant.


Is heel goed te doen met een H&R set.

hallie mk3 03-03-2006 19:14

Quote:
Originally Posted by RubenD
Hoeveel heb je hem nu verlaagd? Heb je dat al eens opgemeten. Niet elke schroefset kan even laag dus het is wel van belang dat je de huidige verlaging weet.

Aan de veren kun je ook wat veranderen, daar kan je de veerconstante van verlagen, gevolg is wel dat de veerweg groter word. Met een verlaagde auto is dat dus niet echt handig. Wat er dan inderdaad overblijft zijn de dempers. Je moet dus voor instelbare dempers gaan, of dempers die bewezen een lagere dempingsgraad hebben als je huidige dempers. Of je houd deze set en gaat op zoek naar een manier om andere dempers te kopen (enkel de patronen) en dat je deze vervolgens gaat monteren in je huidige veerpoten.


Kan je misschien wat meer over het veranderen van de veerconstante vertellen??

Over aanlopen maak ik me niet druk, ik heb genoeg ruimte in de kasten met deze wielen.

RubenD 03-03-2006 19:22

Tuurlijk altijd!

De veerconstante is een feit, een vast iets. Daar kun je dus niks aan doen. Wel kun je veren zelf veranderen door er een ring af te zagen of ze te verwarmen, gevolg ze zijn waardeloos en ze kunnen weggegooid worden.

Zelf kun je dus niks aan de veren doen.

Veerconstante word bepaald door de kracht te meten die vereist is voor een bepaalde indrukking. Daar kun je dus niks aan doen. Wat wel bestaat is een lineare veer en een progressieve veer.

Bij een lineare veer is constant dezelfde kracht nodig om de veer een cm verder in te drukken. Bij een progressieve veer is deze variabel/verandelijk. Meestal is het dan zo dat het eerste stuk van de indrukking minder kracht kost, vervolgens zul je dan opeens een knik zien en dan zal de grafiek (van de meting) stijler lopen.

Daar kun je dus iets aan doen -> custom veren laten ontwikkelen. Maar de veren die je nu hebt zijn gewoon goed. Je gaat verlagen, gevolg de veerweg word korter terwijl het wagengewicht gelijk blijft. De veerconstante word dus aangepast.

Ik wil anders wel grafieken laten zien en berekeningen maar ik hoop dat ik je zo voldoende uitgelegt heb. Zo niet pm maar, dan weet je zeker dat ik reageer!

Maargoed als je niet zo wilt stuiteren op kinderkopjes wegen dan zeg ik dempers. Misschien zelf elektronisch gestuurde dempers...

Klaas16v 03-03-2006 19:39

Ik rij dagelijks met een supersport op standje zeer laag (op zn laagst dus), ik mijd zoveel mogelijk klinkerweggetjes, dat is inderdaad niks.

Christiaan 03-03-2006 20:11

Of je gebruikt de zoekfunctie op het forum.. hier zijn al zoooveeeel topics over geweest...

NeFReT 03-03-2006 21:25

hey hallie
\

zoals sommige zeggen

ander neem je een set met hardheid verstelling

denk aan koni,h&r,weitec ofzo

maar jah dan betaal je er naturlijk ook wel wat voor

hallie mk3 03-03-2006 23:07

bedankt voor de reacties, maar het zal helaas ff moeten wachten. me auto heeft namelijk net een tik op ze kont gehad:(

stijnex16v 04-03-2006 09:50

hmm fijn voor je kontje als het niet je eigen schuld is heb je een schroefset voor nik shihih

hallie mk3 04-03-2006 17:18

en dan met schade rond blijven rijden zeker??

NeFReT 04-03-2006 17:26

klote man voor je

is niet te erg hoop ik

anders zien ik het vanavond wel

hoop dat het goed komt;)

hallie mk3 04-03-2006 17:36

schade valt mee hoor.

rogek 05-03-2006 17:52

of je neemt een vogtland set ;)

super set... niet goedkoop maar wel zeer goed...

NeFReT 08-03-2006 14:50

of je w8 weer op een autoshow in essen:D:D:P


All times are GMT +1. The time now is 15:44.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.