Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 01-12-2005, 23:43
Gijs's Avatar
Gijs Gijs is offline
Volksforum Crew - Gijsmans
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 7,362
Send a message via MSN to Gijs
Default Diesel starten

Hallo allemaal,

Ben nu zover dat ik de Jetta kan starten. Alles zit aangesloten, behalve de vulhals (daar moet nog wat gelast worden )

Nu starten we via een andere auto (ook diesel) want dan gooit ie hem beter rond (mijn accu is nieuw, maar alweer 3 weken "oud" ofzo)

Nu is mijn vraag; wat is de standaard handeling om het brandstof systeem te ontluchten? We hebben via de brandstofslang die aan de filter zit de pomp vol laten lopen. Verder hebben we de gloeibougie's een halve slag los gehaald, starten totdat er diesel uit kwam sijpelen. Toen we gingen starten kwam er weer valse lucht in. Kan dit komen omdat er geen vulhals op de tank is aangesloten

Graag wat hulp gevraagd, en tevens hoe de bekende sleutelaar een 1600D ontlucht

Alvast bedankt!
__________________

'11 Polo 6R bluemotion TDI
'05 BMW 130i trackday
'93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD
'91 Golf Syncro Country
'89 Daihatsu Feroza
'86 Passat Variant Syncro
Reply With Quote
  #2  
Old 02-12-2005, 00:21
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

Ontluchten gaat vanzelf Dat is t mooie van de hele Bosch setup. Als de motor loopt zie je altijd wel wat luchtbelletjes in het begin, ff laten draaien en dan verdwijnt het vanzelf. Retour btw ook aangesloten?
__________________
Passat B1 LS
Passat B8 Businessline R
Reply With Quote
  #3  
Old 02-12-2005, 11:15
Gijs's Avatar
Gijs Gijs is offline
Volksforum Crew - Gijsmans
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 7,362
Send a message via MSN to Gijs
Default

Dus een kwestie van ff alles weer controleren en dan maar gewoon doorstarten...

Alvast bedankt

Btw, volgens mij staat alles op tijd. Op het vliegwiel (koppeling) zit een rood streepje, dat moet bovenin staan, dan staat cilinder 1 bovenin op het dode punt. De brandstofpomp staat gelijk met de 2 in-kepingen aan de linker kant..

Wat moet ik nog meer controleren?
Ook staat in de vraagbaak dat je distributiesnaar op een bepaalde spanning moet zitten. Daar is speciaal gereedschap voor nodig, maar is dat ook anders te meten misschien?
__________________

'11 Polo 6R bluemotion TDI
'05 BMW 130i trackday
'93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD
'91 Golf Syncro Country
'89 Daihatsu Feroza
'86 Passat Variant Syncro
Reply With Quote
  #4  
Old 02-12-2005, 20:13
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

Ja hoor, op t langste stuk moet je em tussen je duim en je wijsvinger ongeveer een kwartslag kunnen draaien. Dat hulpstukje is n soort knop met n veer erin, die veer heeft exact de juiste voorspanning, kun je dan eenvoudig op dat gereedschapje aflezen.
__________________
Passat B1 LS
Passat B8 Businessline R
Reply With Quote
  #5  
Old 02-12-2005, 21:54
fre-golf1-16v's Avatar
fre-golf1-16v fre-golf1-16v is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 490
Default

ik begrijp een ding niet hoe kan er diesel uit de gloeibougies komen en als alles optijd staat moet hij gewoon lopen
Reply With Quote
  #6  
Old 02-12-2005, 22:46
Gijs's Avatar
Gijs Gijs is offline
Volksforum Crew - Gijsmans
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 7,362
Send a message via MSN to Gijs
Default

Als er lucht in het systeem zit loopt een diesel nooit
__________________

'11 Polo 6R bluemotion TDI
'05 BMW 130i trackday
'93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD
'91 Golf Syncro Country
'89 Daihatsu Feroza
'86 Passat Variant Syncro
Reply With Quote
  #7  
Old 02-12-2005, 23:16
Arie's Avatar
Arie Arie is offline
Forum regular
 
Join Date: May 2004
Posts: 60
Send a message via MSN to Arie
Default

laat je gloeibougies maar lekker zitten hoor!!!
Maar wat je moet doen is je verstuiverleidingen ff losdraaien en 1 voor 1 weer vastdraaien als er brandstof uit komt en als ie dan loopt kan ie raar tikken maar dat komt gewoon door de lucht in de leiding.
Het kan zijn dat dat pas na een kwartier minder word dat tikken.

succes ermee
Reply With Quote
  #8  
Old 02-12-2005, 23:46
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

En lang lang lang LANG doorstarten, kan echt een hele tijd duren.
je kunt het proces wat versnellen door aan de retourslang te lurken totdat je je mond vol met diesel hebt...dan staat de pomp alvast vol
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #9  
Old 03-12-2005, 11:40
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

Smakelijk
__________________
Passat B1 LS
Passat B8 Businessline R
Reply With Quote
  #10  
Old 03-12-2005, 11:50
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Smaakt niet eens echt vies...
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #11  
Old 03-12-2005, 17:36
Thomas78's Avatar
Thomas78 Thomas78 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 353
Send a message via MSN to Thomas78
Default

Vandaag net het brandstof filter "laten" (@sjon; ) van mij SDI vervangen. Niks ontluchten, gewoon weer aansluiten en starten. En het duurde idd een hele tijd voordat hij weer aansloeg.
__________________
-
'03 Seat Ibiza 1.9 TDI
'83 Polo Classic
'85 Polo Coupe

Member of;

# VW Polo Club Holland
# Polo 86c Register
# TDI Site
Reply With Quote
  #12  
Old 04-12-2005, 16:05
Gijs's Avatar
Gijs Gijs is offline
Volksforum Crew - Gijsmans
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 7,362
Send a message via MSN to Gijs
Default

De koffiemolen start! Hij start alleen nog niet op eigen kracht... denk dat ie niet goed oplaait, accu is nieuw.. Maar het begin is er Keer goed af laten stellen, en dan kan de km stand verdubbelt worden (217.000 at the moment..) Thnx allemaal!
__________________

'11 Polo 6R bluemotion TDI
'05 BMW 130i trackday
'93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD
'91 Golf Syncro Country
'89 Daihatsu Feroza
'86 Passat Variant Syncro
Reply With Quote
  #13  
Old 05-12-2005, 15:27
Sander's Avatar
Sander Sander is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 2,280
Default

Quote:
Originally Posted by Stijn
Smaakt niet eens echt vies...


Bij jouw smaakt het ook naar sla-olie ipv diesel
__________________
I love airride.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum