Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Diesel starten (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=15644)

Gijs 01-12-2005 23:43

Diesel starten
 
Hallo allemaal,

Ben nu zover dat ik de Jetta kan starten. Alles zit aangesloten, behalve de vulhals (daar moet nog wat gelast worden :()

Nu starten we via een andere auto (ook diesel) want dan gooit ie hem beter rond (mijn accu is nieuw, maar alweer 3 weken "oud" ofzo)

Nu is mijn vraag; wat is de standaard handeling om het brandstof systeem te ontluchten? We hebben via de brandstofslang die aan de filter zit de pomp vol laten lopen. Verder hebben we de gloeibougie's een halve slag los gehaald, starten totdat er diesel uit kwam sijpelen. Toen we gingen starten kwam er weer valse lucht in. Kan dit komen omdat er geen vulhals op de tank is aangesloten :confused:

Graag wat hulp gevraagd, en tevens hoe de bekende sleutelaar een 1600D ontlucht :)

Alvast bedankt!

Marco 02-12-2005 00:21

Ontluchten gaat vanzelf :) Dat is t mooie van de hele Bosch setup. Als de motor loopt zie je altijd wel wat luchtbelletjes in het begin, ff laten draaien en dan verdwijnt het vanzelf. Retour btw ook aangesloten?

Gijs 02-12-2005 11:15

Dus een kwestie van ff alles weer controleren en dan maar gewoon doorstarten...

Alvast bedankt :)

Btw, volgens mij staat alles op tijd. Op het vliegwiel (koppeling) zit een rood streepje, dat moet bovenin staan, dan staat cilinder 1 bovenin op het dode punt. De brandstofpomp staat gelijk met de 2 in-kepingen aan de linker kant..

Wat moet ik nog meer controleren?
Ook staat in de vraagbaak dat je distributiesnaar op een bepaalde spanning moet zitten. Daar is speciaal gereedschap voor nodig, maar is dat ook anders te meten misschien?

Marco 02-12-2005 20:13

Ja hoor, op t langste stuk moet je em tussen je duim en je wijsvinger ongeveer een kwartslag kunnen draaien. Dat hulpstukje is n soort knop met n veer erin, die veer heeft exact de juiste voorspanning, kun je dan eenvoudig op dat gereedschapje aflezen.

fre-golf1-16v 02-12-2005 21:54

ik begrijp een ding niet hoe kan er diesel uit de gloeibougies komen en als alles optijd staat moet hij gewoon lopen

Gijs 02-12-2005 22:46

Als er lucht in het systeem zit loopt een diesel nooit :)

Arie 02-12-2005 23:16

laat je gloeibougies maar lekker zitten hoor!!!
Maar wat je moet doen is je verstuiverleidingen ff losdraaien en 1 voor 1 weer vastdraaien als er brandstof uit komt en als ie dan loopt kan ie raar tikken maar dat komt gewoon door de lucht in de leiding.
Het kan zijn dat dat pas na een kwartier minder word dat tikken.

succes ermee :)

Stijn 02-12-2005 23:46

En lang lang lang LANG doorstarten, kan echt een hele tijd duren.
je kunt het proces wat versnellen door aan de retourslang te lurken totdat je je mond vol met diesel hebt...dan staat de pomp alvast vol :)

Marco 03-12-2005 11:40

Smakelijk :)

Stijn 03-12-2005 11:50

Smaakt niet eens echt vies...

Thomas78 03-12-2005 17:36

Vandaag net het brandstof filter "laten" (@sjon; ;) ) van mij SDI vervangen. Niks ontluchten, gewoon weer aansluiten en starten. En het duurde idd een hele tijd voordat hij weer aansloeg.

Gijs 04-12-2005 16:05

De koffiemolen start! Hij start alleen nog niet op eigen kracht... denk dat ie niet goed oplaait, accu is nieuw.. Maar het begin is er :D Keer goed af laten stellen, en dan kan de km stand verdubbelt worden (217.000 at the moment..) Thnx allemaal! :cool:

Sander 05-12-2005 15:27

Quote:
Originally Posted by Stijn
Smaakt niet eens echt vies...


Bij jouw smaakt het ook naar sla-olie ipv diesel :tongue:


All times are GMT +1. The time now is 11:07.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.