#1
|
|||
|
|||
motor van moment vergaan en terug zetten
Goede dag alle
Ik was iets te fanatiek toen ik de spanning van de distributieriem haalde en daar door schoot hij helemaal los nu stont de nokkenas en de brandstof pomp nog hier (te controleren door plaat achter in de nokkenas en de Blokkeer pen in de pomp). Toen ik keek in het gat bij het vliegwiel zag ik niet echt de markering of de krukas goed staat. Nu is mijn vraag kan je dat ook anders goed zetten. En als hij een tand verkeert staat waar merkje dat aan of loop de motor dan nog goed Het gaat hier om een 1.6td uit een caddy mk1 Ik hoor het graag alvast bedankt
__________________
let niet op mijn type fouten ik heb Dyslexie |
#2
|
||||
|
||||
Als hij een tand verkeerd staat dan merk je dat aan het slecht lopen van de motor.
__________________
VW Polo 2F 1.3 '94 Mazda MX5 '90 Mitsubishi Lancer Evolution III '95 Suzuki Swift 1.3i '99 VW Kever 1200 '83 Ford Fiësta 1.3i '94 VW Golf II 1.6 '88 VW Up! 75pk '12 |
#3
|
||||
|
||||
1 tand is verkeerd is niet goed.
dan spuit de pomp ook niet goed. je moet m gewoon bij het vliegwiel goed zetten en dan proberen de riem er zo op te krijgen dat hij goed staat. |
#4
|
|||
|
|||
Het probleem is juist dat er op het vlieg wel niets te vinden is om gelijk te zetten
__________________
let niet op mijn type fouten ik heb Dyslexie |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
Het kan wel eventjes zoeken zijn. De enige tip die ik je kan geven is zeer traag draaien aan de krukas. Of de wagen in versnelling zetten en voorzichtjes de wagen verduwen als de wielen op de grond staan. Dan kan je draaien en kijken, want je bent er zo over. misschien ook deze thread bekijken http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=27854 succes |
#6
|
||||
|
||||
Moet een inkeping zitten.
Of hij heeft nooit goed op tijd gestaan. Ff voorzichtig met dop19 op de kruk ronddraaien en iemand ff bij de dop in de bak laten kijken tot de inkeping voorbij komt. Je moet de complete dop eruit pakken, niet alleen dat kleine dopje loshalen want dan zie je m niet. |
#7
|
||||
|
||||
Je kan ook als je de bougie uit de 1e cilinder draait de zuiger zien op een gegeven moment , als die helemaal bovenin staat dan moet de krukas in bdp staan.
Als je dan in de bak het teken niet ziet moet je nog eens 180 graden verder draaien. De rotor in de verdelerkap moet ook naar bougie kabel 1 wijzen dan als de ontsteking nog goed staat. Maar ik kijk altijd in het bougie gat en daarna in de bak. Want dan kan ik ook in me eentje het merkje op het vliegwiel vinden. |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Gaat hier om een diesel |
#9
|
|||
|
|||
Bedankt voor de reactie
De motor loop weer netjes en rijd goed maar heb hem wel op de gok goed gezet omdat ik een bril moet gaan aanschaffen want kon het streepje echt niet vinden en ook mij pa niet
__________________
let niet op mijn type fouten ik heb Dyslexie |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Was niet helemaal meer wakker denk ik hahahaha |