Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Algemeen (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   motor van moment vergaan en terug zetten (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=138511)

blue devil 17-08-2016 05:33

motor van moment vergaan en terug zetten
 
Goede dag alle

Ik was iets te fanatiek toen ik de spanning van de distributieriem haalde en daar door schoot hij helemaal los nu stont de nokkenas en de brandstof pomp nog hier (te controleren door plaat achter in de nokkenas en de Blokkeer pen in de pomp). Toen ik keek in het gat bij het vliegwiel zag ik niet echt de markering of de krukas goed staat.
Nu is mijn vraag kan je dat ook anders goed zetten. En als hij een tand verkeert staat waar merkje dat aan of loop de motor dan nog goed

Het gaat hier om een 1.6td uit een caddy mk1

Ik hoor het graag alvast bedankt

Broer Konijn 17-08-2016 10:31

Als hij een tand verkeerd staat dan merk je dat aan het slecht lopen van de motor.

Johan1982MK1 17-08-2016 10:33

1 tand is verkeerd is niet goed.
dan spuit de pomp ook niet goed.
je moet m gewoon bij het vliegwiel goed zetten en dan proberen de riem er zo op te krijgen dat hij goed staat.

blue devil 17-08-2016 18:19

Het probleem is juist dat er op het vlieg wel niets te vinden is om gelijk te zetten

Quartz 17-08-2016 19:45

Quote:
Originally Posted by blue devil
Het probleem is juist dat er op het vlieg wel niets te vinden is om gelijk te zetten


Het kan wel eventjes zoeken zijn. De enige tip die ik je kan geven is zeer traag draaien aan de krukas. Of de wagen in versnelling zetten en voorzichtjes de wagen verduwen als de wielen op de grond staan. Dan kan je draaien en kijken, want je bent er zo over.

misschien ook deze thread bekijken :thumbup:
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=27854

succes

Johan1982MK1 17-08-2016 22:06

Moet een inkeping zitten.
Of hij heeft nooit goed op tijd gestaan.
Ff voorzichtig met dop19 op de kruk ronddraaien en iemand ff bij de dop in de bak laten kijken tot de inkeping voorbij komt.
Je moet de complete dop eruit pakken, niet alleen dat kleine dopje loshalen want dan zie je m niet.

Kevert 18-08-2016 20:22

Je kan ook als je de bougie uit de 1e cilinder draait de zuiger zien op een gegeven moment , als die helemaal bovenin staat dan moet de krukas in bdp staan.
Als je dan in de bak het teken niet ziet moet je nog eens 180 graden verder draaien.
De rotor in de verdelerkap moet ook naar bougie kabel 1 wijzen dan als de ontsteking nog goed staat.
Maar ik kijk altijd in het bougie gat en daarna in de bak.
Want dan kan ik ook in me eentje het merkje op het vliegwiel vinden.

Johan1982MK1 18-08-2016 20:43

Quote:
Originally Posted by Kevert
Je kan ook als je de bougie uit de 1e cilinder draait de zuiger zien op een gegeven moment , als die helemaal bovenin staat dan moet de krukas in bdp staan.
Als je dan in de bak het teken niet ziet moet je nog eens 180 graden verder draaien.
De rotor in de verdelerkap moet ook naar bougie kabel 1 wijzen dan als de ontsteking nog goed staat.
Maar ik kijk altijd in het bougie gat en daarna in de bak.
Want dan kan ik ook in me eentje het merkje op het vliegwiel vinden.



Gaat hier om een diesel ;)

blue devil 21-08-2016 09:29

Bedankt voor de reactie

De motor loop weer netjes en rijd goed maar heb hem wel op de gok goed gezet omdat ik een bril moet gaan aanschaffen want kon het streepje echt niet vinden en ook mij pa niet :screwy:

Kevert 28-08-2016 22:15

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
Gaat hier om een diesel ;)


Was niet helemaal meer wakker denk ik hahahaha :redface: :D


All times are GMT +1. The time now is 18:26.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.