Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 28-02-2014, 14:49
Michel1982 Michel1982 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2013
Posts: 52
Default En nog een Mk1 --> 20vt

Zo, beste Volkswagen liefhebbers. Bij deze zal ik ook eens een projectpagina aanmaken voor mijn Golf Mk1.

Nadat ik mijn niet afgeronde project (Mazda 323F BG) de deur uit had gedaan, begon ik de zwarte handen en de oliegeur een beetje te missen. Mijn vrouw en ik hadden in de tijd een polo uit 2001 gekocht en sindsdien is het VAG-virus toegeslagen. Ik heb toen een Golf Mk1 1.1 GLS uit 1983 gekocht. Na wikken en wegen of er een turbo of webers in zouden komen is toch de keuze gegaan voor een turbo blokje, en wel een 1.8 20VT uit een Audi TT met 180pk standaard, maar gechipt tot net boven de 200. Ik heb de auto nu een klein jaar. Hieronder een kleine fotoreportage van het afgelopen jaar.

De auto bij aankomst bij mij thuis







De garage waar het allemaal gaat gebeuren









En een paar reservespulletjes, gekregen bij de auto





Het nieuwe blok



Demontage









Ruitje verwijderen



The master at work



Zo gaat die goed



Blok verwijderen redneck style





leeg



En schoon






Status heden







Ondertussen ook nog het een en ander gekocht voor de golf









22mm HRC inclusief remdrukbegrenzers



Lampjes





Motorsteunen





Pakketje met 100mm assen



Niet op de foto, wel binnen of is besteld:
- Nieuwe koppelingskabel
- G60 remmen inclusief adaptersteunen
- Seat Ibiza 2.0 16V cupra radiator
- Mercedes sprinter intercooler
-16V spanrol (ivm nieuwe motorsteun)
Reply With Quote
  #2  
Old 28-02-2014, 14:59
arnus71's Avatar
arnus71 arnus71 is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,938
Default

Welkom en goed bezig!
__________________
'10 Skoda Yeti
'95 Golf GT
Reply With Quote
  #3  
Old 28-02-2014, 15:06
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 2,509
Default

Leuk project, basis heb je in ieder geval goed gekozen, wat een geweldige kas!

Het originele interieur kun je hier wel kwijt komen denk ik zo...

Last edited by Barn171 : 28-02-2014 at 15:15.
Reply With Quote
  #4  
Old 28-02-2014, 18:54
sciroccoGTII sciroccoGTII is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 1,281
Default

De assen zijn goed terecht gekomen zo te zien! Succes met je project.
__________________
Scirocco 1 `78 Autocross
Hustler GT Buggy project `73
Scirocco GT2 project `91
VW vrije-standaard cross project

Daily : Scirocco GT 1.6 '85 47.000km


Golf GTI `81 Sold!
Reply With Quote
  #5  
Old 28-02-2014, 19:55
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

Leuk project 1.8T op digifant?
Reply With Quote
  #6  
Old 28-02-2014, 21:43
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

Leuk project hoor!! Ma 20vt op digifant niet doen. Begin van berg ellende.
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb.

Immo off voor de digi 3.8 en me7
Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1


KABELBOOM OP MAAT vag only.
Reply With Quote
  #7  
Old 28-02-2014, 22:16
Dokter D's Avatar
Dokter D Dokter D is offline
Draaideur donateur - MKII=Life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 3,846
Default

Ziet er goed uit! Inderdaad niet op digifant laten lopen...
Reply With Quote
  #8  
Old 01-03-2014, 07:31
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,830
Default

heel goed bezig . succes met opbouw
__________________
golf 1 v6 bde

steune setjes vr6 v6 r32 , mk1 INFO PB ,
Reply With Quote
  #9  
Old 01-03-2014, 07:55
Ron mk1 Ron mk1 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,176
Default

Quote:
Originally Posted by Pewi Vwteam
Leuk project hoor!! Ma 20vt op digifant niet doen. Begin van berg ellende.


Net zoals de audi a3 die ik weer terug gebouwd heb naar origineel.

( niks met dit project te maken , maar toch ff vertellen)

audi a3 uit 2000 , ombebouwd naar 2.0 tfsi maar:

Inlaat eraf gehaald en standaard agu inlaat erop , met standaard ontsteking en agu ecu

Blok was stuk gelopen en heb hem voor de klant weer terug gebouwd naar origineel


Volgens mij is dat hier ook een beetje aan het gebeuren , persoonlijk zou ik toch kiezen voor een originele ecu en die dan laten chippen en bewerken .
Stuk veiliger en moderener qua techniek en snelheid van de ecu.

Natuurlijk wel een heel leuk project dit , en een mooie basis om mee te beginnen
Reply With Quote
  #10  
Old 01-03-2014, 09:07
Michel1982 Michel1982 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2013
Posts: 52
Default

Geen paniek allemaal, er komt de originele chip op te zitten
Reply With Quote
  #11  
Old 07-03-2014, 12:50
Michel1982 Michel1982 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2013
Posts: 52
Default

Hier even een kleine update wat er allemaal deze week is gebeurd:

Stuurbekrachtiging gemonteerd



Accubak compleet verwijderd



Steun weggehaald (wordt zaterdag gelast)



Intercooler gemonteerd



Radiator gemonteerd



HRC inclusief remdrukregelaars op een grotere rembekrachtiger gemonteerd en geïnstalleerd



Oud vs nieuw

Reply With Quote
  #12  
Old 07-03-2014, 13:14
skywalker38 skywalker38 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,055
Default

Lekker bezig,ben wel jaloers op die mooie garage aan huis
Dat is toch wel iets dat ik ontzettend mis
Reply With Quote
  #13  
Old 07-03-2014, 14:03
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

mooi project! vind het super combie 20vt in een golf 1
Reply With Quote
  #14  
Old 07-03-2014, 16:52
riendert's Avatar
riendert riendert is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 966
Default

Zier er keurig uit allemaal!

Waar heb je die remdruk begrenzers vandaan?
Reply With Quote
  #15  
Old 07-03-2014, 17:11
Michel1982 Michel1982 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2013
Posts: 52
Default

Quote:
Originally Posted by riendert
Zier er keurig uit allemaal!

Waar heb je die remdruk begrenzers vandaan?


Bolku tuning, samen met de hrc.
Reply With Quote
  #16  
Old 11-03-2014, 12:27
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

Quote:
Originally Posted by riendert
Zier er keurig uit allemaal!

Waar heb je die remdruk begrenzers vandaan?


Ik kan ze ook leveren, stukje goedkoper zelfs
Reply With Quote
  #17  
Old 11-03-2014, 19:34
rondekker1983's Avatar
rondekker1983 rondekker1983 is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 731
Default

Ja deze zijn wel heel duur
Wat kosten ze bij jouw?
__________________
History
Vw Jetta 1.8 '88
Vw Corrado g60 '89
Vw Golf mk3 1.8 '92
Vw Golf mk3 Vr6 '94
Vw Caddy 1 1.6d '90

Huidig
Vw golf mk2 2.8 '91


http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=99464
Reply With Quote
  #18  
Old 12-03-2014, 10:36
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

Ze zijn nog steeds niet goedkoop, maar het scheelt toch al weer €30,-
https://www.bolt-action.nl/product/...ar-disc-brakes/
Bij Classic Parts zijn ze ook weer te krijgen, maar dan betaal je €109 per stuk
Reply With Quote
  #19  
Old 12-03-2014, 18:21
turbojo2 turbojo2 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 721
Default

Heb je al een uitlaatsysteem? Ik heb nog een compleet RVS systeem te koop vanaf de turbo met 2,5 inch doorsnee. Mijn auto heeft nu 365 PK op de rollenbank en de uitlaat is de beperkende factor. Wil nu een 3 inch uitlaat en dan ga ik hopelijk boven de 400 PK. Hoor wel of je interesse hebt(of iemand anders natuurlijk). De uitlaat zit nu nog onder mijn auto en verkoop hem het liefst eerst voordat ik een andere opmaat laat maken.

Last edited by turbojo2 : 12-03-2014 at 21:24.
Reply With Quote
  #20  
Old 12-03-2014, 21:14
rondekker1983's Avatar
rondekker1983 rondekker1983 is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 731
Default

Quote:
Originally Posted by Marcski
Ze zijn nog steeds niet goedkoop, maar het scheelt toch al weer €30,-
https://www.bolt-action.nl/product/...ar-disc-brakes/
Bij Classic Parts zijn ze ook weer te krijgen, maar dan betaal je €109 per stuk


Ik de prijs bij jouw per set of per stuk?
__________________
History
Vw Jetta 1.8 '88
Vw Corrado g60 '89
Vw Golf mk3 1.8 '92
Vw Golf mk3 Vr6 '94
Vw Caddy 1 1.6d '90

Huidig
Vw golf mk2 2.8 '91


http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=99464
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum