En nog een Mk1 --> 20vt
Zo, beste Volkswagen liefhebbers. Bij deze zal ik ook eens een projectpagina aanmaken voor mijn Golf Mk1.
Nadat ik mijn niet afgeronde project (Mazda 323F BG) de deur uit had gedaan, begon ik de zwarte handen en de oliegeur een beetje te missen. Mijn vrouw en ik hadden in de tijd een polo uit 2001 gekocht en sindsdien is het VAG-virus toegeslagen. Ik heb toen een Golf Mk1 1.1 GLS uit 1983 gekocht. Na wikken en wegen of er een turbo of webers in zouden komen is toch de keuze gegaan voor een turbo blokje, en wel een 1.8 20VT uit een Audi TT met 180pk standaard, maar gechipt tot net boven de 200. Ik heb de auto nu een klein jaar. Hieronder een kleine fotoreportage van het afgelopen jaar. De auto bij aankomst bij mij thuis De garage waar het allemaal gaat gebeuren En een paar reservespulletjes, gekregen bij de auto Het nieuwe blok Demontage Ruitje verwijderen The master at work Zo gaat die goed Blok verwijderen redneck style leeg En schoon Status heden Ondertussen ook nog het een en ander gekocht voor de golf 22mm HRC inclusief remdrukbegrenzers Lampjes Motorsteunen Pakketje met 100mm assen Niet op de foto, wel binnen of is besteld: - Nieuwe koppelingskabel - G60 remmen inclusief adaptersteunen - Seat Ibiza 2.0 16V cupra radiator - Mercedes sprinter intercooler -16V spanrol (ivm nieuwe motorsteun) |
Welkom en goed bezig!
|
Leuk project, basis heb je in ieder geval goed gekozen, wat een geweldige kas! :thumbup:
Het originele interieur kun je hier wel kwijt komen denk ik zo... |
De assen zijn goed terecht gekomen zo te zien! Succes met je project.
|
Leuk project :) 1.8T op digifant?
|
Leuk project hoor!! Ma 20vt op digifant niet doen. Begin van berg ellende.
|
Ziet er goed uit! Inderdaad niet op digifant laten lopen...
|
heel goed bezig . succes met opbouw
|
Quote:
Net zoals de audi a3 die ik weer terug gebouwd heb naar origineel. ( niks met dit project te maken , maar toch ff vertellen) audi a3 uit 2000 , ombebouwd naar 2.0 tfsi maar: Inlaat eraf gehaald en standaard agu inlaat erop , met standaard ontsteking en agu ecu :screwy: Blok was stuk gelopen en heb hem voor de klant weer terug gebouwd naar origineel :thumbup: Volgens mij is dat hier ook een beetje aan het gebeuren , persoonlijk zou ik toch kiezen voor een originele ecu en die dan laten chippen en bewerken . Stuk veiliger en moderener qua techniek en snelheid van de ecu. Natuurlijk wel een heel leuk project dit , en een mooie basis om mee te beginnen |
Geen paniek allemaal, er komt de originele chip op te zitten ;)
|
Hier even een kleine update wat er allemaal deze week is gebeurd:
Stuurbekrachtiging gemonteerd Accubak compleet verwijderd Steun weggehaald (wordt zaterdag gelast) Intercooler gemonteerd Radiator gemonteerd HRC inclusief remdrukregelaars op een grotere rembekrachtiger gemonteerd en geïnstalleerd Oud vs nieuw |
Lekker bezig,ben wel jaloers op die mooie garage aan huis
Dat is toch wel iets dat ik ontzettend mis |
mooi project! vind het super combie 20vt in een golf 1
|
Zier er keurig uit allemaal!
Waar heb je die remdruk begrenzers vandaan? |
Quote:
Bolku tuning, samen met de hrc. |
Quote:
Ik kan ze ook leveren, stukje goedkoper zelfs ;) |
Ja deze zijn wel heel duur :screwy:
Wat kosten ze bij jouw? |
Ze zijn nog steeds niet goedkoop, maar het scheelt toch al weer €30,-
https://www.bolt-action.nl/product/...ar-disc-brakes/ Bij Classic Parts zijn ze ook weer te krijgen, maar dan betaal je €109 per stuk |
Heb je al een uitlaatsysteem? Ik heb nog een compleet RVS systeem te koop vanaf de turbo met 2,5 inch doorsnee. Mijn auto heeft nu 365 PK op de rollenbank en de uitlaat is de beperkende factor. Wil nu een 3 inch uitlaat en dan ga ik hopelijk boven de 400 PK. Hoor wel of je interesse hebt(of iemand anders natuurlijk). De uitlaat zit nu nog onder mijn auto en verkoop hem het liefst eerst voordat ik een andere opmaat laat maken.
|
Quote:
Ik de prijs bij jouw per set of per stuk? |
All times are GMT +1. The time now is 23:55. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.