Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 30-12-2013, 18:07
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,661
Default golf 1 gti dubbele weber conversie

hoi,

ik ben bezig met het bouwen van webers op mijn golf 1.8 gti (dx)

ik weet al grotendeels alles wat ik hier voor nodig hebt, maar ik vraag me af of ik iets over het hoofd gezien heb of dat er nog wat is dat ik nodig heb, heb nu k-jectronic dus moet ook de kop aanpassen.

-40DCOe webers
-gasmechanisme voor carburateurs
-kelken +filters
-speciaal spruitstuk voor carburateurs op golf 1
-choke kabel
-brandstofpomp van 0,35 tot 0,45 bar
-brandstoffilter
-brandstofslangen
-injectorstoppen 24mm


het grootste gedeelte hiervan heb ik al liggen, weet alleen niet of ik nog iets meer nodig heb dan alleen deze dingen

heb ik iets over het hoofd gezien, of ben ik iets vergeten dan hoor ik het graag
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote
  #2  
Old 01-01-2014, 16:30
SCT-Peter SCT-Peter is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 82
Default

wel kijk , goede topic , heb ook plannen in die richting

dus mensen die de info hebben , posten die handel
__________________
passat 3bg
golf MK1 GTI
Reply With Quote
  #3  
Old 01-01-2014, 21:37
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,661
Default

Quote:
Originally Posted by SCT-Peter
wel kijk , goede topic , heb ook plannen in die richting

dus mensen die de info hebben , posten die handel


Inderdaad! Vraag me af of er uberhaupt veel mensen zijn die het weten
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote
  #4  
Old 01-01-2014, 21:58
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Is al vaak zat gedaan gewoon beginnen en dan kom je van zelf wel tegen wat je nog niet heb
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #5  
Old 02-01-2014, 14:27
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,661
Default

zit ook weer wat in idd... we gaan gewoon beginnen en dan zien we wel
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote
  #6  
Old 02-01-2014, 16:06
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,871
Default

Dagje sleutelen kom je een heel eind.

Succes van dit soort projecten valt en staat met de kwaliteit staat van je webers. Daarmee bedoel ik of het een samengeraapt zooitje is of dat je nieuwe / c.q. gereviseerde units hebt gekocht. Daar komen de meeste verhalen vandaag van het maar moeten blijven afstellen.

Webers i.c.m. scherpere nok en spaghetti is leuk voor fase 1
Voor fase 2, afstappen van dat DX onderblok en gaan voor een 2 liter en wat moderners.

Als je daarover info wenst zou ik zeggen neem is contact op met Bolku die heeft de nodige ervaring met dit soort ombouw projecten.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
Reply With Quote
  #7  
Old 02-01-2014, 16:44
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,661
Default

zie hier foto's van mij webers:










de laatste foto is van hoe ze nu zijn, gereviseerd enal. gasmechanisme moet er nog wel af want daar ga ik iets anders op maken
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'

Last edited by wessel97 : 02-01-2014 at 16:47.
Reply With Quote
  #8  
Old 02-01-2014, 16:45
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,661
Default

het zijn echter wel spaanse webers, maar ik heb ze door een carburateur specialist in boxtel NB na laten kijken en we hebben ze ultrasoon gereinigd en er is niks mis mee, al kun je niet alles zien, maarja dat is ook met de italiaanse.. maar ze hebben het wel goed gedaan op een 2.0 8v daarvoor, dus waarschijnlijk zullen ze het gewoon doen.
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote
  #9  
Old 02-01-2014, 16:57
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,661
Default

Quote:
Originally Posted by yuli
Dagje sleutelen kom je een heel eind.

Succes van dit soort projecten valt en staat met de kwaliteit staat van je webers. Daarmee bedoel ik of het een samengeraapt zooitje is of dat je nieuwe / c.q. gereviseerde units hebt gekocht. Daar komen de meeste verhalen vandaag van het maar moeten blijven afstellen.

Webers i.c.m. scherpere nok en spaghetti is leuk voor fase 1
Voor fase 2, afstappen van dat DX onderblok en gaan voor een 2 liter en wat moderners.

Als je daarover info wenst zou ik zeggen neem is contact op met Bolku die heeft de nodige ervaring met dit soort ombouw projecten.


2 liter onderblok ga ik niet doen, als ik dan iets ga doen, bouw ik er of een 16v of een vr6 in
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum