Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   golf 1 gti dubbele weber conversie (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=122488)

wessel97 30-12-2013 18:07

golf 1 gti dubbele weber conversie
 
hoi,

ik ben bezig met het bouwen van webers op mijn golf 1.8 gti (dx)

ik weet al grotendeels alles wat ik hier voor nodig hebt, maar ik vraag me af of ik iets over het hoofd gezien heb of dat er nog wat is dat ik nodig heb, heb nu k-jectronic dus moet ook de kop aanpassen.

-40DCOe webers
-gasmechanisme voor carburateurs
-kelken +filters
-speciaal spruitstuk voor carburateurs op golf 1
-choke kabel
-brandstofpomp van 0,35 tot 0,45 bar
-brandstoffilter
-brandstofslangen
-injectorstoppen 24mm


het grootste gedeelte hiervan heb ik al liggen, weet alleen niet of ik nog iets meer nodig heb dan alleen deze dingen

heb ik iets over het hoofd gezien, of ben ik iets vergeten dan hoor ik het graag

SCT-Peter 01-01-2014 16:30

wel kijk , goede topic , heb ook plannen in die richting

dus mensen die de info hebben , posten die handel :D

wessel97 01-01-2014 21:37

Quote:
Originally Posted by SCT-Peter
wel kijk , goede topic , heb ook plannen in die richting

dus mensen die de info hebben , posten die handel :D


Inderdaad! Vraag me af of er uberhaupt veel mensen zijn die het weten

Style 01-01-2014 21:58

Is al vaak zat gedaan gewoon beginnen en dan kom je van zelf wel tegen wat je nog niet heb :D

wessel97 02-01-2014 14:27

zit ook weer wat in idd... we gaan gewoon beginnen en dan zien we wel :thumbup:

yuli 02-01-2014 16:06

Dagje sleutelen kom je een heel eind. :thumbup:

Succes van dit soort projecten valt en staat met de kwaliteit staat van je webers. Daarmee bedoel ik of het een samengeraapt zooitje is of dat je nieuwe / c.q. gereviseerde units hebt gekocht. Daar komen de meeste verhalen vandaag van het maar moeten blijven afstellen.

Webers i.c.m. scherpere nok en spaghetti is leuk voor fase 1
Voor fase 2, afstappen van dat DX onderblok en gaan voor een 2 liter en wat moderners.

Als je daarover info wenst zou ik zeggen neem is contact op met Bolku die heeft de nodige ervaring met dit soort ombouw projecten.

wessel97 02-01-2014 16:44

zie hier foto's van mij webers:










de laatste foto is van hoe ze nu zijn, gereviseerd enal. gasmechanisme moet er nog wel af want daar ga ik iets anders op maken

wessel97 02-01-2014 16:45

het zijn echter wel spaanse webers, maar ik heb ze door een carburateur specialist in boxtel NB na laten kijken en we hebben ze ultrasoon gereinigd en er is niks mis mee, al kun je niet alles zien, maarja dat is ook met de italiaanse.. maar ze hebben het wel goed gedaan op een 2.0 8v daarvoor, dus waarschijnlijk zullen ze het gewoon doen.

wessel97 02-01-2014 16:57

Quote:
Originally Posted by yuli
Dagje sleutelen kom je een heel eind. :thumbup:

Succes van dit soort projecten valt en staat met de kwaliteit staat van je webers. Daarmee bedoel ik of het een samengeraapt zooitje is of dat je nieuwe / c.q. gereviseerde units hebt gekocht. Daar komen de meeste verhalen vandaag van het maar moeten blijven afstellen.

Webers i.c.m. scherpere nok en spaghetti is leuk voor fase 1
Voor fase 2, afstappen van dat DX onderblok en gaan voor een 2 liter en wat moderners.

Als je daarover info wenst zou ik zeggen neem is contact op met Bolku die heeft de nodige ervaring met dit soort ombouw projecten.


2 liter onderblok ga ik niet doen, als ik dan iets ga doen, bouw ik er of een 16v of een vr6 in :D


All times are GMT +1. The time now is 00:53.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.