Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 31-08-2013, 17:13
Davebatenburg Davebatenburg is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2013
Posts: 13
Default Golf 3 GTI valt uit tijdens rijden

Hallo,

Ik heb een week of 3 geleden een golf 3 gti gekocht, welke na een week ongeveer problemen begon te vertonen. Hij wilde niet starten kort nadat ik hem af had gezet na en rit van +/- 15km. Ongeveer een uur erna kon ik er zo mee wegrijden, en heb er verder niet echt naar gekeken. een week terug kwam het probleem steeds vaker terug waarop ik heb vervangen:

- Relais brandstofpomp
- Elektrisch deel contactslot
- Bobine (blokje tegen het schutbord aan)

Nu de afgelopen paar dagen valt de auto uit onder het rijden, en start hij soms wel/soms niet. Hierop heb ik met een collega gezocht en nu bleek het motorregelapp. geen signaal uit te sturen naar het relais van de pomp.

Hierop weer vervangen;
Motorregelapparaat

Nu reed ik 3 dagen zonder problemen, waarop ik hem vandaag weer heb weg kunnen slepen van de snelweg (hij viel weer uit). Eenmaal aangekomen thuis, was het starten en lopen, Nu ben ik echt ten einde raad..

iemand die tips/ideeën heeft?
Het is een Golf 3 GTI 8V met een AGG motor

ik hoor t graag!

Groeten,

Dave

Last edited by Davebatenburg : 31-08-2013 at 17:19.
Reply With Quote
  #2  
Old 31-08-2013, 17:25
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

Massaprobleem wellicht? Of een kabelbreukje. Al is die laatste wel lastig op te sporen..
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #3  
Old 31-08-2013, 19:04
powah's Avatar
powah powah is offline
Forum junkie
 
Join Date: May 2012
Posts: 1,521
Default

bdp sensor?
Reply With Quote
  #4  
Old 31-08-2013, 19:16
vento tdi vento tdi is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,510
Default

idd ontsteking vervangen, ook al gehad bij mijn agg
Reply With Quote
  #5  
Old 01-09-2013, 12:29
Davebatenburg Davebatenburg is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2013
Posts: 13
Default

kabelbreuk lijkt me niet, gezien ik hem na het uitvallen na een 15-20 minuten weer kan starten, zonder iets gedaan te hebben. ik ga maandagavond de hall-gever eens vervangen, schijnt ook vaak voor te komen..
Reply With Quote
  #6  
Old 01-09-2013, 19:07
Tiefleger's Avatar
Tiefleger Tiefleger is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 2,323
Default

Quote:
Originally Posted by Davebatenburg
kabelbreuk lijkt me niet, gezien ik hem na het uitvallen na een 15-20 minuten weer kan starten, zonder iets gedaan te hebben. ik ga maandagavond de hall-gever eens vervangen, schijnt ook vaak voor te komen..


Dat probleem had de golf (1.8) van mijn vrouwtje ook, hallgever was kapot.
__________________
Cars.
Golf 7 tdi.
Seat mii
Golf 2 GTI 84' (origineel ned)
Reply With Quote
  #7  
Old 01-09-2013, 19:10
Davebatenburg Davebatenburg is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2013
Posts: 13
Default

ah oke, hoop echt dat dat het is, heb de golf nu denk ik 3 weken, en hij heeft intussen al een vermogen gekost.. ben overgestapt vanaf een opel 2.0 8v, die was niet kapot te krijgen.. golf dient als daily momenteel, en moet zeggen dat k wel eens fijner heb rondgereden
Reply With Quote
  #8  
Old 07-09-2013, 12:22
Tiefleger's Avatar
Tiefleger Tiefleger is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 2,323
Default

En????
__________________
Cars.
Golf 7 tdi.
Seat mii
Golf 2 GTI 84' (origineel ned)
Reply With Quote
  #9  
Old 09-09-2013, 18:28
Davebatenburg Davebatenburg is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2013
Posts: 13
Default

Hallgever was het niet, evenals krukassensor niet. Hierop heb ik op mn werk stroomloopschema´s uitgeprint van de golf, en na veel meten en doen kwamen we uiteindelijk erachter dat de spanning van het regelapparaat wegviel op het moment dat de auto uitvalt/niet wilde starten. Na wat draden doorgemeten te hebben, bleek relais 30 kapot te zijn. Deze zorgt voor de spanning van het regelapparaat. Dus hierop heb ik het relais opengehaald en de contactpunten opnieuw gesoldeerd. rijd nu al 1,5 week zonder problemen rond.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum