Golf 3 GTI valt uit tijdens rijden
Hallo,
Ik heb een week of 3 geleden een golf 3 gti gekocht, welke na een week ongeveer problemen begon te vertonen. Hij wilde niet starten kort nadat ik hem af had gezet na en rit van +/- 15km. Ongeveer een uur erna kon ik er zo mee wegrijden, en heb er verder niet echt naar gekeken. een week terug kwam het probleem steeds vaker terug waarop ik heb vervangen: - Relais brandstofpomp - Elektrisch deel contactslot - Bobine (blokje tegen het schutbord aan) Nu de afgelopen paar dagen valt de auto uit onder het rijden, en start hij soms wel/soms niet. Hierop heb ik met een collega gezocht en nu bleek het motorregelapp. geen signaal uit te sturen naar het relais van de pomp. Hierop weer vervangen; Motorregelapparaat Nu reed ik 3 dagen zonder problemen, waarop ik hem vandaag weer heb weg kunnen slepen van de snelweg (hij viel weer uit). Eenmaal aangekomen thuis, was het starten en lopen, Nu ben ik echt ten einde raad.. iemand die tips/ideeën heeft? Het is een Golf 3 GTI 8V met een AGG motor ik hoor t graag! Groeten, Dave |
Massaprobleem wellicht? Of een kabelbreukje. Al is die laatste wel lastig op te sporen..
|
bdp sensor?
|
idd ontsteking vervangen, ook al gehad bij mijn agg
|
kabelbreuk lijkt me niet, gezien ik hem na het uitvallen na een 15-20 minuten weer kan starten, zonder iets gedaan te hebben. ik ga maandagavond de hall-gever eens vervangen, schijnt ook vaak voor te komen..
|
Quote:
Dat probleem had de golf (1.8) van mijn vrouwtje ook, hallgever was kapot. |
ah oke, hoop echt dat dat het is, heb de golf nu denk ik 3 weken, en hij heeft intussen al een vermogen gekost.. ben overgestapt vanaf een opel 2.0 8v, die was niet kapot te krijgen.. golf dient als daily momenteel, en moet zeggen dat k wel eens fijner heb rondgereden
|
En????
|
Hallgever was het niet, evenals krukassensor niet. Hierop heb ik op mn werk stroomloopschema´s uitgeprint van de golf, en na veel meten en doen kwamen we uiteindelijk erachter dat de spanning van het regelapparaat wegviel op het moment dat de auto uitvalt/niet wilde starten. Na wat draden doorgemeten te hebben, bleek relais 30 kapot te zijn. Deze zorgt voor de spanning van het regelapparaat. Dus hierop heb ik het relais opengehaald en de contactpunten opnieuw gesoldeerd. rijd nu al 1,5 week zonder problemen rond.
|
All times are GMT +1. The time now is 00:02. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.