Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 16-06-2013, 21:01
VolkswagenRacing's Avatar
VolkswagenRacing VolkswagenRacing is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,705
Default Kleppen tussen slangen kachelradiateur 16v.

Beste mensen,

Is er iemand die mij precies kan vertellen wat het nut is van de kleppen die zitten tussen de slangen van mijn kachel radiateur.

Ik zie namelijk ook vaak dat deze er niet zitten.

Waarom bij de 1 wel, en bij de ander niet?
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04
- Audi A3 8p '04 1.9 TDI
- Seat Arosa S '03 1.4
- VW Caddy 3k '10 1.9 TDI
http://www.krasendeukservice.nl
Reply With Quote
  #2  
Old 16-06-2013, 21:06
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,560
Default

Dat is een beveiliging tegen te hoge waterdruk in de kachelradiateur. Waarom die er soms wel en soms niet in zit weet ik ook niet.
Reply With Quote
  #3  
Old 16-06-2013, 21:11
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Was een terugroepactie van vw, zodat die kachelradiateur niet kapot gaat door te hoge druk.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI
'04 Suzuki SV650
Reply With Quote
  #4  
Old 16-06-2013, 22:18
VolkswagenRacing's Avatar
VolkswagenRacing VolkswagenRacing is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,705
Default




Deze kleppen dus,..

Laatst nog een lekke kachel gehad dus kan ze net zo goed verwijderen lijkt mij?
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04
- Audi A3 8p '04 1.9 TDI
- Seat Arosa S '03 1.4
- VW Caddy 3k '10 1.9 TDI
http://www.krasendeukservice.nl
Reply With Quote
  #5  
Old 16-06-2013, 22:22
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,560
Default

Quote:
Originally Posted by Spierings
Was een terugroepactie van vw, zodat die kachelradiateur niet kapot gaat door te hoge druk.

Aha, dank je. Moet ver voor mijn VW-tijd geweest zijn, vandaar...
Reply With Quote
  #6  
Old 17-06-2013, 22:06
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by VolkswagenRacing



Deze kleppen dus,..

Laatst nog een lekke kachel gehad dus kan ze net zo goed verwijderen lijkt mij?

Lekken door ouderdom is anders als kapot klappen door te hoge druk
__________________
'11 Skoda Fabia TSI
'04 Suzuki SV650
Reply With Quote
  #7  
Old 18-06-2013, 12:40
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

de mijne (replica) is geklapt onder druk toen ik al een hele tijd een andere golf (nieuw) aan het volgen was. motor stond heel heet, naaldje goed hoog (telkens mee optrekken en achter die nieuwe golf hangen, dus weinig koeling).

ineens een bang, heel het raam vol witte waas, kokend water over mijn benen. ben tot stilstand gekomen met de handrem, want aan de pedalen geraakte ik niet meer.
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote
  #8  
Old 18-06-2013, 21:16
Kevert's Avatar
Kevert Kevert is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 397
Default

Ja dat heb ik dus ook gehad onderweg naar me werk, ik rook altijd al zo'n vreemde koelvloeistof achtige lucht. Raam compleet beslagen in no time en een hoop witte rook uit je luchtroosters , ook ging me alarm af want de besturingsmodule liep vol water omdat die precies daar achter me dash zat (helaas net een 1,5mnd oud).
Heb toen op me werk met een stuk slang een bypass gemaakt dat ie niks meer naar de kachel stuurde.
Daarom heb ik altijd met lange ritten naar bijvoorbeeld worthersee een stuk slang daarvoor mee.
Maar ik was van plan om bij me golf ,zodra ik me nieuwe motor erin ga hangen ,deze kleppen weg te laten. Weet noet of dit verstandig is aangezieb ik niet weet hoe oud die kachelradiateur is.
Is trouwens zo'n ding ook anders bij een us mk2 met airco?

Last edited by Kevert : 18-06-2013 at 21:18.
Reply With Quote
  #9  
Old 18-06-2013, 21:21
VolkswagenRacing's Avatar
VolkswagenRacing VolkswagenRacing is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,705
Default

Rij momenteel met een 20vt in de golf, weet niet of deze ook een te hoge druk produceert voor de standaard kachel radiateur?
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04
- Audi A3 8p '04 1.9 TDI
- Seat Arosa S '03 1.4
- VW Caddy 3k '10 1.9 TDI
http://www.krasendeukservice.nl
Reply With Quote
  #10  
Old 18-06-2013, 21:46
RamonR RamonR is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 587
Send a message via MSN to RamonR
Default

Als je onder en overdruk dop van je koelvloeistof vaatje goed werkt dan zou er niks aan de hand moeten wezen.
Maarja zeg nooit nooit natuurlijk
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 04:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum